Lietotājvārds
Parole
Domāju, ka tas saistīts ar skolotāju attieksmi pret bērnu un skolēnu savstarpējās attiecības, kādēļ bērns kavē skolu. Bērns skolā izjūt bailes, nedrošību. Mājās taču viņš nāk!
Vecāki ar to nodokļu maksāšanu galīgi aizmirsuši, ka skola nav restorāns, kur mūziku pasūta tas, kurš maksā. Un vecākiem ir savi pienākumi - tai skaitā nodrošināt, ka bērns apmeklē skolu. Ja vecāki šo pienākumu nepilda, viņiem pat var uzlikt administratīvo sodu. Tādi gadījumi ir nav nemaz tik reti.
Neaizmirstiet, ka mūsu nodokļi nev tiešā mērķdotācija - to iemaksāju izglītībai, to policijai, so veselībai. Ja tā varētu, šobrīd ne centa nenovirzītu veselības jomai - tur tik un tā vienmēr pašam jāmaksā. Un valsts pārvaldei - nekompetences kalnagali. Vairāk iemaksātu izglītībai, policijai, armijai. Diemžēl tā tas nenotiek - viss aiziet vienā katlā, no kura smeļ un pa šķīvīšiem salej valsts.
akurproblēmai 10.10.2016. 14:36:58
LV vecāki un pārējie nodokļu maksātāji jau tā diezgan daudz par daudz ir iemaksājuši valsts kasei...un diemžēl beztolka!!! Akurproblēma laikam nodokļus nemaksā!!!
Akurproblēmai. Kuŗā brīdī valsts maksā par to ka skolēns mācās, mājās, vecāku uzraudzībā... ???
Gribētos zināt, kuri bija tie skolēni, kuri piedalījās aptaujā?...
Man garšo ēst.
a kur problēma 09.10.2016. 15:08:52
Tiesībsargs saka, ka par izglītību maksā valsts. Tātad, ja skolēns kavē stundu (vienalga, vai kāds iemesls - braukšanas skola, ceļojums, kafejnīca, uzpīpēšana,,,,,) - vecākiem jāatmaksā atpakaļ kasē valsts nauda. Ja tie ir "ģimenes apstākļi", kas neļauj iet uz skolu - tad darbs sociālajiem darbiniekiem - ģimene uzskaitē un sekojam līdzi.
tantīte -> Astere 09.10.2016. 14:03:25
katrā skolā ir iekšējās kārtības noteikumi. un tur viss ir skaidri aprakstīts. tikai skolai nav tiesību (likumā paredzētu) veikt kādas soda sankcijas. pat izslēgšanu uz nedēļu no skolas par galīgi kaitniecisku uzvedību vecāki visdrīzāk veiksmīgi apstrīdēs ar kādas bērnu tiesību vai kādas citas tiesībsargājošas institūcijas palīdzību. tā kā mūsu valstī vispār vecāku atbildība par to, kas notiek ar viņu bērniem ir teorētiska un izplūdusi, tad skola neko nevar izdarīt, ja vecāks savu bērnu aizved mācību laikā uz Alpiem paslēpot vai uz Karību jūru papeldēt. vai atstāj uz trim dienām mājās pie mazākās māsas, kas apslimusi vai pie sasirgušās omes - lai vecākiem nav jāņem slimības lapa. vecāks pie mums ar savu bērnu var darīt ko grib, kamēr nav jāiejaucas kriminālpolicijai vai armijai.
atbilde mammai 2: un kā konkrēti Jūs ņemat dalību mācību satura vai tempu samērošanā sava bērna skolā?
Katrai skolai ir vajadzīgi ne tikai iekšējās kārtības noteikumi, bet skaidri formulētai un skolēniem zināmai un reāli realizējamai disciplīnas pārkāpumu seku sistēmai, kura darbojas.
tantīte -> Pepija 09.10.2016. 10:44:41
ar jēdzienu "žurku skriešanās" apzīmē sacenības sacensību pēc, to parasti piesauc, lai apzīmētu patērētājsabiedrībā valdošo sacensību par zīmolu lietām, (un vispār luksusa lietām) , kas kļust par dzīves mērķi un ierauj cilvēku tādā vāveres riteni, jo daudz jāstrādā, lai daudz pelnītu, lai varētu pietiekami smalki tērēt. To nekādi nevar attiecināt uz mācībām skolā. Jo ir valsts likumīgi apstiprinātas izglītības programmas un mācību standarti un katrā mācību stundā skolēni pakāpeniski apgūst paredzēto. Pietiekami vērtējumi sākas no 4 ballēm. Ja bērns būs mākslinieks, viņam pietiks, ja apgūs matemātiku vai vēsturi arī uz 4 vai 5. Un to nu var jebkurš, kas stundā piedalījies un kaut ko apguvis. Bet ja vecāki grib , lai bērnam visi vērtējumi visos priekšmetos ir 8 līdz 10, tai pat laikā bērns katru mēnesi kavē vismaz 20-30 mācību stundas, tad, protams ir sarežģīti un stresaini. Un, cienījamie vecāki, skolēni paši nespēj izvērtēt cik nozīmīgs vai jēgpilns ir stundā notiekošais, Ja Jūs akli uzticaties savu bērnu vērtējumiem par "bezjēdzīgajām stundām" , tad viņi to noteikti izmantos.
Latvijā par skolēnu kavējumiem(neattaisnotiem!) atbildība tiek uzvelta tikai skolai, bet skola ir bezspēcīga, ja vecāki un ģimenes ārsti piesedz šādus kavējumus. Un kaut kad arī vecāki jau ir bezspēcīgi. Cik zinu, citās valstīs(uz kurām tik ļoti te labpatīk norādīt) lielākā atbildība ir vecākiem. Vai nu bērns ir skolā, vai slims - ārsta zīme. Tā ir vecāku atbildība. Ja parādās kaut kādi citi apstākļi, iesaistās sociālie dienesti - un ne jau skolā, bet ģimenē.
Bastotāji, jo sola stipendiu, bet nemaksa, un nav stimuls tad mācīties, tad labāk nebūtu solījuši, jo noskanojums sabojats..............
nu ko mammai2 07.10.2016. 15:21:26
Īīri sen jau savas smadzenes un gēnus nolaiduši- galvenā izklaide piektdienas pabs(krogs).Mēs arī tam jau esam pietuvojušies.
pieredze pietiekama. Atziņa - mēs lieliski mākam darīt visu, lai izskatītos sliktākie. Mūsu izglītības dokumenti ir nederīgi, jo, manuprāt, ierēdņi nav ne gribējuši, ne spējuši sakārtot formalitātes. Izglītības sistēmā mēs ar gliemeža ātrumu sekojam ārzemju pieredzei un sākam reformas, kad citur jau konstatēti trūkumi. Tas jau mūs neatturēs! Mūsu izglītības programma ir pārbāzta ar niekiem, kas nogurdina bērnus. Bet nogurums nesekmē izpratni. 1. Mūzikā skolā vajadzētu tikai klausīties un ne vairāk, kā 1 st. nedēļā sākumskolā. Tie, kas var dziedāt, var arī padziedāt, bet tam domāta interešu izglītība. Lielie arī varētu pamācīties mūzikas literatūru. Notis!!!!!!!!! NAFIG nevajag skolā. Pulciņi, ansambļi, kori...tam domāti. 2. Sociālās zinības ir fufelis, kas atsevišķa priekšmeta statusā tikai tērē laiku. Šos jautājumus lieliski var risināt literatūras, svešvalodu un audzināšanas stundās. 3. Dabaszinības sākumskolā ir tāda glupa grābstīšanās aplietām, kas vēlāk tiek atkārtoti apgrābstītas pamatskolā, un tikai vidusskolā no tā visa varētu veidoties patiesa izpratne. Tāpēc arī šo priekšmetu sākumskolā vajadzētu mācīt tikai 1x nedēlā, turklāt nepiebāžot ar nevajadzīgiem jēdzieniem, kas sveši, īpaši pilsētas bērniem, bet dabas izjūtu nekādi nesekmē. 4. Gan ētika, gan kristīgā mācība ir lietas, kas atstājamas vecāku ziņā. Tikai nevajag bļaut, ka vecākiem nav laika, vecāki bezatbildīgi, plenderi... Tad arī skolā tas ir velti iztērēts laiks. Pielieciet klāt literatūru - lai bērni lasa. Lai lasa par labām lietām, lai strādā ar literāriem tekstiem un raksta domrakstus. 5. Vēl par smalkajām lietām - vizuālo mākslu un mājturību un tehnoloģijām - nekādas jēgas no daudzām lietām, ko tur māca. Arī te būtu jādarbojas interešu pulciņos, studijās, kas ir visās mazpilsētās un lauku skolās. 6. Sākumskolas programma neveicina sistēmisku mācīšanos un stabilas izpratnes un zināšanu veidošanos skolēnos. Milzīgais apjoms tikai sarausta bērnu uztveri līdzīgi kā komiksi.
Paldies mammai2, kura atgādināja lielisko terminu "žurku skriešanās sacīkstes" :) Es domāju, ka katram cilvēkam, bērnus ieskaitot, ir jāatrod savs sapnis, jāsaprot kā viņš vēlas dzīvot, un uz to jātiecas. Ja kādam sapnis ir būt labākajam jebkurā jomā, uz priekšu - meties žurku sacīkstēs un uzvari! Bet vienmēr būs cilvēki, kurus interesēs kāds viens virziens un būs tikai normāli, ja viņš darbosies tajā, citus vairāk vai mazāk atstājot novārtā. Ir labi, ka skola dod iespēju uzkrāt zināšanas un attīstīt savas spējas dažādos virzienos, bet jāsaprot, ka katram nav vajadzīgs pilnīgi viss. Piekrītu Skolotāja, mamma, vecmāmiņa 06.10.2016. 20:42 komentāra pirmajai daļai, otrajai gan vairs ne. Ir milzīga atšķirība starp skolu un darbu: darbu katrs izvēlas, skolā ko nu māca, to māca visiem vienādi. Ja bērnam būs sapnis, kuru viņš vēlēsies piepildīt, viņš ātri vien sapratīs, ka, lai to sasniegtu, ir jāpiepūlas, reizēm ir jādara tas, ko nemaz negribas, bet viņš to darīs ar prieku.
Paldies, kolēģi - skolēni! Bija prieks sadarboties, šī pagodinājuma saņemšanā, iekļūstot topa 1. vietā. KOPĀ mēs esam spēks! KOPĀ mēs varam vairāk! :D
Izskatās, ka kārtējo reizi nepareizi traktēti statistikas dati un uzlikts skanīgs virsraksts. Aptauja ir visai subjektīvs instruments. Cik godīgi atbild, vai pareizi uztver jautājumu. Šajā gadījumā - nokavējuši dažas minūtes no stundas vai vispār nav bijuši uz stundu, attaisnoti vai neattaisnoti.
smieklam nr2 06.10.2016. 21:50:33
Un ko tu Latvijā? Izmācies, un strādā par grašiem. Aizbraukt apmaiņās arī īsti nevari, jo vidējās izglītības sertifikāts ārzemēs nav derīgs. Skrien maksāt par IELts un vēl sazin ko.
Tas ir baigi interesanti.
Skolotāja, mamma, vecmāmiņa 06.10.2016. 20:42:41
Iet runa par VISPUSĪGU bērna attīstību! Tajā ietilpst viss. Diskutēt varētu par apjomu. Apjoms ir ļoti liels katrā mācību priekšmetā. Manuprāt varētu diskutēt par sociālām zinībām, ētiku. Šīs tēmas ietvertas arī latv. valodā, dabaszinībās, klases stundās. Taču mūzika, sports, vizuālā māksla (arī ritmika, daudziem koriģējošā vingrošana) ir ļoti svarīgi. vispusīgas personības attīstīšanā- īpaši sākumskolas posmā. Mazs bērns nav robotiņš, kas stundu stundā var tikai rēķināt utt. Pēc 7. klases skolas varētu specializēties. Tāpat kā spējīgie sportā mācās arī sporta skolā, spējīgie mūzikā- mūzikas skolā, mākslnieciskie- mākslas skolā, spējīgie matemātikā varētu attīstīt savas spējas - ir neklātienes matemātikas skola, pulciņi. Pamatizglītībā bērnam jāiedod no visa! Pieļauju, ka varētu attīstīties arī privātskolu tīkls, piemēram, īpašiem matemātiķiem, īpašiem literātiem utt.TAČU ŠIS NAV JAUTĀJUMS PAR KAVĒŠANAS IEMESLU. JA ŠODIEN MAN UZ DARBU NEGRIBAS IET, VAI ARĪ ES VARĒTU VIENKĀRŠI PALIKT MĀJĀS? JŪTOS TĀDA NOGURUSI! MIERĪGI VARĒTU ARĪ ATRAST CITU IEMESLU. TĀ IR ATTIEKSMES LIETA! VAI AUDZINĀSIM-KO GRIBU, TO DARU? UN CIK ILGI? sSaviem bērniem audzināju- katrs darbs jāizdara labi. Kad dara, tad dara. Cenšos to arī kultivēt skolasbērnos.
Kavē, lai gada garumā izturētu ,,žurku skriešanos,,.Varbūt vajag paskatīties trešklasnieka stundu Īrijā ,Vācijā un pie mums.Pie reizes izpētīt m/d apjomus un teorijas abstraktuma līmeni.Noteikti jāfiksē vielas apguves tempi. Izskatās, ka mums programmu dzen strauji uz priekšu.Vājākie salūzt un pazaudē interesi par mācīšanos.
Ja godīgi bērniem stundas ir pārāk daudz,un ļoti smagas somas. Piemēram mana dēla skolā vienai meitenei palika slikti ar sirdi (tas notika pirms 6.stundas) ārsts teica , ka tas ir no pārslodzes "SKOLA". Un pēc kāda laika puisim tas pats. Es domāju,ka Latvju bērniem stundu skaits var būt līdz 7 stundām,jo skolēniem visu dienu nosēdēt ir grūti. PAŽĒLOJIET LATVJU BĒRNUS!!!!
Smiekls par Smieklu 06.10.2016. 20:10:17
Jā, mūsu slaisti un kavētāji ārzemju skolās pieprasīti - tāds potenciāls lētajam darbaspēkam! Un aiziet tieši tie, kam viss slikti. Kas mācās, tiem visur labi - katrā skolā neviens neliedz mācīties. Tas vispirms ir skolēna darbs, bet negribas to atzīt, vai ne?
Patiesība kož acīs! 06.10.2016. 19:45:30
Skolotājiņai: Varbūt tavā ideālajā pasaulē viss, kas attiecināms uz mākslas priekšmetiem ir tik brīnišķīgs un skaists, bet realitātē ir citādāk. Atmiņu var trenēt, mācoties dzejoļus, vēstures faktus, notikumus, to sistematizēšana attīsta cilvēku. Es nejaucos izglītības sistēmā, es vienkārši izsaku savu viedokli, kas demokrātiskā valstī ir pilnīgi normāli. Uzskatu, ka nepieciešamas lielas reformas, kas ir attiecinātas uz ar mākslu saistītiem priekšmetiem, kā arī visu izglītības sistēmu kopumā. Kā skolēns katru dienu redzu dažādas nepilnības sistēmā. Es - tiem, kuriem nevajag: Tas, ka ir cilvēki, kuri specializējušies noteiktās nozarēs, nav noslēpums. Cilvēks ar doktora grādu neorganiskajā ķīmijā dažkārt nezina elementāras lietas organiskajā ķīmijā. Kvantu fiziķim nav nepieciešamas prasmes spēlēt klavieres vai zināt grieķu vāžu nosaukumus. Ir zināšanas, kas jāapgūst katram cilvēkam, piemēram, valsts vēsture, gramatika, bet nav iespējams būt ideālam visās nozarēs. Ar sliktām zināšanām citās nozarēs, protams, nav jālepojas, bet tās nepadara cilvēku augstprātīgu.
Un Latvijas zagli vislielākie zagli pasaulē arī..!
skolēni skolas laikā ceļo ar vecākiem pa ārzemēm 06.10.2016. 19:05:21
regulāri - te viens atgriezās no Grieķija, te viena - uz Āfriku
Nez kādēļ. Visi kaut kā mēģina optimizēt izglitības programmu... mēs, ieraugot sevi pirmajā vietā, pavainosim skolēnus, ierobežosim kavēšanu, un brīnīsimies kā arvien vairāk skolēnu aiziet no skolas/ dodas mācīties uz citu valsti.
labs
Es audzinu 9.klasi. It kā pēc 5 min.pieaugušus jauniešus. Bet kāda ir realitāte? Klasē ir tādi, kuri pat nepapūlas izņemt no somas grāmatas un darba burtnīcas, daudzi katru stundu prasās iziet no klases uz tualeti, lai tikai novilcinātu mācībām paredzēto laiku, leksikā prevalē krievu lamu vārdi, izvairās arī no sporta stundām, jo negrib pat pakustēties, interesē tikai spēles telefonā, meitenēm arī iegūt "draugus", zēniem- uzpīpēt, kādam iespert utt. Zelta paaudze! Tie būs izcili darbinieki nākotnē! Aicinu darba devējus jau tagad stāties rindā pēc šiem nenovērtējamajiem kadriem!!!
Ne visi "n" ir tas, ka nav bijis stundā! Piemēram, Jēkabpils Valsts ģimnāzijā "n" ieliek, ja nokavē pusminūti pēc zvana!!! Vai tas nav stulbums? Mazums kāda aizķeršanās utml...
Es - tiem, kuriem nevajag 06.10.2016. 18:41:30
Visiem, kuri kritizē kādu no mācību priekšmetiem - jā, visi kopā ir daudz, kaut kā tos vajadzētu optimizēt, grupēt. Bet pateikt, ka nav jēgas kādam var tikai skolēns, kurš negrib redzēt jēgu. Jau tā ir tik daudz cilvēku, kuri plakani ielien vienā jomā, bet pārējās neko nejēdz, un ar to lepojas. Un tad demonstrē šādu augstprātību, kādu var lasīt komentāros, - kāds ir vērtīgs, kāds - nē. Katram kaut kas cits ir vērtīgs, tāpēc nenāks par ļaunu, ja vismaz kaut ko apjēgs visos, vismaz tik daudz, lai saprastu, ka nav tik vienkārši, kā šķiet, ne labi zīmēt, ne labi dziedāt. Visaugstprātīgākie parasti ir visneizglītotākie, - pat pareizi rakstīt nav iemācījušies 12. klasē, bet deguns mākoņos.
Nav jau brīnums!!! Ja ir pārslodze, tad savādāk nevar nemaz būt!!! Ko darīt, ja nevar nosēdēt mierā visu dienu???
Skolotājiņa>Patiesība kož acīs! 06.10.2016. 15:39 06.10.2016. 18:32:45
Mākslas priekšmeti attīsta domāšanu un jūtas- svarīgus psihiskos izziņas procesus, ko citi priekšmeti nespēj veikt -piemēram, atmiņa (dziesmu iegaumēšana), strukturēšana (kompozīcija mākslā, daudzbalsīga mūzika), reakcija - (ritma izjūta mūzikā) un tā joprojām. Tikai aprobežots un garā atpalicis cilvēks var noniecināt mākslu nozīmi izglītībā. Ļoti daudzi slavenie filosofi, matemātiķi, arhitekti, ārsti - piem., Pitagors, da Vinci - nodarbojās ar mūziku un gleznošanu lai "'uzasinātu"' domāšanu, attīstītu emocionālo pasauli, veidotu gaumi...Lūdzu, nejaucieties izglītības procesā tie, kam par to maza nojausma. Uzticieties pedagogiem!
Patiesība kož acīs! 06.10.2016. 17:45:17
Kā sengrieķu vāžu zīmēšana vai dziedāšana attīsta manu personību? Ir bijušas neskaitāmas klases stundas, kuras tikušas atsēdētas, neizdarot neko jēgpilnu vai vajadzīgu. Vienkārši 40 minūtes, kuras tiek atsēdētas. Kaut ko svarīgu mēs darām katrā piektajā klases stundā, varbūt pat vēl retāk. Pa to laiku būtu iespējams izpildīt mājasdarbus, izdarīt ko patiešām interesantu, noderīgu. Par mājturību vēl varētu piekrist.
Paldies, kolēģi - skolēni! Bija prieks sadarboties, šī pagodinājuma saņemšanā, iekļūstot topa 1. vietā. KOPĀ mēs esam spēks! KOPĀ mēs varam vairāk!
Mūzika, vizuālā māksla - ļoti vajadzīgi, personību attīstoši mācību priekšmeti. Un kur vēl klases stundas - tik daudz interesantu iespēju saskarsmē ar skolēniem! Un mājturība! Tur mūsdienās māca fantastiskas lietas, kuras ļoti dzīvē var noderēt! Stundu kavējumiem ir pilnīgi citi iemesli - ģimenē ieaudzinātais (neieaudzinātais!) darba tikums un atbildība. Piekrītu Melisandrai.
Patiesība kož acīs! 06.10.2016. 16:31:24
Jā, es spriežu pēc sevis, un es piekrītu tev, jo ir cilvēki, kurus tas interesē, bet viņi iet uz mūzikas un mākslas skolām. Kāpēc jāuzspiež to mācīties citiem? Ja palielinātu tādu dzīvē noderīgu stundu kā matemātikaskaitu, tad skolēniem būtu vieglāk, jo būtu vairāk laika, lai iemācītos tēmas, pildītu uzdevumus, saprastu vielu.Tas vērtīgais laiks tiek izniekots priekšmetos, kas ir nevajadzīgi, bet tiem, kuri ar tiem saistīs savu dzīvi, jau apmeklē ar tiem saistītas skolas.
patiesībai 06.10.2016. 16:02:19
Taisni otrādi. Tiek ņemts nost no matemātikas, latv. valodas! Paradoksāli , bet līdz ar to apjoms šajos mācību priekšmetos nevis samazinās, bet palielinās. Vidusmēra skolniekam grūti, kam tās dabas dāvanas švakākas, jābrien dziļā purvā. Skolotāju iebildēs neviens nekad nav ieklausījies. Šķiet arī vecākos un mediķos neieklausās. Vainīgi 1)skolotāji; 2)vecāki; 3)bērni!!!!!!!!!!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5-5=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.