Lietotājvārds
Parole
Iebilstu skolotājai, kas apgalvo, ka augstskolu pasniedzēji pie vainas. Ilgi strādāju augstskolās, un varēju tikai brīnīties, kā kritās studentu matemātikas zināšanas par sākumskolā un pamatskolā apgūstamo. Augstskolā ir liels vielas apguves ātrums, un nevar katram iemācīt to, kas bija jāapgūst 5. klasē. Pēdējos gados gan zināšanu līmenis skolu beidzējiem vairs nekrītas, bet tomēr saglabājas zems. Tagad pašas bērni sākuši iet skolā, man jākaro, lai kvalitatīvi iemācītos matemātiku, jo regulāri nekas mājās nav uzdots, bet ar tām nedaudzajām stundām skolā jau nevar pietiekoši labi iemācīties.
It kā netēma. NatGeogr sižets. Ledū ielūzis un noslīcis alnis. Pavasaris. Vilki baidās iet klāt, jo ielūzīs. Lācis ielūzīs, bet ar savu spēku tiks ārā pats un arī ēdamo izvilks. Koijoti skraida apkārt un laimīgi, ka viņiem gabaliņš atlec. Kas esam mēs? Šķiet, ka pastāv sakarība starp nācijas mentalitāti un sfērām, kurās tā var gūt panākumus, kā arī šo panākumu plašums un ietekme uz visu nāciju. Mēs varam tikai rēķināties ar to, mainīt to nav mūsu spēkos - ģimeni un tautību neizvēlas. Vai, piemēram, IT ir mūsu sfēra??? Vai tomēr tikai procenti no augļošanas? Vai "lāča", šoreiz Rietumu, labvēlība? Latviešiem nekad nav bijusi karaļvalsts, tikai mazi ķeizariņi pa pauguriem sakāpuši. Draudzējās? Šaubos. Tas turpinās, tā tam būs būt. Ar visām sekām.
.....atvainojos- LLU
... arī pašām augstskolām jādomā, kā paturēt tos studentus, kurus ir uzņēmuši. LLA, RTU ļoti daudzus atskaita pirmajā, otrajā kursā.... un tā nav tikai studentu vaina :( Ļoti daudzi pasniedzēji strādā 2-3 augstskolās, studentiem praktiski nav iespējas iet uz kaut kādām konsultācijām, ja kaut ko nesaprot.... Ir diži pasniedzēji, kuriem maksā "cieto"algu, neatkarīgi cik lekcijas nolasa- vienai grupai vai trijām.... Vai viņi ir ieinteresēti , lai studentu būtu vairāk? Nē! LLU fizikas pasniedzējs tā arī studentiem saka- būtu mana teikšana , jūs vispār paliktu viena grupa!!! Vai tas ir atbalsts studentiem? Tā ka nemetīsim akmentiņus tikai skolēnu( studentu) virzienā...pašām augstskolā arī jādomā, kāpēc ,no 100-120 uzņemtajiem pirmajā kursā, paliek, labi ja 40-50 inženieriem.
Nav brīnums, ka neapgūst dabas zinātnes, jo algas, ko pēc tam saņems ir smieklīgas.
vēl gadus 10 atpakaļ mums bija skolnieki, kuriem bija potenciāls apgūt inženierzinātnes, un kaut arī esam neliela lauku skola, mūsu bijušie skolēni tagad ir gan doktori ķīmijas, datorikas, gan arī mašīnbūves jomā, gan strādā atbildgos amatos dažādos IT uzņēmumos. Tagad... zēnus interesē ātra peļņa, lai varētu nopirkt auto, vēlams BMW. Strādā smagi gan mežizstrādē, gan celtniecībā, bet vai tāpēc viņi ir noniecināmi. Liela daļa gaišāko prātu meklē iespējas aizbraukt studēt uz ārzemēm.
Ne jau skola ir vainīga, ka ir tik maz studentu, kas studē dabaszinātnes. Pirmkārt, šīs zinātnes ir sarežģītas, cilvēks iet vieglāko ceļu, bet galvenais, vai tad atalgojums inženieriem ir līdzvērtīgs ar juristiem, ārstiem...........? un pabeidzot, nav tik viegli atrast darbu, kas labi apmaksāts šajā jomā.
"Biksti" cik gibi - ja nav bērnam dabas dots talants, loģiskā un analītiskā domāšana, tad eksakto zinību apguve nav iespējama...!!! Nav mākslīgi jāražo speciālistus, kuri nevar strādāt savā jomā - doplomu kaut kā jau vienmēr var "izraudāt"... Cilvēkam ir jādara tas, kas patīk, jo tas, kas patīk arī padodas un interesē, kā rezultātā ieguvēji ir visi!
Kad Latvijas iedzīvotāju skaits būs mērāms miljonos un kad ar start-up uzņēmumu varēs nopelnīt, tad pieaugs arī studentu skaits konkrētajās specialitātēs. Bet kamēr mēs lieliem soļiem ejam uz dārgu augstāko izglītību un valsts ar visiem spēkiem cenšas nožņaugt katru, kurš uzdrīkstējies galvu pabāzt uzņēmējdarbības lauciņā, cilvēki tupinās aizbraukt, bet inženierzinātnēs ar visiem obligātajiem vidusskolas eksāmeniem studentu skaits turpinās būt niecīgs. Viss ir savstarpēji saistīts, tikai mūsu valstī nav drosmīgu cilvēku, kuri būtu gatavi stāstīt par kopējo ainu. Izraut nelielus fragmentus no konteksta un spriedelēt ir daudz vienkāršāk, nekā risināt problēmas, jo problēmas definēšana un risinājuma meklēšana jau prasa atbildību, silto vietiņu deldētājiem liek justies neērti, un pavisam noteikti tam ir nepieciešami lieli finansiāli līdzekļi, kurus izglītībā ieguldīt neviens nevēlas, jo mēs neesam raduši ieguldīt. Mēs esam raduši paņemt ātro kredītu un aizlāpīt robu!!!
Ai! Atkal tik interesanti! Un es visu laiku domāju, ka spēju studēt dabaszinātnes nevar "iebikstīt"!
Gribētu redzēt, kā jūs norādītu manai meitai *kura studē LMA, ka jāiet uz inženieriem, jā ir iespēja valstij. :D
Kā Jūs "pabikstīsiet" studentus? Ja neinteresē šīs jomas, tad neinteresē!! Katram tomēr jādzīvo sava dzīve, nevis jādzīvo pēc tā, kas "valstij" vai kādai savienībai būs izdevīgi!!!! Jo kas tad ir valsts - vien mēs paši!!
Latvijas pati norok savu potenciālu - cik netika dzirdēts, ka Latvija varētu attīstīties it virzienā, būt tehnoloģiju un zinātnes lielvalsts, jo citu virzienu, kur mēs spētu konkurēt mums nav un nevar nemaz īsti būt - ne mums tāds klimats, ne iespējas, lai konkurētu teiksim, rūpniecībā, lopkopībā utt. bet šī bija mūsu iespēja! Taču, nē, pat tik dauz, kā studentus pabikstīt mēs nevaram. Bēdīgi.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
3+1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.