Lietotājvārds
Parole
gribu paust viedokli 24.03.2014. 15:32:56
vienkarsi btr
Nevēlēt šō valdību atkārtoti, jo solījumus nav pildījusi, nepilda un diz vai pildīs. Katram par savu darbu jānes atbildība- par reālu darbu!
Ka tik nesanāk tā kā līdz šim - Jaunais skolotāju algu modelis taps dažos mēnešos, bet tad vairākus gadus bezspēcīgi centīsies izstrēbt "ievārīto putru"
Uh, kāda steiga! 16.03.2014. 11:54:44
Cik modeļi jau izstrādāti! Izstrādātājiem galvas strādā, kā izmodelēt samaksu, lai saņemtu arvien mazāk! Vai jūs, skolotāji, maz ticat vēl kaut kādam modelim? Nu jā - vēlēšanas nāk! Taču tā kā par vēlu atkal tukši solīt! Jau tagad pasaka, ka VĒl 2 GADUS NEKAS NEMAINĪSIES! Tad arī vēlēšu pēc tiem 2-3 gadiem. Esošais (jo tas jau maz mainījies) 100 galvu sastāvs 20 gados nav tautā ieklausījies, par tautu nav domājis! Un kāpēc tur nevalda sauklis- nauda seko iedzīvotāju jeb vēlētāju skaitam? Tur kaut kā viss notiek apgriezti proporcionāli!
nav tik vienkārši 15.03.2014. 00:58:57
Piekrītu komentāram Doma par visiem 100%. Kā senajā latviešu sakāmvārdā - jo dziļāk mežā, jo vairāk malkas. Kurš un kā var izmērīt un novērtēt skolotāja darba REZULTĀTU??? Ko salīdzināsim? Iegūtās atzīmes eksāmenos? Vietas olimpiādēs? Un kas notiks ar tām skolām, kas veic tik nepateicīgo darbu - strādā ar bērniem no sociāli nelabvēlīgām ģimenēm, ar "grūtgalvīšiem"? Zinu, cik nenormāli smagi dažkārt nāk tas pats knapais četrinieciņš, cik liels darbs no skolotāja (un visa atbalsta personāla) tiek ieguldīts. Vienīgais saprātīgais variants būtu "pievienotās vērtības " apzināšana (kā skolēna zināšanas, prasmes un uzvedība mainījusies pusgada, gada, divu gadu laikā) Bet vai to iespējams izteikt kādās mērvienībās? Atkal rakstīsim mistiskus pašvērtējumus un stūķēsim mapēs? Rādīsim "teātri" atklātajās stundās? Tāpēc varbūt vispirms vajadzētu noteikt adekvātu samaksu par reālo (uzskatāmo, izmērāmo) darbu - stundām, rakstu darbu labošanu, pārbaudes darbu veidošanu, pārrunām ar vecākiem, jā, arī izglītību (ne pakāpēm!) Pēc tam varētu nesasteigti diskutēt par kvalitātes piemaksu veidiem.
Faktiski mani aizvaino frāze "algas paaugstinājums", ja ar pirmskrīzi "nogriezts" uz pusi, ja ar katru algas "paaugstinājumu" paliek arvien mazāk, ja apmaksātas ir 8 minūtes, lai stundu sagatavotu, izlabotu (arī k-d un p-d). Ticība, ka kaut kas šai valstī mainīsies- nav! Piekrītu viedoklim "boikotēt" vēlēšanas! Varbūt nākošie, kas uzvarēs, ieklausīsies mūsos un arī citos "apceltajos", no kuriem darbu prasa(un kvalitatīvu), bet "aizmirst" par to samaksāt.
Unai: kā tas ir - jāvērtē reālais darbs, attieksme, rezultāti??? Kas tad būs tas vērtētājs, pēc kādiem kritērijiem, ko un cik maksās? Tas ir absurds! Tā tas darbs nav vērtējams! Nu nevar palīgskolas u.tml. skolotāju darbu vērtēt līdzās prestižajās skolās strādājošo skolotāju darbam...Ko nozīmē - rezultāts?! Vai te domāti eksāmeni, vērtējumi gadā vai kas cits? Nu tātad... kas ar to domāts? Te ir tāda putra...! Visu cieņu arī tiem skolotājiem, kas strādā ne tik dižās un populārās skolās, izglīto visdažādāko spēju skolēnus un ar grūtu ikdienas darbu soli pa solītim panāk iecerēto mērķi. Lai nonāktu pie t.s. rezultāta, nepieciešams neizmērojams darbs, ko neveic skolotājs viens pats, ir jābūt labai sadarbības komandai: vecāki, skolēns, skolotājs utt. Viens gan ir skaidrs - nav pareizi maksāt tikai par nostrādātajām kontaktstundām, jo tā stundas sagatavošana dažkārt paņem 3 st. laika..., un tā ir vistīrākā labdarība. Un kur tad vēl citi neapmaksātie veikumi...Tā kā te nav gala un malas...
skolotāja ar pakāpi 14.03.2014. 09:35:48
Es ceru, ka šeit raksta visi tie, kas ir ieguvuši kādu pakāpi. Maģistra grāds? Sorry, tas bija visvieglākais ko dzīvē esmu izdarījusi. Mācījos Liep'ājā, neieguvu neko jaunu, drīzāk varēju pamācīt pasniedzējus par jaunākajām metodēm. Maģistra grādu tak pielīdzināja arī bijušajām augstākajām izglītībām. Es to nedarīju, jo uzskatu, ka tas nav maģistra grāds. Es gan nedomāju, ka mapi var sarakstīt no nekā, ja patioešām neesi strādājis, neesi veidojis savums metodiskos materiālus, ieguvis metodiķa statusu. Tas nebūt nav viegli un to visu daru un esmu darījusi ne mācību laikā, lai netraucē māčibu procesu. Par to, kā notika šo pakāpju iegūšana un procedūra, ir cits jautājums, kā vienmēr nesakārtotība organizētībā. Bet joprojām saku- visu cieņu kolēģiem, kas ieguvuši 5.pakāpi. Uzskatu, ka 3.pakāpei nav nepieciešama šī papīru gūzma, jo izvērtējums notiek skolā, kur visi visus pazīst. Es neceru, ka algu sistēmu sakārtos. Tā vēl nekad nav bijis.
Atkal kārtējā laža gaidāma no IZM puses! Un termiņi speciāli ir izvēlēti tādi, lai skolotājiem nebūtu iespēju protestēt, bet vienkārši jāsamierinās ar to, ko šie piedāvā jau no 1. septembra! Cik vienkārši - nepatīk - ej prom vai brauc uz Īriju sēnes lasīt!
Kur ir tās jauno skolotāju rindas, beidziet muldēt, nez kāpēc katru gadu mūsu skolā uz vakancēm piesakās virs 40, nav ko tukšu muldēt, jaunajiem jau vajag visu uzreiz dzīvokli, lielu algu, mašīnu, ne viena sevi cienoša banka nedos kredītu šīm lietām ar skolotāja algu. Vairāk kā 20 gadus IZM ierēdņi un LIZDA pārstāvji ceļo par mūsu naudu it kā pieredzes apmaiņā, tikai ar pieredzes iegūšanu algu jautājumā nevedas vai negrib atklāt patiesību. Kārtējās priekšvēlēšanu spēlītes, krievs bijušais izglītības ministrs Vjačeslavs, tagad ekonomikas, sola budžeta konsolidāciju sakarā ar Ukrainu. Kamēr pavisam sūdīgus ministrus partijas bīdīs par sūdīgiem ministriem citā vietā, budžetu konsolidēs algu samazinājuma virzienā.
gribu paust viedokli 13.03.2014. 14:12:41
"Jāvērtē reālais darbs,attieksme, rezultāti",vai varat iedomāties, kas tad sāktos kolektīvos, kā noteikt to, kuram pienāktos lielāka alga.Olimpiādes ne visos priekšmetos, ne visās klasēs, vidējā atzīme???matemātikas skolotājs vienmēr būs zaudētājs, varbūt aptaujāsim skolēnus, lai viņi nosaka mums algas??? pats objektīvākais ir reāli taustāmi kritēriji:Izglītība,stāžs,tās pašas kategorijas, skolēnu skaits klasēs{darbu labošana).Skolēnu līmenis ir ļoti dažāds,ir stipras klases,vājas,citreiz "4" ir izsūcis vairāk spēka, nekā "10" Varbūt protestēsim boikotējot vēlēšanas,nenāksim un cauri!
Pakāpes ir jāaizmirst. Grūti izprast cilvēkus , kuri kaut ko tādu varēja izdomāt un vēl turpina kārtot pilnīgi nevajadzīgas mapes. Algu aprēķināšanai jāņem par pamatu bakalaura un maģistra diplomi un nostrādātā darba stāžs.
Kaa vispaar kaut kaadas pakaapes var noteikt darba algu? Tas nav normaali...Ir jaaveertee magistra graads,kur tiesaam vajadzeeja paraadiit savas zinaasanas un vareesanu.Citiem taadi ir pat vairaaki...Ir arii uzrakstiitas maaciibu graamatas un nekad tas nav naudas zinaa skolaa noveerteets. Taapeec arii vairs neko nedaru-novadu labi stundu un viss...
Arī mani tracina pakāpju izmantošana. Kad tās par Eiropas līdzekļiem izsludināja, nekur netika skaidri pateikts, ka no tām pēc n gadiem būs atkarīga alga. Un arī iespēja pretendēt uz pakāpi bija organizēta ļoti negodīgi-"limita trūkums" bija mūžīgais atteikuma iemesls. Ja visiem nebija dotas vienādas iespējas iegūt pakāpi, tad kā tās tagad var izmantot algas noteikšanai?
Unai: paši vien jau tos papīru kalnus mapēs lika un tagad meklē ārējo vainīgo.
Ceru, ka jaunajā modelī netiks diferencēta skolotāju alga pēc pakāpēm, kuras ieguva, sarakstot papīru mapes. Jāvērtē reālais darbs, attieksme, rezultāti . Vai skolotāju alga tiks pielīdzināta algai, ko saņem citās Eiropas valstīs? Ja nē, tad jau nav jēgas tādām izmaiņām
Nesaprotu, vai citās valstīs arī neviens nesaprot kā skolotājiem algas izmaksā,.ja mūsējie tādi truliķi. nu lai taču paskatās, kā tas notiek Vācijā vai Norvēģijā vai kādā citā normālā valstī. Kāpēc ir jāizgudro jauns divritenis. Latvietim jau vienmēr vajag ar kaut ko izcelties. mums jau tagad valstī ir modē , Uz fikso pieņemt lēmumus ,satracināt cilvēkus un beigās pateikt, nekā jauna nebūs, jo neko jau jaunu un unikālu jau neprotam izdomāt. Nebūs te nekādu algu pielikuma, neceriet.
Vai 40 stundu darba nedēļai nesekos papīra kaudzes ar atskaitēm,ko pedagogs katru mirkli darījis?
Praksē pārbaudīts ticējums-ja skolotājam paaugstina algu (patiešām), gaidāms cenu kāpums. Šobrid jau pat zināms, ka paaugstināsies elektrības cena...
Lasot komentārus 12.03.2014. 19:41:56
Cik reizes jāskaidro? ES un Latvijā likumdošanā (Darba Likums) ir noteikta 40 stundu darba nedēļa gan skolotājiem, gan pārdevējiem, gan meža cirtējiem. Darba stundu skaits virs 40 stundām nedēļā ir Darba Likuma pārkāpums vai virsstundu darbs (atļauts izņēmuma gadījumā), kas jāapmaksā divkāršā apmērā. LR IZM jau gadiem ilgi nevar atrisināt šo problēmu, jo dažās skolās, lai nosegtu stundu sarakstu, daži skolotāji tomēr strādā vairāk par 40 stundām nedēļā (pielīdzinot 21 kontakstundu 40 darba stundām). Ir taču ziņots, ka Latvijā katrs skolotājs strādā 1,3 slodzes. Ne IZM, ne pašvaldības liekās 0,3 slodzes nereģistrē kā ārkārtas virsstundu darbu un neapmaksā divkāršā apmērā. Par to ir runa. Taču situācija ir sliktāka – IZM gudrinieki, neprognozējot situāciju, nolēma atteikties no viendabīga tarifikācijas modeļa un ieviest sistēmu – ”Nauda seko skolēnam”. Bez kādas vajadzības tika radīta sociāla spriedze. Kā IZM izstrēbs šo putru? Un vēl tik īsā laikā?
"jaunie var atrast citu darbu , arī ārzemēs, bet vecie nē. tā ka nav ko sūudzēties jaunajiem." Bet pensionāri jau saņem regulārus ienākumus - pensiju, tātad, ja nevar izdzīvot tikai ar pensiju, lai piestrādā tās pusslodzītes vai ceturtdaļslodzītes, nevis sagrābjas gandrīz divas slodzes, kā rezultātā paši pārguruši un dusmīgi uz skolēniem, jo bērni ir kustīgi un dzīvelīgi, kam vecie pedagogi nespēj tikt līdzi ne fiziski, ne emocionāli, bet jaunajiem pedagogiem, lai nopelnītu savu bērnu uzturam un izglītībai, tiešām jāskraida pa n-tajām izglītības iestādēm. Es uzskatu, ka pensiju saņemošie pedagogi drīkstētu ieņemt tikai tās vakances, uz kurām nav iespējams pieaicināt jaunākus pedagogus. Nav normāla situācija, ja izglītības iestādēs strādā pensionāri, bet daudzi pirmspensijas vecuma pedagogi gadiem nīkst bezdarbniekos vai ir spiesti meklēt darbu ne savā specialitātē, visbiežāk pat aizceļojot no Latvijas.
Vairs neticu NENIENAM solījumam! Ar katru "paaugstinājumu" mana alga sarukusi - kopš pirmskrīzeskrīzes laikiem- uz pusi!. Tagad par slodzi (15 kontaktstundas, 3- par klases audzināšanu, 2- konsultācijas, 2- par visu pārējo!!!) saņemu zem 300 EURO (runāsim par to, kas uz rokas)- ar visu kvalitātes piemaksu. Skolā jābūt 8:00, apmaksātais darbs sākas 9:00, Maksā par 3 stundām- 1st.ir, 2 nav, tad vēl 2 ir, vai 1- ir, viena- nav, viena ir, viena nav. Bieži kāds jāaizvieto, par ko nemaksā. Mājās ātrāk par 15:00 - nu nekādi- soma pilna ar darbiem brīvā laika pavadīšanai. Beidziet runāt par algas paaugstināšanu, ja puse darba nav apmaksāts! Un tie daudzie skolotāji- 1 par 3, jo raujas pa 3 skolām, katrā ar maziņu slodzīti, skaitam pieliek vēl klāt kādu interešu pulciņa vadītāju ar 3-4 stundām nedēļā un pagarinātās grupas skolotāju ar 5-8 stundām nedēļā! Vai tiešām datu bāzē viena Līga Liepiņa ar vieniem personu kodiem .... = 3 kadri??? Ne tikai IM šo stāvokli panākusi, bet visas 100 gudrās galvas ar! Domāju, ka būs tikai godīgi, ja vēlēšanās izdarīšu savu izvēli, jo NEKAM vairs neticu!!!!!!!!
varētu vismaz sanatoriju apmaksāt vasarā.Būtu gan tie pedagogi to nopelnījuši.Tas ir elles darbs,ko uzņemās šie fanāti. es saku ,ka šo darbu nevar pielīdzināt pie neviena cita,kā daži bļaustās.Tas ir smags darbs,kurš izsūc visu dienas enerģiju,bet to saprast tam.kas to darījis.Šo jauno modeļu meklēšana ir kārtējā laika novilkšana,lai nevajadzētu paaugstināt algas.Ar tām pakāpēm arī auzas ir,redzot ,kā tās piešķir,nelabi metas.Lai liekas mierā ar tiem modeļiem,kamēr atkal nepamazina algas.
Un rezultātā atkal tiks piekrāpyi skolotāji un saņems vēl mazāk, kā tagad. Nu kā var skolotājiem būt 40 stundu darba nedēļa? Kurš uzskaitīs tās stundas? Un pasākumi, skolēnu klases vakari, vecāku sapulces un citas lietas, ko nevar gribēdams izdarīt no tikiem līdz tikiem. Bet vispār jau varbūt var pamēģināt. 8 stundas darba dien - no 8 līdz16.00. Un skolai atslēga priekšā. Un 5 dienas nedēļā.
bijušais skolotājs 12.03.2014. 16:22:42
njā, nekā iepriecinoša
skaidrs kā diena 12.03.2014. 15:17:55
Kādu tur vēl modeli. Cenrādi, ka poliklīnikā, kur rakstīts, cik katrs darbs maksā. Katram skolotājam laika un darba uzskaites lapu un viss kārtība!
Sākt ar to, ka nauda seko skolēnam nav sevi attaisnojusi. Otrkārt pakāpes piešķirot nav taisnīguma principa, tāpēc tādām nevajadzētu eksistēt. Treškārt, kā var skolotājam noteikt likmi 40 stundas nedēļā? Būtu labi, pirms nosaka šādu konkrētu apjomu, ministrijas ierēdņiem vienu nedēļu " ēnot" kādus skolotājus + mājā, jo mājā arī turpinās skolotāja darbs... Tad arī rēķināt stundas...
Par 200% piekrītu +++++skolotāja 12.03.2014. 10:38. Mūsu valstī arī nauda pazūd vienkārši KAUT KUR. Tā ka cerēt uz labāku nākotni - muļķības. Būs jāsēž skolā 40 stundas vai tev ir slodze vai nav...
Modelis modeļa galā....
no publikācijas LA 12.03.2014. 13:24:08
Saskaitot tur norādīto pedagogu skaitu, sanāk 33 192. Palasot ziņas var redzēt, ka 2012./13. m.g. skolās strādāja 28221 pedagogi, sanāk, ka skaits palielinājies pēkšņi teju par 5 000? Kaut kas tajā IZM neiet kopā vai arī ieskaitīts pedagogu algās ir arī, piemēram, direktoru un vietnieku atalgojums, kurš, protams, ietilpst augstākajā kategorijā, bet atļaus lasītājam pabrēkāt, ka redz, nemaz tik slikti jau nepelna... Un vai šajās likmēs nav ieskaitīts arī tas, ko saņem kā piemaksas 3., 4. un 5. kategorijas skolotāji.
to skolotāja 12.03.2014. 13:05:58
gluži otrādi - bērni paņem, burtiski izsūc to enerģiju .......................
Vēl 5 +++++ skolotājai. Absolūta taisnība.
no publikācijas LA 12.03.2014. 12:22:19
Cik pedagogi pelna par vienu likmi (latos) - Samaksa (Pedagogu skaits) - līdz 280 (7236); 280 – 300 (5426); 300 – 350 (10 761) 350 – 400 (6483); 400 – 450 (1263); virs 450 (2023). Dati: IZM
Kāpēc jādomā jauni modeļi, ja pavisam vienkārši no valsts budžeta nākošajām algām būtu jābūt vienkārši ierēdņu algām. Nosaucam skolotājus, policistus, ārstus.... par ierēdņiem un viss. Cik maksā ierēdnim- tik maksā skolotājam, policistam utt. Tad domāsim vienādās kategorijās.
Man arī ... 12.03.2014. 11:59:19
... patīk šie nebeidzamie pētījumi, eksperimenti ar dzīviem cilvēkiem un tukšā, piedodiet, muldēšana. Finansējuma nav un nav arī cerību, ka izglītībai kaut ko atmetīs tuvākajos gados. Skaidrības par modeli arī nav - pagrābstām kaut ko no vienas valsts pieredzes, no citas ... bet sola un sola (klasika - kā var nesolīt?) Skolotāji jau pacietīga tauta, pavaimanā, "pacepas" internetā un atkal klumzā uz nākamo mācību stundu. Jaunie uz skolu strādāt nenāks - veltas cerības!
+++ skolotāja 12.03.2014. 10:38
Bezgalīgi ilgi skolās var strādāt enerģētiskie vampīri! Normālam cilvēkam jāuzņem enerģija no kosmosa nevis bērniem! Austrijā ik pēc 5 gadiem skolotājam veselu gadu jāstaigā pie psihologa, jāceļo, bet alga tiek maksāta it kā viņš būtu darbā! Pie mums vismaz pensionēties vai algu atļautu kā karavīriem, jo no mums daudz vairāk labuma nekā no armijniekiem. Pamatojums - 1991. gadā bez visas armijas ieguvām brīvību, kuru pakāsām 1940.gadā ar visu armiju!
"...ņemot par pamatu 40 stundu darba" lielisks modelis, piemērot visiem valdētājiem, konsultantiem un protams ministriem, mēriem, ...
Es arī esmu pret pansionātiem skolās!
Tad jau tik jāsāk gaidīt, par cik atkal samazināsies reālie ienākumi. Jo vairums šo reformu un "algu paaugstināšanu"vienmēr beidzas ar algas samazināšanos. Un nav te ko dalīt vecajos un jaunajos - no tā vienlīdz cieš abas grupas, jaunie pat vairāk, jo pamatalga viņiem parasti ir mazāka. Vecajiem pāris rubļus, ak, nē - latiņus! Ak, nē, pāris eiro, par stāžu un kvalifikāciju, žēlīgi pieliek.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
9-7=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.