Lietotājvārds
Parole
Manliekas , ka ar veselības mācību pietiek!...
protams
skola domata citam 23.09.2014. 15:41:10
skola jamacas macibam , preksmetus, stundas matematika , fizika, kimija, valodas; bet par laulibu un gimenes atiecibas jamacas majas sava gimene ; kurs var iemacit ka milet, ka spelet , ka atskirt labo no launa , atiecibas nav teorema , jutas no dzives .\ to Una kamēr tu izmanto vardu razot bernus tu nebus laimiga ne viena ne ar citu .
Bērniem skolā jau šobrīd māca par ģimeni un laulību. BET velns slēpjas detaļās... kas ir svarīgāks forma vai saturs? Vai svarīgāk ir stāstīt, ka VIENĪGAIS pareizais dzīves modelis ir reģistrēta laulība un visi citi cilvēki ir ne;lieši, proti, jārunā par formu, vai svarīgāk ir iemācīt, ka JEBKURAS attiecības ir atbildība un pienākumi, proti, par atiecību saturu? Ja par pirmo visi dejo rituālās dejas, tad par otro īsā postpadomju sabiedrības kautrībā nerunā vispār. Ok, paviršas attiecības un sekss pirms kāzām ir nosodāmi, bet par to nevar runāt, nepieminot elementāru aizsardzību pret slimībām un neplānotu grūtniecību. Bet par to runāt ir pilnīgs fui.
Krējums Saldais 23.09.2014. 10:42:49
Sen jau to vajadzēja. Visi mūsu senči izauga normālā laulībā, kas tur slikts, ja bērniem to skolā atgādina?
Hugo, pilnīgi piekrītu Tev. Ir samērā tukša spriedelēšana, nezinot detaļas. Tomēr šeit vairāk runa ir par ideju kā tādu. Šķiet lielākā daļa komentētāju noraida ideju jau saknē. Man tā tomēr šķiet ļoti vērtīga un ar labiem, krietniem augļiem ilgtermiņā. Interesanti, ka neviens tā tieši neatbild uz diviem, manis uzdotiem tiešiem jautājumiem. Pie kam īsti neredzu taustāmus argumentus, kādēļ nē. Visā, kas ir izskanējis tiešām nesaskatu racionālu graudu, izņemot nē tāpēc, ka nē. Vēl viens jautājums komentētājiem. Kādēļ skolā nevar mācīt par laulību un ģimeni? Vai Jūs baidaties, ka bērnam skolā var izstāstīt ko tādu, kas būs pretrunā ar Jūsu uzskatu par laulību un ģimeni. Domāju tā, ja bērns savā ģimenē jūtas labi, viņš jūtas mīlēts un piepildīts, viņam ir krietns vecāku piemērs, tad informācija no ārpuses viņu maz ietekmēs. Protams, ka bērns visvairāk veidojas tieši ģimenē. Pie kam, nevēlos Jūs sarūgtināt, bet pienāks laiks, kad Jūsu bērna pasaules uzskats kļūs neatkarīgs no Jūsējā. Un, iespējams, Jūsu bērns pieņems lēmumu laulāties, un iespējams pat Baznīcā, liekot par pamatu savai ģimenei laulību.
ko vēl drīz mācīs skolā? jūs, pieaugušie, iemācieties paši dzīvot savu dzīvi...tup te tādi Andrīši un citus pamāca...ha ha ha...nu tāds jērs un nevainīguma iemiesojums...jāsmejas
1. Un vienīgais punksts ir mūsu kā vecāku uzskats, ka šādas lietas nemāca skolā! Tas jāapgūst ģimenē dienu no dienas, augot, attīstoties kopā ar vecākiem, brāļiem, māsām, kas nu kuram ir...lai nodarbojas ar tiem, kuri bērnu namos, lai tos apmāca, kas ir kas...ne jau tā, ka tagad viena tante atnāca un tik nu stāstīs par Laulībām! Klau, Tev pašam smiekli nenāk! Es piem. negribu, ka maniem bērniem sveša tante māca par laulību! Punkts. Pietiek! Ja gribi, lai tavējiem māca, ejat kursos, mācat savus bērnus kaut no rīta līdz vakaram! Es taču Jūsu ģimenei neuzspiežu reliģiju, lai gan, iespējams man, tas patiktu!
Hugo>Andrim 22.09.2014. 16:35:32
šī pagaidām ir tukša spriedelēšana, jo no frāzes špriedīs vai skolā mācīt par laulību" daudz informācijas neizvilksi. Nav skaidrības ne kādās stundās, ne kādā vecumposmā, ne ko īsti mācīt taisās.
Man tas vienmēr ir šķitis aplami - ģimene ir praktiski svarīgākais notikums cilvēka dzīvē, bet par to neviens neko nemāca - visi izvairās no atbildības. Un tad nu jaunie mācās uz ielas, no agresīvākajiem draugiem (jo miermīlīgie par šim tēmām nerunā) vai no savu vecāku laulības dzīves, kuru viņi tīņa vecumā galīgi neprot objektīvi novērtēt.
Vēl viens tiešs jautājums, ja nu kādam vēl ir saglabājusies interese par tēmu. Kādu ļaunumu, vai ko sliktu jūsuprāt var nodarīt bērniem tas, ka viņiem skolā stāstīs par laulību un ģimeni?
mīļais cilvēk...nu tak izlasi beidzot rakstu, par ko īsti iet runa...
Aicinu aizdomāties - vai baiiles no laulības nav bailes no atbildības, jo savā būtībā laulība ir līgums
Esmu pret,negribu lai manam bernam māca par laulību!
sen sisti nav ja 21.09.2014. 08:26:51
Labi pa zagsanu nedaudz uzputos piedodiet . Bet laulibas merkis ir berni ja visu laiku dzims berni bus ka kina parapdzivotiba .
sen sisti nav ja 21.09.2014. 08:22:49
Balstoties uz tradiconalajam gimenem jaudzina berni. Tas viss ir vslsts stiprinasanai? Saeima uzreiz pasakiet ka gribat izzagt vairak naudas laulibas uzsaksana kazas nav letais proces . Un ja berniem par to macis vini dzivos ka roboti lauliba.
Lai nu katra ģimene ar savām reliģiskajām tieksmēm tiek galā pati!
šeit neviens neapgalvo, ka laulība nav vajadzīga!!! Runa ir par to, ka to grib uzspiest mācīt skolā, kas nav normāli! Tad ko mācīs vecāki? Neko??
Lai nu tā ģimene būtu labvēlīga vai nelabvēlīga, abos gadījumos bērniem ir liels pārdzīvojums, kad tā izjūk. Tad jau tomēr jāsecina, ka ģimenes un laulības institūcija ir vajadzīga.
Nav jau liela maka uzrakstit kaut kadu cilveka vardu,lai te komentetu...kaut vai Una, vai Andris...nu, uzrakstitu es Zuzanna...tev labak paliktu??? Ej izgaz savu zulti citur.
Izlasiet, par ko ir raksts...jus te peraties vispar ne pa temu. Runa ir par to, ka kartejo reizi visu grib likt iemacit skolotajiem. Sadas lietas maca gimene, nevis skola. Punkts. Nav gimenes? Kas pie ta vainigs, mes, kam tadas ir?
To "es", kas pat neuzdrošinās stādīties priekšā. Vai esi 100% pārliecināts, ka arī tava otra puse tā uzskata un ir 100% apmierināta? To "Dace". Pats galvenais, lai būtu normāla ģimene, ko bērns iemācās no saviem vecākiem ir uzskati par pretējo dzimumu, par viņu lomām. Diemžēl "modernisms" ir pārkāpis dabiskās robežas. Tā teikt pārprastā demokrātija, pārprastā brīvība, kas sabojājusi pat vairāk kā paaudzi. Šī slimība piemīt tādām postpadomju valstīm kā Latvija. Egocentrisms. Reti kurš izprot un rēķinās ar to, kas un kāds ir otrs, kādas ir viņa dabiskās spējas un vajadzības. Ģimenei sen vairs nav vērtības. Tādēļ tik daudz nelaimīgo, kas ražo nelaimīgus bērnus. Kamēr vecāki vairāku gadu gaitā cenšas tikt ar sevi skaidrībā, ar savu vietu ģimenē, bērni ir pamesti novārtā un nesaņem rūpes, mīlestību, kas TAGAD ir nepieciešamas. Tiek ražoti bērni, kas savās ģimenēs nebūs laimīgi, jo viņi nemaz nezina, kas ir normāla ģimene.
Piekrītu, ka ģimene ar bērniem ir vērtība, pat ja vecāki nav laulājušies, šķiet neesmu apgalvojis pretējo. Tā tas ir. Labi reducēšu jautājumu līdz - vai laulība ir vērtība? Tu saki, ka man ir pareizais un viens vienīgais viedoklis par laulībām. Par pareizību, katrs var spriest pats, par vienu vienīgo, domāju ir dabiski, ka cilvēkam ir viens konkrēts viedoklis par vienu konkrētu lietu. Īsti neizpratu, kādēļ esmu atpalicis, vai tādēl, ka uzskatu laulību par vērtību?
jēgas nav tālāk diskutēt ! Uz jautājumu es atbildēju izsmeļoši, ja kas! Varu atkārtot vēlreiz, ja nesaprati...jebkura ģimene ar bērniem ir liela vērtība, vai tā dzīvotu laulībā, vai bez tās. Ar tik pareizu un vienu vienīgo viedokli par laulībām, kāds ir tev...nu piedod...man žēl...nedaudz esi atpalicis. Trūkst vēl tikai Baznīcu klāt uzspiest! Dzīvo tā, kā ir labi Tev un audzini savus bērnus!
Paldies par atbildi. Nebūt nedomāju, ka Tev man kaut kas jāpaskaidro. Iespājams mūsu izpratnes par laulības būtību atšķiras. Patiešām nedomāju, ka laulība reducējas līdz vienkāršam papīrītim. Un tomēr Tu neatbildēju uz jautājumu tieši. Vai ģimene, kur vecāki dzīvo laulībā ir vērtība vai nav? Tas pats jautājums arī vēlākajiem komentētājiem. Ja nevar atbildēt uz šo vienkāršo jautājumu, tad manuprāt īsti nav jēgas tālāk diskutēt.
Un es vēlreiz atkārtoju! Tas ir tikai un vienīgi vecāku pienākums runāt par ģimeniskām vērtībām! Lūdzu, Andri, tā vietā, lai sēdētu šeit, ej un runā ar saviem bērniem un māci izprast laimīģas ģimenes jēgu! Šeit mums to nevajag!
Bērnam no normālas un labv.ģimenes, kā Tu raksti tā info jau ir ielikta dziļi zemapziņā, tā kā ne jau nu viņiem tās laulību stundas ir nepieciešamas. Tie, kuri ir degradējušies un kuriem aug bērni, tos arī pēc 10g. nekas neglābs, vai tu ko borēsi, vai neborēsi...ābols no ābeles tālu nekrīt...99% gadījumu. Katrs pats domā par savu ģimeni, tās labvēlību, statusu, materiālo un garīgo vērtību kopumu. Un es noteikti nebūšu tas vecāks, kurš ļaus visiem pēc kārtas piebāzt sava bērna galvu ar kārtējiem murgiem! To jau tā ir par daudz stundās!
Vispirms ģimenē ir jāiemāca, kā "nenošaut greizi"...ar otro pusītes izvēli...ka ne vienmēr tās rozā brilles saglabājas visu mūžu...tā kā līdz laulībām te vēl tālu un tālu..:-))) un uzspiest speciāli iekalt šablonu, ka visiem obligāti jādzīvo laulībā - piedodiet, tas nav normāli!
Es tev varu atbildēt. Vērtība ir tad, ja abi vecāki dzīvo saskaņā ar sevi, citiem un saviem bērniem. Tā var būt laulība un tā var arī nebūt laulība. Es piem.neesmu precējusies, lai gan kopā dzīvojam jau 21 gadu un mums aug 3 burvīgi bērni. Un es absolūti neuzskatu, ka man tagad piem.būtu jāpaskaidro Tev, kāpēc es dzīvoju tā un ne savādāk! Ne jau tajā papīrītī ir tā nozīme, bet attiecību veidošanā dienu no dienas. Tur tas sāls aprakts!
Hmm, tomēr neviens tieši neatbildēja uz manu jautājumu, Interesant, kādēļ tā? Patiesībā es pilnīgi piekrītu, ka pirmais paraugs kur vispār izprast un sajust, kas ir laulība un ģimene ir pati ģimene. Un vecāku uzdevums te ir nenovērtējams. Ideālā mums ir jauka ģimene, kurā vecāki dzīvo laulībā un arī sniedz brīnišķīgu piemēru bērniem. Tomēr man šķiet, ka reālā dzīve daudzos gadījumos atšķiras no ideāla. Ir daudz šķirtu ģimeņu, ir vecāki, kas audzina savus bērnus vieni un bērns pat nav redzējis savu otru vecāku, ir ģimenes, kur vecāki dzīvo civillaulībā, ģimenes, kur notiek daudz nelāgu lietu un posta. Tādēļ domāju, ka bērnam no pilnas, labvēlīgas ģimenes papildus informācija par laulību un ģimeni nevar nodarīt neko ļaunu, bet bērniem, kas atrodas krietni nelabvēlīgākā situācijā tā ir iespēja parādīt un iedrošināt viņus, ka var arī citādi. Ka viņi var un ir spējīgi izveidot paši savas ģimenes. Runājot par to, ko vajag un ko nevajag mācīt. Pēc savas pieredzes - kā minimums pusi no tā, ko man mācīja skolā es savā dzīvē neizmantoju (ar to negribu teikt, ka nav jāmācās). Vēlāk dzīvē tāpat allaž ir jāmācās, lai tavas zināšanas būtu atbilstošas tam ko Tu dari. Tas, ka man matemātikā bija trijnieki manu turpmāko dzīvi nekādi nav ietekmējis. Bet šī - es domāju laulība un ģimene, manuprāt ir svarīgākais cilvēka mūžā (var jau būt, ka kādam šķitīs, ka tā ir karjera vai izglītība). Un par to runāt ar bērniem skolā tad būtu slikti vai nepareizi? Man šķiet , ka skolā bērniem piebāž galvu ar daudzām lietām, kas viņu turpmāko dzīvi nekādi neietekmēs. Pie kam mūsdienās nav problēmu atrast informāciju par lietām, kuras nepārzini, būtu tik interese. Bet par patiešām vitāli svarīgām, kritiskām lietām klusējam.
no teksta....Bērni esot jāaudzina tā, lai viņos veidotos izpratne, ka tieši stabilas un pilnvērtīgas ģimenes, kuru pamatā ir laulība, ir pamats valsts stiprināšanai un attīstībai....varbūt, ka lai paši šie te gudrīši pastāsta, cik ģimeņu ir izjucis dēļ valsts izzagšanas, dēļ tā, ka viens no vecākiem ir spiests braukt strādāt uz ārzemēm !? PAR KĀDU VALSTS STIPRINĀŠANU IET RUNA? PAR KURU VALSTI??? LŪDZAMS NESMĪDINIET! raksts vispār uzrakstīts kā no PSRS laiku enciklopedijas.
ANDRI, ģimene ir vērtība, ja vecāki bērnus audzina, māca uzvesties sabiedriskās vietās, cienīt citus cilvēkus un arī nevainības saglabāšanas nozīmi. Ja šīs lietas tiek mācītas, tad bērns uzaug mierīgs un drošs par sevi un savu ģimeni, šādu bērnu cilvēki ciena un šads bērns spēs izveidot savu ģimeni ar vērtībām.
Jaunie mācību priekšmeti: 1) ģimene un laulība 2) galda kultūra 3) piklējības normas 4) praktiskās sexa iemaņas utt. Murgs, ne izglītība, jo tik tiešām, kas būs nākamais pa mācību priekšmetu? Palasot ziņu portālu rakstus, ir skaidrs, ka pat žurnālisti nepot pareizi uzrakstīt, salikt pieturzīmes un izveidot saplānotu rakstu kā tādu. 50% cilvēku saikļa "ka" vietā lieto "kad"; NAV raksta nau, vārdam GULTA uzrodas garumzīme. Agrāk 11 gadīgi bērni mācījās 6. klasē un rakstīja saplānotus 5 lpp garus domrakstus. Tagd šie bērni pat nezin, ka pirms "bet", "lai", "ka" jāliek kommats. Nemāk ne pastāstīt, ne uzrakstīt savas domas. Haotiski, neprecīzi, it kā apmaldījušies savā eksistencē. Labāk būtu domājuši, kā sakārtot mācību vielu, la 1. klasē nedara to, ko jau bērnu dārzā darījā un 5 klasē matemātika nepārvēršas pēkšņā murgā.
Vecaakiem jau ir par gruutu aprunaaties ar jaunieshiem, tur taa probleema!
Tev kaa teevam tas ir jaaiemaaca saviem beerniem. Kas ir lauliiba un ko taa dod. Tas nav kaarteejo reizi kjeksiisha peec kaadam garaamgaajeejam jaadara, lai tik buutu atseedeetaas stundas. Visupirms beerniem autoritaate ir vinja pasha gjimene. Man piem.buutu dzilji vienaldziigi, ko man viena tante boree par lauliibaam. Taadaam un liidziigaam lietaam ir domaati vecaaki. Paarstaajiet reiz visu maaciities skolaa. Tas jau paliek nenormaali. Kas buus naakamais, ko izgudros skolaa maaciities?
Par to tad arii, miiljo cilveek ir jaadomaa un jaarunaa shajaa gjimenee, neviss skolaa, kur lielaakaa dalja pasniedzeeju pashi nemaz nezina, kas ir veiksmiiga lauliiba un kaa to saglaabt. Skola ir domaata, lai maaciitos matem., latv.val un citus tml.priekshmetus. Dziivesgudriibu cilveeks maacaas vispirms gjimenee un pats savaa personiigajaa dziivee. Mums jau shobriid skolaas soc, ziniibaas maaca taadus murgus beerniem, ka kliegt gribas.
Vai kāds no pēdējiem komentētājiem varētu atbildēt uz vienu vienkāršu untiešu jautājumu jautājumu. Ģimene - vīrs (vīrietis) un sieva (sieviete) dzīvo laulībā un viņiem ir bērni, vai tā ir vērtība vai nav?
Te nu bija demokrātija 19.09.2014. 13:36:02
Uzspiež visu, ko vien var! Nav jau vairs tālu līdz Putina stiliņam !
TAS JAU IR PAR TRAKU 19.09.2014. 13:28:51
Ar kādām tiesībām kāds nomalas borēs maniem bērniem kaut ko par laulībām??? Tiekat paši galā ar savām ģimenēm...visi tur augšā dzīvo tādā izlaidībā, ka nelabi metas...bet nu tik ko gudros tagad un tēlos, ka baigi strādā...Galīgi jau visi tur augšā nojūgušies? Varbūt vēl saciet mācīt, kad pirmo reizi mīlēties??? Kretīni!!! Skolās ir jāmācās mācību priekšmeti un tikai! Nu jau iet vispār kaut kāds absurds!
Kāda šķirba vai vecāki ir laulājušies vai nav,un dzīvo tāpat kopā!?Bērns izaugs un pats domās kā viņš dzīvos!Mēs varam tikai atbalstīt un dot padomus!Kam vēl skolā vajag lai skalo smadzenes par laulībām!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
8+6=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.