Lietotājvārds
Parole
)))haha
kaķenīte100 00 08.12.2014. 22:57:46
Interesanti.;)
skolotājas meita 06.12.2014. 21:20:14
Mamma visu mūžu strādājusi tikai skolā. Drīz būs 35 gadi. Arī mūs pārējos ģimenē itin bieži viņa ir likusi pie darba, lai sagatavotu interesantas stundas, pasākumus. Stundas nav žēlotas. Veselība arī. Man sāp valdības un izglītības ministrijas attieksme pret skolotājiem, īpaši lauku skolotājiem. Es nemūžam skolā nestrādāšu. Esmu redzējusi gana daudz mammas nenormētā, nenovērtētā darba. Mamma strādā sākumskolā. Viņa ir stingra, bet forša skolotāja -nu jau gados. To saka gan mani vienaudži, kas mācījušies jau sen, gan arī tagadējie skolnieciņi. Mazie apķeras mammai apkārt un saka: " Tu esi vissmukākā skolotāja". Tā nu mazie izsaka savu vērtējumu. Mammīte ir pieticīgi ģērbusies, nogurusi, stingra, bet forša. Saviem bērniem labprāt gribētu tādu skolotāju kā mammīte- stingru, mīļu, ar milzīgu pieredzi (jā, jā- tā padomju laiku noliktā).
Mācībniek, cik prasīgs esi pats no Sevis?
Laba aptauja. Katru gadu tiek veikta. Kad būs aptauja par to, kādus skolēnus un cik daudz klasē vēlas skolotāji, un kādus bērnu vecākus vēlas, un kādu attieksmi vēlas no administrācijas, kas ļautu labi justies skolā, un kādas algas vēlas saņemt, lai būtu motivēti atbilst tam, ko visi vēlas no skolotājiem. Jābūt taču kaut kādam līdzsvaram.
lolololololololoololololollol 04.12.2014. 21:30:38
troll lol troll lol trol lol lolololololololoolololololololol troll mhmhmhmhmhmhmhmhmhmmhmhmhm troll lolol troll lololol lolololololololololololoolololololololololololololoololololololol troll troll troll
Kāda tur individuāla pieeja, ja Rīgas centra skolās klasē ir 34 un pat 37 skolēni. Tur skolotājs pat neatceras kā kuru sauc.
to Mācībnieks 04.12.2014. 20:24:33
Sen zināma psiholoģijas paradigma - mēs ņemam par paraugu un mācamies tikai no cilvēkiem kas mums patīk. Pārāk bieži šajā sakaistumkonkursā skolotāji ļauj uzvarēt TV elkiem un citiem sprukstiņiem...
to skolotāja 04.12.2014. 20:20:55
Ļoti pareizi uzrādīta problēma. Skolēni - ta saucamie digitālie iezemieši, tehnoloģijas lieto izklaidei. Izaicinājums ir panākt, lai viņi iemācas tehnoloģijas lietot darbam, tadējādi paaugstinot sava darba produktivitāti. Problēma sākas kad šo darbu esam uzdevuši tā saucamajiem digitālajiem imigrantiem - vecākas paaudzes skolotājiem. Tehnoloģiju nelietošana nav izeja, jo produktivitāte ir jāceļ obligāti - citādi nevar un nevarēs viens stradājošais apgādāt sevi un vēl divus pensionārus...
Mācībnieks 04.12.2014. 20:13:42
Es arī esmu ļoti parsīgs no skolotājiem. No 57 skolotājiem mūsu skolā man patīk tikai 6.
Cienīsim viens otru un nenoliksim vecāka gadagājuma skolotājas attiecībā uz tehnoloģijām!!! Interesanti,vai viņām/viņiem pašiem ir jaiegādājas interaktīvās tāfeles,projektori,TV utt.??? Ja ir viss nodrošināts mācību procesam skolā,tad arī skolotājs mierīgi to apgūst,neatkarīgi no vecuma! Bet skolēniem ,kuri negrib mācīties,NEKAS nebūs labs,itsevišķi jau skolotājs... Nožēlojami,bet fakts!
Skolēni vēlas daudz... skolotāji vēlas tikpat! Šāda aptauja ir mazliet nekorekta, jo protams, ka skolēns vēlēsies kādā vecuma posmā mazāk darīt, vairāk komandēt skolotāju, izvairīties no darba un tā tālāk. Bērni jau nesaprot, ko nozīmē tehnoloģiju lietojums - tas ir nekorekts jautājums skolēnam! Viņi domā tā, ka tehnoloģijas saistās ar sociālajiem tīkliem un viņu izklaidi! Viņi nesaista to ar mācībām (pārsvarā). Pavaicājiet, vai viņi vēlas rēķināt vienādojums datorā vai kladē? Pajautājiet, vai viņi grib mācīties ķīmiju praktiski vai datorā? Tad viņi saprot,, par ko iet runa... un saprot, ka vieglāk saprast ir reāli darot un strādājot bez virtuālās vides! HUmors ir labs un man tā ir stiprā puse, bet atkal - ko skolēni ar to saprot? Es atvainojos, bet 99,9 % šo aptauju veic cilvēki, kas klases priekšā nav stāvējuši pat 10 minūtes, nerunājot par gadu, diviem vai 10, 20.... Šie cilvēki pat neprot bērniem uzdot jautājumus!! Es atvainojos, bet šīs psiholoģiskās, nepedogoģiskās aptaujas uzkrina dusmas!
vēsture māca 04.12.2014. 19:48:45
Grib redzēt spējīgu labi dzīvot ar iegūto izglītību , nevis ubagot un staigāt humpalās! Aristokrātu bērni arī izņirgāja skolotājus un necienīja ,jo tie bija mācīti, bet nabagi, kuri tēloja bagātos! Kur vēl guvernantes, kurām pagādāja bērnus un tad izmeta no mājas! Skolotājs ir tradicionāla zemāko slāņu profesija, kuri grib izsisties ļaudīs! Pietuka Krustiņš ir viens tāds tēls!
Skolēni ņem virsroku par skolotājiem un tos sāk audzināt un mācīt, vecāki to atbalsta. Skolotājs maksimāli piekāpjas un klusē, jo visiem citiem ir tā lielā taisnība.
Klasēs ar 30 un vairāk bērniem, nav iespējams realizēt individuālo pieeju, būs atbilstošas algas, skolēnu skaits, būs pareizā pieeja...
Septītklasniece... 04.12.2014. 16:04:11
Man matemātiku māca ļoti labs skolotājs. Viņš labi saprot jokus un prot novaldīt klases trokšņotājus nevis ar 1, bet ar kaut ko motivējošāku, piemēram tagad stundu sākumā skolotājs uzņem laiku, pa kuru mēs apklustam. Tas motivē ātrāk sagatavoties stundai un arī mācamies labāk. Viņš pat baigi neizmanto datorus un tamlīdzīgas ierīces. Uzskatu, ka tādam skolotājam jābūt. Taču, ja mēs atkal paskatāmies no otras puses, tad saprotam, ka ja visi skolotāji būs ''superskolotāji'' skolēni vairs to nenovērtēs un atkal sāks kaut ko sūdzēties... ;-)
otradi varbut 04.12.2014. 15:59:21
;) Kā sistēma neprotam. Es arī neko nesaku par visiem, varbūt tie kursi nav labi, ja te pilns ar komentariem ka vienīgā izeja norakstīt d klasēs un izcelt a klasēs...
interesents 04.12.2014. 15:19:14
Diez aptauju par to kādu skolēnus skolotāji vēlas redzēt nav veikta? :D
Bernam kam ir atzime 2 izvelas sev skolotaju varbut tad slinkais mulkis pats saks macities nevis teikt skolotaji suka!!!!!
.> otrādi varbūt 04.12.2014. 14:04:25
Nav tā, ka NEPROTAM strādāt ar dažādiem bērniem. Šodien vairums skolotāju (es nesaku, ka visi) lasa jaunāko pedagoģisko literatūru, mācās kursos un brauc pieredzes apmaiņā uz ārzemēm. Taču ir objektīvi fakti - katram skolotājam ir tikai 2 rokas, 2 kājas, 2 acis un viena mute! Ja klasē ir 6 (maksimāli pieļaujamais skaits) tā saucamie "integrējamie" skolēni, 3 hiperaktīvi draiskuļi, 2 otrgadnieki-klaiņotāji un 2 ļoti apdāvināti bērni, tad normālu mācību stundu novadīt tā, lai katrs no viņiem aizietu ar "pievienoto vērtību" ir diezgan nereāli. Somijā, kuru piemin vietā un nevietā kā piemēru, tik raibā klasē ir SKOLOTĀJA ASISTENTS jeb PALĪGS.
Ar cienju ir taapat kaa ar miilestibu - vispirms jaasaak pasham ar sevi. Apkaarteejo attieksme ir spogulis, kuraa redzama pasham sava attieksme pret sevi.
Kas rasktīja Ernai 04.12.2014. 13:50:39
Par idejām...;) Kā lai runā par savām idejām mācību procesā, ja vispirms jādomā par to, lai būtu, kas tās idejas uzklausa? IR jābūt sagatavotiem bērniem klausīties un piedalīties, ne atnākt uz skolu tikai pie draugiem un izdauzīties. IR vispirms jābūt cieņai pret skolu, skolotāju vai jebkuru pieaugušo. Ideju pilna galva. Laikam jau gan taisnība, ka jābeidz šī ucināšanās ar negribošajiem, jādala skolēni atbilstošās klasēs un skolās. Ja negrib būt pie atpalicējiem, bet tāds ir tikai sava ego un slinkuma dēļ, gan sapratīs. Ja tās ir veselības problēmas, ar tiem arī strādās savadāk.
Kādus skolēnus vēlas redzēt skolotājs?
otrādi varbūt 04.12.2014. 13:42:37
Nenoliedzami no padomju laikiem esam mantojuši sistēmu, kurā neprotam strādāt ar dažādiem bērniem. Nenoliedzami ka tikai ar krītu un tāfeli no priekšas runājot virsū skolotājs būs spiests orentēties uz kaut kadu vidēji zemo galu. Nenoliedzami ka ekselence turpinot pa vecam nesanāks.
varbūt otrādi 04.12.2014. 13:16:42
Problēmu, kas milzusi gadiem, diez vai iespējams atrisināt vienā rāvienā. Taču fakts - šodien skolotājs dažādu iemeslu dēļ (administrācijas spiediens, sabiedrības ultimāts, cilvēcīgs žēlums par likteņa pabērniem) burtiski no ādas lien ārā, lai līdz knapam četrinieciņam izvilktu visus "nemotivētos" un "īpašos" bērnus. Ar mācīties gribošajiem un apdāvinātajiem strādāt kaut kā vairs neatliek laika un spēka... Tie mācās paši vai algo privātskolotāju. Tāpēc pamatots ir vecāku uzstādījums "Vai no maniem nodokļiem jāapmaksā šāda auklēšanās ar slaistiem.?" Varbūt vajadzētu otrādi - klasē strādāt ar motivētajiem, mācīties gribošajiem un spējīgajiem? Un apliecības izsniegt divējādas: "Noklausījies pamatskolas kursu" un "Apguvis pamatskolas kursu"?
ne pa jokam 04.12.2014. 13:02:15
Ja Joks pieteiktos Samsung projektā, lai atrastu idejas kā skolotājs var izkonkurēt no skolēna rokas arā mobilo telefonu, tad visu cieņu! Ja tikai gaužas internetā ka viņam nepareizi skolēni...
Šādu Latvijas skolās dominējošu attieksmi, citēju - "kad skolēns nāks uz skolu, pirmkārt, lai kaut ko jaunu iemācītos un darīs to apzināti, tad viss būs citādāk" parāda arī visi, tai skaitā OECD pētijumi. Ja vecāki motivē, tad skola sasniedz rezultātu. Pirmās ģimnāzijas sekmes uz to tik balstās, ka ir atlasīti motivēt spējīgi vecāki. Rezultātā nesekmīgie paliek vēl nesekmīgāki, bet starptautiskajās olimpiādēs medaļas. Es kā motivēt spējīgs vecāks šo vēl varētu pārciest. Piemaksātu arī ja vajad kādiem treneriem utt. Par nožēlošanu lielajam vairumam skolotāju, kam varbūt sāp norakstītie bērni, mani kā nodokļu maksātāju šis neapmierina. Kā nodokļu maksātājs redzu sistēmā degredāciju un vairāk naudas tā uzturēšanai iekšā likt negribu. Veidojas noslēgts aplis. Tas iedevīgs tikai dažiem LIZDA darboņiem.
Jūs labāk sākat beidzot atzīmes likt...nevis tā, kā daudzos priekšmetos, semestrī ieliek 2 atzīmes un no tās izvelk gala atzīmi! BRAVO! Vai no 2 atzīmēm var novērtēt skolēna zināšanas???
Kā tad! Un lai šie tagad ij nedomā pieprasīt algu! Lai priecājas, ka ir darbs!
Pilnīgi pievienojos Jokam. Un nedaudz izbrīna aptaujāto skaitliskā proporcija. Cik vecāku, skolēnu un cik- pedagogu aptaujāts. Savā skolotājas darbā gan bieži sastopos ar to, ka pašu skolēnu prasmes rīkoties ar jaunākajām tehnoloģijām bieži aprobežojas ar sociālo tīklu izmantošanu, bet to pašu mācību procesam nepieciešamo nemaz nemāk pielietot. Tātad savas spējas nereti pārvērtē un ir kur augt.
kad skolēns nāks uz skolu, pirmkārt, lai kaut ko jaunu iemācītos un darīs to apzināti, tad viss būs citādāk.
Nu jā, bet tie jau arī ir secinājumi - skola sagaida nevis idejas, bet skrūvīti. Varbūt ne pozitīvi, bet secinājumi. Savukārt no skolas un skolotāja sagaida daudz vērtīgākas lietas - idejas, attieksmi. Par to arī varam spriest.
Tāds pētījums jau bija. Kādu pirmklasnieku sagaida skola. Atceraties kas sanāca - paklausīgs, var mierīgi nosēdēt 40 min. Tur nebija nekā par idejām...
Gudrie jautājumi.lv 04.12.2014. 11:50:08
Ar normālu algu............
Piekrītu Jokam un Annai - ieteiktu skolēniem pavērtēt sevi un savu atdevi mācību darbam, tikai tad vērtēt otru šajā procesā iesaistīto pusi. Kā skolotāja varu teikt - tikai apmēram trešā daļa no katras klases sastāva daudz vai vismaz aptuveni atbilst tam, ko vajadzētu darīt un prast skolēnam. Pārsvarā izskatās, ka klasē sēž viendienīši bez idejām par savas nākotnes veidošanu. Bērniņiem jātiek vaļā no bezatbildības, tad lai vērtē citus.
Jūrmalas skolēns 04.12.2014. 11:25:52
Par to reālās dzīves sasaistīšanu ļoti piekrītu. Lielākoties skolotāji māca ļoti atrauti no reālās dzīves, ļoti sausi un ļoti teorētiski.... Jau 100reižu ir runāts par Misijas skolotājiem, zinu, kā pārējiem skolotājiem tas jau sen ir noreibies, bet neapvainojaties - arī manā skolā Iespējamās Misijas skolotājs ir gandrīz vienīgais, kurš vēsturi māca ļoti sasaistot ar mūsdienām, tiešām stāsta tik interesanti, ka vēsture kļuva par manu mīļāko priekšmetu. Nu, ir, ir svarīgi, KĀ skolotājs to stāsta.
Nū, bet šajā pētījumā jau piedalījās arī skolotāji, viņi arī izteica savu vērtējumu. Varbūt ne tik paškritiski, bet tomēr. :D
Par tehnoloģijām piekrītu. Bet grūti to prasīt no vecāka gadagājuma skolotājiem. Skolēniem to vajadzētu saprast. Varbūt tomēr viņi var to pienesumu dot citādāku, ne tikai ar tehnoloģijām? Respektīvi, tas, ka viņi tik aktīvi neizmanto tehnoloģijas, nenozīmē, ka uzreiz ir norakstāmi. :)
Jokam (bet varbūt nopietni?) 04.12.2014. 11:22:33
Un tagad pētījuma otra daļa - KĀDU SKOLĒNU KLASĒ VĒLAS REDZĒT SKOLOTĀJS ? Pirmkārt - MOTIVĒTU. Tādu, kas vēlas skolā gūt jaunas zināšanas un prasmes, ne tikai interesanti pavadīt laiku. Otrkārt - RADOŠU. Treškārt - ATBILDĪGU. Ceturtkārt - BEZ MOBILĀ TELEFONA ROKĀS.
Nākamo pētījumu, lūdzu, par to, kādu skolēnu vēlas redzēt skolotāj! :)

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
7+5=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.