Lietotājvārds
Parole
==>> Cilvēka bērnam (par pedagogu/skolēnu attiecību skolā) 20.12.2013. 14:12:17
Speciālajās skolās skolēni mācās pēc dažādām programmām - atbilstoši savam veselības stāvoklim un spējām. Komentārā Jūs minējāt, ka strādājat klasē, kur integrēti 3 skolēni ar speciālām vajadzībām. Pievienojos viedoklim, ka Jūsu gadījumā skolotāja palīgs vai asistents ievērojami atvieglotu darbu. Ja šiem bērniem ir atšķirīgas veselības problēmas, iespējams, dažās mācību stundās būtu nepieciešami pat 2 asistenti. Tā ši problēma tiek risināta, piemēram, Somijā. Latvijā vispārizglītojošās skolas tiek finansētas no pašvaldības un skolām nav līdzekļu, lai apmaksātu skolotāju-asistentu darbu. Pretējā situācijā ir speciālās skolas Latvijā, kas saņem valsts un arī pašvaldības finansējumu. Tāpēc, nav brīnums, ka komentāru autori norāda uz "uzpūsto" speciālo skolu administrācijas štatu sarakstu un skolotāju skaitu dažās speciālajās skolās. Piemērs no reālas skolas, kurai šogad nosaukumā vairāk nav vārdiņš "speciālā" - daļa bērnu pēc stundām dodas mājup, internātā katrā klasē paliek 2-3 skolēni. Tajā vietā, lai ekonomētu līdzekļus un skolēnus apvienotu grupās, skolas administrācija, atbilstoši štatu sarakstam, katrā klasē ir nozīmējusi internāta audzinātāju līdz bērnu gulētiešanai. Reālitātē skolēni skatās televizoru, skolotājas jūtas netraucētas. Tāpat sestdienās-svētdienās-svētku dienās, kad skolā nav skolēnu, bet 4-5 skolotājas dežūrē skolā - ja nu kāds atbrauc. Svētkos jāmaksā dubulta samaksa, bet tas nekas, valsts finansējums. Pārzinu šo situāciju pietiekoši labi, jo krustmeita mācās vienā no šādām Latvijas skolām. Diemžēl, ne ar visām diagnozēm iespējams integrēties vispārizglītojošajās skolās.
Cilvēka bērns 19.12.2013. 11:45:46
" Šobrīd daudzās spec.skolās pēc VIIS publiskās informācijas skolotāju/audzinātāju/aukļu vairāk kā skolēnu!" Starp citu, tam tā arī jābūt, lai šiem bērniem būtu nodrošinātas visas iespējas - iemācīties, izaugt, nevis kaut kā kaut kur "iekļauties". Saku to, ka cilvēks, kas darbojas klasē ar 29 skolēniem, starp kuriem ir 3 tādi bērni. Jā, viņiem vajadzīgas 5 reizes vairāk skolotāja uzmanības, pacietības, prasmju, zināšanu, ka pārējiem. Un neviens nevar teikt, kur un par kuru laiku lai es to visu atrodu. Galvēnā problēma jau citur - Latvijā negatavo izglītības speciālistus, kuri varētu darboties ar šiem bērniem. ācimredzami, būtu loģiskāks pārskatīt speciālo izglītību, uzlabot to, sagatavot un piesaistīt jaunos talantīgos pedagogus, nevis zem stulbiem saukļiem meģināt attaisnot izm negribēšanu dot šiem bērniem iespēju iegūt kvalitatīvu izglītibu viņu iespēju robežās.
iekļaut - tas ir labi, tikai no izglītības ministra tad būtu jāpaprasa kriminālā atbildība, ka nekritīsies zināšanu līmenis tiem, kuru vidū iekļaut šobrīd uz speciālajām skolām "izkļautos"
Bet labi, ka to visu balstīs kārtējā pedagogu spēju un meistarības pilnveide. Ir nebeidzams prieks nebeidzami pilnveidoties un apgūt, un sekot, un pārkārtoties visām jaunajām ierosmēm no IZM, bet vienmēr justies droši, ka ir viena nemainīga lieta visā pārmaiņu haosā - nemainīgi zemā alga, kura nu nekompensē šo nemitīgo izaugsmi un nemotivē arī. Cik var, ja dzīves līmenis sen netiek līdzi augstajam intelekta pieauguma koeficientam.
kas tad ir personība 17.12.2013. 17:24:51
Personība spēj izdarīt izvēli, vispusīgi izvērtējot gan humānos gan ekonomiskos aspektus. Darba tirgū nav vajadzīgas personības, tikai cilvēki kā ražošanas līdzeklis.
Izklausās tā ka pat neizteikšos - kā vien to ka "viss joprojām notiek" tāpat kā līdz šim. Vai vēl jorojām PB, SVF un citu gudrīšu slepenie norādījumi nav pietiekami izpildīt - tad jau līdz "kapa mailai", vai ne?
"... ieviešot efektīvu resursu pārvaldību..." - vai tas nozīme, ka tiks samazināts "uzpūstais" skolas administrācijas štatu saraksts. Pirms 10 gadiem bija 1,5x vairāk skolēnu un 2 mācību daļas, tagad 6 vietnieki (daži uz 1/2 slodzi, bet pieprasīto papīru daudzumu katram tas neietekmē. Spēj tik pirkt papīru un printēt ārā! Skolā beidzas pulveris, bet atskaites tiek pieprasītas. Uz papīra, lai katrs var ielikt savos vāciņos un parakstīties! 21.gadsimts un digitalizācija....
segregācija vai iekļaujošā izglītība? 17.12.2013. 10:42:31
Iekļaujoša izglītība personības attīstībai - vai beidzot kāds ir saskaitījis skolēnus un skolotājus/darbiniekus speciālajās skolās un paredzēts samazināt speciālo skolu skaitu? Šobrīd daudzās spec.skolās pēc VIIS publiskās informācijas skolotāju/audzinātāju/aukļu vairāk kā skolēnu!
Anarhijas ministrija!
nu ļoti jautra ziņa 17.12.2013. 08:52:56
Ģeniāla frāze - APŅEMAS TIEKTIES!!! Es kā skolotāja arī APŅEMOS TIEKTIES uz kvalitatīvu mācību stundu, uz taisnīgu un objektīvu skolēnu darbu vērtēšanu, uz savlaicīgu pārbaudes darbu izlabošanu... Un kādās mērvienībās, lūdzu, mana TIEKŠANĀS tiks izteikta un izvērtēta???
plāns jau kā parasti smuks
pff...plānus rakstīt mēs mākām, tas ir skaidrs. Tikai, ņemot vērā kā notiek izglītības ministru maiņas, nekas tālāk par papīru noteikti nenotiks...turpinās sevi atražot un viss!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5+1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.