Lietotājvārds
Parole
Varbūt beigsim vienreiz čakarēt to izglītības sistēmu! Dabas zinātņu priekšmetus esam nobeoguši ar savu traļi vaļi mācīšanu! Kā lai skolēns, aiziedams uz augstskolu sāk domāt, ja galvā vien tādi izraustīti fragmenti vien ir?
... kas pieļauj fleksibilitāti un individuālāku uzdevumu uzdošanu konkrētam skolēnam. =============================================================== visc gudriniek, kas tā par fleksibilitāti ?
Pirmajā kursā viena no galvenajām lietām, ko jāiemāca studentiem ir domāšana. Lai gan faktus un lietas viņi prot iegaumēt, viņi nespēj salikt kopā lielo bildi! Varbūt beidzot mums skolā sāks attīstīt šo prasmi, gaidu ar nepacietību jauno standartu!
Apvienos ķīmju, fiziku, bioloģiju un ģeogrāfiju, piemetīs vēl matemātiku. Otrā apvienošana - vēsture, svešvalodas un latviešu valoda. Trešājā apvienos sportu, mājturību, mūziku un vizuālo māxlu. Un paskat - atbrīvosies vieta visām tikumīb'm, dzīvesziņām, mediju pratībām un citiem tāpšļiem.
Ko nozīmē apvienot? Ja ir runa par starppriekšmetu saikni, tas ir viens veids. Priekšmetu skolotāji sadarbojas, saskaņojot mācību programmu, lai nepārklātos un lai papildinātu viens otru(piem atoma uzbūve fizikā un ķīmijā; acs uzbūve fizikā un cilvēka anatomijā; daļu un procentu rēķināšana matemātikā un ķīmijā utt), apvienot vairākus mācību priekšmetus vienā(piem. dabaszinībās-ķīmija, bioloģija, fizika, ģeogrāfija) un to pasniedz viens skolotājs tiešām no visa pa "biškai", tas jau ir pavisam cits stāsts.
ir biedējoši domāt par visām šīm satura reformām. Atbilstoši mācību materiāli (kaut mācību grāmata) parādās ar 5 gadu nobīdi...
ar mācību priekšmetu integrēšanu mums jau ir pieredze. Veselības mācību jau " integrēja" soczinībās! nez kāpēc Šadurskim veselības mācību atkal gribas izvilkt ārā?
Es tikai nesaprotu vienu, vai Šadurskim un viņa pakalpiņiem ir pavēle no augšas (un, protams, smuka summiņa par līšanu), vai par Izglītības ministru tiešām strādā (atvainojiet, atsēž par lielu algu) galīgi nejēgas, vai jau iepriekš nolemts, ka Latvijā izglītība jāiznīcina (un skolotājs kā valsts ienaidnieks pirmkārt!)? Vai viņš ir kurls vai galīgs nejēga, ka vispār nedzird un neredz, ko skolotāji saka?Kā nav kauna melot, ka pieliks pie algas, ja patiesībā alga tiek samazināta ievērojami?! Un par bērniem jau nu domā vismazāk! Ja 5. klasē 28 žiperi, pamēģini pieiet stundā pie katra un individuāli nodarboties! Kas tā par izglītību, ja vidusskolnieks zina, ka pārcels nākamajā klasē , respektīvi, patiesībā viltos dokumentus, ieliekot 4, jo "nauda seko skolēnam"? Ja vispār gribi strādāt un gribi, lai skola pastāv, būsi spiests to darīt. Un nevajag muldēt par bērniņu ieinteresēšanu, pigoriņu rādīšanu utml. Mācības ir darbs!
līdzības ar DIENA.LV aprakstīto "Labsajūtu kasti" 14.06.2016. 09:43:16
PĀRKOPĒTS NO PORTĀLA DIENA.LV "Šogad nav iespēju iegūt vēl papildu līdzekļus pedagogu algām un uz piemaksām skolotāji nevar cerēt, taču, lai katrs skolotājs justos novērtēts, nākamā gada 1. septembrī katrs pedagogs saņems labsajūtas kasti," portālu Diena.lv informēja izglītības ministrijā. "Mums ir Saeimas piešķirtais budžeta palielinājums mērķdotācijai. Šajā gadā citu iespēju nav," uzsvēra ministrijā norādot, ka līdzekļu ir tik, cik ir, tāpēc tiks ieviesti papildu labumi, kas nav mērāmi naudā. Labsajūtas kastes ir pilotprojekts, kam valdība piešķīrusi 92 tūkstošus eiro. Labsajūtas kastē ikvienam pedagogam būs piparmētru tēja (60 grami), divas pildspalvas, krūzīte ar uzrakstu "Tu esi labākā skolotāja pasaulē!" (budžeta taupības nolūkos uzraksts būs tikai sieviešu dzimtē, taču, ja kādam pedagogam pret to būs iebildumi, viņš varēs vērsties Eiropas cilvēktiesību tiesā. Ministrija šādam scenārijam esot gatava) un 32 lappušu biezs pierakstu blociņš no otrreiz pārstrādāta papīra. Labsajūtas kaste nav dārga (2,79 eiro), tāpēc tai esot simboliska nozīme, un tā tiks dotēta no valsts budžeta. To, vai labsajūtas kastes būs arī 2018. gada plānos, ministrijā neapstiprina. "Šis ir tikai pilotprojekts, lai iepriecinātu pedagogus, un nav zināms, vai mērķis attaisnos līdzekļus," portālam norādīja ministrijā. Lai noskaidrotu, vai mērķis ir attaisnojis līdzekļus, tiks veikts arī īpašs pētījums un veidota darba grupa, kura mērīs skolotāju noskaņojumu pirms un pēc labsajūtas kastes saņemšanas. Mērījumi gan nebūs lēts prieks - tam plānots atvēlēt vēl 1,2 miljonus eiro, no kuriem daļu ministrija cer gūt no Eiropas līdzekļiem, bet atlikušo ņemt no valsts budžeta līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem. Līdz ar to kopumā pilotprojekta ieviešana izmaksās aptuveni 1,3 miljonus eiro. *Šī ir 1.aprīļa ziņa!
Uz "kompetencēm balstītā" izglītības sistēma līdz galam piebeigs jau tā daudz cietušo Latvijas izglītības sistēmu. Labi, ka es pēc dažiem gadiem eju pensijā, nebūs tas kauns un negods jāpiedzīvo savā darba mūžā. Ceru, ka vismaz dažas elitārās skolas valstī saglabās, kur mācīs normāli, vismaz tos, kas valsti vadīs. Tautas masas dzīvos tumsībā, nu ko lai dara...
Kad skolmeistari beigs "pasniegt priekšmetus" un sāks mācīt bērnus?
Un Ta slēdziens= zems līmenis laukos........................................................................................
Nu ko, salaidīsim grīstē to, ko neesam vēl sačakarējuši. Ja latvju bērni Anglijā varēja būt lepni, ka ir tik gudri un var mācīties divas klases augstāk nekā vienaudži, tad tagad skrienam līdz Eiropai un atkal daram tā kā Eiropā. Lai parāda kā 32 bērnu klasē var strādāt individuāli, rotaļaties un taisīt šovus, ja tik vien ir kā viens kvadrātmetrs solā. Kur asistenti bērniem ar mācīšanās grūtībām utt. Tik uz priekšu jaunās reformas!!!!
Tikko aprobēta viena jauna programma, bet jau lūkojamies pēc nākošās! Dažos priekšmetos tikai šī mācību gada sākumā tika izdota mācību grāmata. Vai nepietiek ar reformām? Domājiet ar galvu!
Hmm. Skolotājas pārdomas. 13.06.2016. 15:08:30
Varbūt vajadzētu sākt ar to, ka apvienojam un par 80% samazinām IZM, VSIC, visas citas kaktu bodītes un ierēdņus zem šiem naudas pumpjiem? Vai tad "pēkšņi" neatrastos daudz, daudz miljonu, kurus beidzot varētu saņemt tie, kas patiesībā strādā un kam patiesībā ir jābūt 1. vietā - SKOLOTĀJS UN SKOLĒNS LABIEKĀRTOTĀ SKOLĀ, ARĪ LAUKU SKOLĀ AR KAUT VAI 30 BĒRNIEM?
JA IZM UN VISAS CITAS PAKĻAUTĀS IESTĀDES TAGAD NETAISĪS JAUNAS PROGRAMMAS, SATURUS UTML., TAD VIŅIEM NEBŪS ĀRPUSKĀRTAS EIROPAS TŪKSTOŠU, BET MĒS - SKOLOTĀJI, IEGŪSIM NĀKOŠO TRAUMU, JO TIKS APSOLĪTAS TEHNOLOĢIJAS, IEPIRKTAS LĒTĀKĀS UN ČIKS VIEN SANĀKS.... JO SKOLĀM NEKO LABU TĀPAT NENOPĒRK.... KAUT VAI LIELVARDS AR PLASTMASAS NEIZTURĪGAJIEM, KRĀSAINAJIEM NIEKIEM NOPELNĪJA MILJONUS, BET SKOLĀS ŠIE NIEKI JĀPĒRK NO JAUNA.... IK KATRU GADU GANDRĪZ, JO LŪZT UN BRŪK.... REIZĒM PALIEK SKUMJI PAR TO, KA JOPROJĀM UN PAR VISU MĒS KLUSĒJAM.... ARĪ PAR ALGĀM... JOPROJĀM KLUSUMS, TE NU BIJA - BŪS PAAUGSTINĀJUMS....
Smilšu kaste 13.06.2016. 10:22:34
Kā tad - sākam likt ATKAL visu pa jaunam. Kā lieli bērni smilšu kastē - uzceļam mājinu, nojaucam , celsim "smukāku" . Kaut kādai stabilitātei nozarē būtu taču jābūt. Varbūt vispirms vajadzētu tikt galā ar iesākto, kaut vai jauno darba apmaksas modeli. Nesanāca uz urrā, sākam kaut ko citu.
Betonētājs 13.06.2016. 09:45:12
"Ir liela nozīme tehnoloģijām..." G.Catlaks Skaisti vārdi bez seguma, vai jaunā mācību satura reforma ar būs balstīta uz skaistiem teikumiem bez satura? Jau kopš 1989 gada Izglītības saturs tiek reformēts....
hmmmm...Ingai 13.06.2016. 09:40:38
Inga, mazlietiņ paanalizējiet pēdējā laikā pieņemtos VISC sagatavotos iekšējos rīkojumus, kas reglamentē uz kompetencēm balstītas izglītības ieviešanu. Kā būs realitātē? Vai var salikt "vecos vēžus jaunās kulītēs" un cerēt, ka garšos pēc jauna"? Vai tikai tāpēc, ka galms sauc, ka karalim skaists tērps, karalis būs apģērbts? Kas notiek ar to cilvēciņu, kas bikli saka, ka karalis tomēr ir kails?
novērotāja 13.06.2016. 09:24:59
Viss ir virzīts uz to, lai skolotājs taisa šovu, bet skolēns priecātos par iespēju izklaidēties !Runāt neprotam, lasīt neprotam, kulturāli uzvesties neprotam . Protam pieprasīt bezmaksas izglītību un brīvpusdienām
Gan IZM, gan VISC labāk padomātu, kādus kursus organizēt, ar kādiem specialistiem, psiholoģiem utt., lai apmācītu skolotājus strādāt ar mūsdienu mazattīstītajiem (sociālajiem), romiem, reemigrantiem, bēgu bērniem. Ļoti jau jauki kārtējo "brīnumbērnu" uzgrūst skolotajam uz pleciem, lai pats tiek galā, un izdomāt visādas pārgudrības par standarta modernizāciju, tak ir jāparada, ka darbs rit uz priekšu. Skolēni laukos, mazpilsētās kļūst arvien mazāk attīstīti, jo vairojas jau tie, kuriem varbūt pat nevajadzētu vairoties. Par kādu kvalitāti, kompetencēm var runāt, ja bērns elementāri neiet uz skolu, tāpēc ka viņam nav ko vilkt mugurā un ir labākajā gadījumā gumijnieki. Ak, tagad mēs īstenosim kompetences- atkal skolotājs tiec galā pats, jo eksāmens paliek tāds pats, piemēram, latviešu valodā vidusskolā tikai rakstīšna (kaut runāt sakarīgi vairs maz kurš prot(eeeeeee, nunununu u.c liekvardība)), stundu skaits tas pats, administrācija pieprasa rezultātus, a ministrisa skandina par kompetencēm!
Inga @hmmm... 13.06.2016. 09:04:07
Kas ir tās labās un skaistās ieceres, kas tiek sabojātas?
Pagaidām vēl skolotāja 13.06.2016. 09:01:17
Var jau apvienot, bet rosols ir un paliek rosols! jau tagad pamatskolas dabas zinībās 5.-6. klasēs ir apvienots viss'kas, respektīvi "apgrābstīta" bioloģija, ģeogrāfija, ķīmija, fizika, bet ne vienā no šīm jomām kārtīgu pamatu uz āo būvēt tālāko mācību apguves procesu nav! KAD TUR - AUGŠĀ SAPRATĪS, KA, LAI ANALIZĒTU UN SPRIESTU un SECINĀTU, VISPIRMS IR KAUT KAS JĀZINA, JĀBŪT IZPRATNEI PAR PAMATIEM, LIETAS BŪTĪBU!
Kā ar standartā paredzēto prasmju apgūsanu? Kā zinams, no sākuma vajadzētu iemācīties normāli lasīt , rakstīt un reķināt .........
Tāda sajūta, ka VISC pārstāvji kā medņi riesta laikā, dzied, dzied un apkārt no reālās pasaules neko nedzird. Catlaka kungs, ja Jums patiešām rūp izglītības kvalitāte, tad neticiet savu ierēdņu ordām, kas ir iemācījušies smuki runāt un klāt papīru uz papīra, instrukciju uz instrukcijas, bet diemžēl īstais izglītības darbs viņiem ir svešs un neizprotams. Jūsu ierēdņu dāmas sabojā jebkuru labu un skaistu ieceri, jo viņas dzird un ieklausās tikai pašas sevī. Tāda visvarenība un narcisisms. Skumji, lai neteiktu vairāk.
Tas jau nekādā veidā nenozīmē to, ka skolotājiem vajadzētu bīties par darbu. Vienīgais, ka iespējams būtu jāstrādā vairāk komandā. Es tā saprotu. Bet arī tas nebūtu slikti. Informātiku mūsu skolā skolotājs mēģina siet kopā ar diezgan daudziem priekšmetiem un tas viens otru tikai papildina!
Nē, bet vēsturi ar pasaules vēsturi, algebru ar ģeometriju, ētiku ar sociālajām zinībām... Varbūt. Daudz esmu dzirdējis, ka visam nav jābūt tik saskaldīti, bet vairāk jāskata kontekstā.
Ojā, algebru ar sportu! Uz priekšu!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5-4=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.