Lietotājvārds
Parole
Aha! Augstskolas "cepas" tāpēc, ka saredz iespēju vēl nopelnīt! Ja man 2, 3, vai 4 stundu dēļ jāstudē 1 vai 2 gadus, tad kam man to vajag? Ko nozīmē: "MĀCĪTIES"? - tas nozīmē uzzināt ko un kā jāmāca konkrētajā priekšmetā. Augstskola 2 gadu studiju programma man to neiedeva, mācījos pati studējot literatūru, meklējot dažādus materiālus internetā, jautājot kolēģiem, kursos. Bet samaksāju bargu naudu, plus vēl dzīvošana un braukāšana!!!!!
A, mums netiks piķis!
nu lai taču ir! Tālākais būs atkarīgs no skolas vadības- ja skolotājs spēs "pavilkt",tad -uz priekšu,ja nē- meklējam citu risinājumu.
Cik no šo lēmumu pieņēmējiem IM paši ir reāli trādājuši skolā vismaz dažus gadus?
Cik tālu var pazemot skolotājus....misionāri un caurstaigātāji iet un nāk - sākumā ar lielu troksni un sajūsmas saucieniem no pusaudžiem, bet vēlāk pat pusaudži atgriežas pie skolotājiem, ja ir vajadzīgas zināšanas. Nedod Dievs, ja skolas direktors ir šādu trokšņainu parāžu atbalstītājs ....
Cik ir redzēts praksē, tad daudzi spožie misijas skolotāji pēc tam , kad pārstāj saņemt piemaksu par misijas darbu (kura, starp citu, ir nemisijas skolotāju klaja diskriminācija), ātri vien pazūd no skolas. Bērniem patika, stundas bija jautras un izcili brīvas, lai nu palicēji savāc pēc viņiem rezultātus kā māk. Jauki. Tā turpināt. Ar ātrajiem kursiem.
Lai būtu labs pedagogs, nepietiek tikai apgūt teorētiskās zināšanas. Praksē viss ir citādāk. Un faktiski jau tad, kad cilvēks sāk strādāt skolā, viņam vienalga ir PRAKTISKI JĀMĀCĀS BŪT SKOLOTĀJAM, vienalga var neizdoties tādam būt, vienalga iznāk eksperimentēt ar bērniem, neatkarīgi no teorētiskajām zināšanām pedagoģijā. Starp citu, vieni no labākajiem pedagogiem padomju laikā bija tie, kas skolā sāka strādāt uzreiz pēc vidusskolas, bija tāds amats - pionieru vadītājs. Tad nu cilvēks strādāja, saprata, vai viņam patīk vai nepatīk strādāt ar bērniem. Ja patika, tad parasti turpināja mācīties, visbiežāk gan neklātienē, un kļuva par labu skolotāju.
Kāpēc programma -iespējamā misija- ir tikai pedagoģijai- kāpēc tādu pašu absurdu nevarētu ieviest arī medicīnā-nu kas tur liels ,paeksperimentē ar cilvēka veselību-iznāk,neiznāk....viens slimnieks vairāk vai mazāk,.....ar kādām tiesībām var eksperimentēt ar bērniem,un kurai slimai galvai vispār kaut kas tāds ienācis prātā,,,vai bērni Latvijā nav pelnījuši vislabāko -izglītotus pedagogus un labu izglīt'bu...
Un menedžeris, ja viņam ir talants būt arī pedagogam, noteikti varētu kādam mācīt kā būt menedžerim.... Lai tas būtu vieglāk, kā reiz noderētu kādi nopietnāki kursi pedagoģija', vismaz uz 72 stundām.
Nezinu, kā ar menedžeri kā skolas direktoru, bet LABS SKOLAS DIREKTORS NOTEIKTI IR ARĪ LABS MENEDŽERIS...
pareizi...ja ir talants macit,tad lai praxe ari cinas un mAZAAk seezh skolas sola...
TAD JAU MENEDŽERIS VAR BŪT SKOLAS DIREKTORS
Domāju, ka te jābūt zināmai diferenciācijai. Ja cilvēks tiešām ir savas jomas profesionālis, kādu laiku strādājis profesijā, tad viņam tiešām vajadzīgas pedagoģiskās zināšanas - kā vadīt stundu, kā noturēt auditorijas uzmanību, zināšanas bērnu psiholoģijā, zināšanas kā strādāt ar problēmbērniem, tiešām pietiktu ar 72 stundu kursiem. Tāpat tiem pedagogiem, kas augstskolā apgūstot savu mācību priekšmeti, apguvuši arī radniecīgu priekšmetu kursus - informātiķis - matemātiku, fiziķis - matemātiku, biologs - fiziku, ķīmiju, dabaszinības, svešvalodnieks - otro svešvalodu, tad arī zināšanu atsvaidzināšanai pietiktu ar 72 stundu kursiem. Bet "galīgi garām" doma iemācīt 72 stundās "citu mācību priekšmetu no 0".
Nu tad būs tā,kad tam kam nav ko darīt ,nāks paspēlēties skolā,bet tur tak ir berni,kuriem ir vajadzīga nākotne ,no skolotāja tomēr ir atkarīgs ,vai skolēns dzīvē ko sasniegs vaine ,saliks labas atzīmes ,bet jēgas nekādas ,tad sabrūk Maksima
.... pazemināsim prasības skolotājiem, pazemināsim prasības skolēniem..... brīžiem jau kauns kādi cilvēki sāk strādāt skolā - citur izmesti. bet skolā der, ka tik prot direktoram pieglaimoties ....
es tā domāju 07.08.2014. 17:22:57
Vai kādam ir ienākusi prātā doma, ka zobārsts (pat vislabākais savā specialitātē) pēc 72 stundu kursiem varētu kļūt par praktizējošu ķirurgu vai kardiologu? Nē? Pārāk liels zināšanu apjoms, lai to iespiestu 72 stundās, un pārāk liela atbildība - jūs teiksiet. Nezin kāpēc lielai daļai sabiedrības šķiet, ka skolotāja darbs tāda niekošanās vien ir - pastāvi klases priekšā, muti pavirini, pavisam labi, ja vari uztaisīt interesantu stundu ... nu tā kaut kā. Bet skolā ir arī bērni ar īpašām vajadzībām, ir ļoti talantīgi bērni, ir bērni no nelabvēlīgām ģimenēm. Un "pedagoģiskais brāķis"- ai - kā atspēlējas visai sabiedrībai!
Vispār, es piekrītu. J cilvēks ir profesionāls fiziķis, mūziķis, biologs, vai ir melnā josta cīņas mākslās, tad kādēl gan nevar mācīt atiecīgo priekšmetu? Šie cilvēki jau savus 7 - 10 gadus pavadījuši apgūstot konkrētu profesiju, ja ne vairāk. Nav jāmācās augstskolā 4 gadus, la spētu komunicēties ar bērniem. Vai nnu cilvēkam ir dotības, vai nav. Ja cilvēks spēj pasniegt informaciju, ieinteresēt un uzklausīt bērnus, tad augstākā izglītība neko nedos. Ja cilvēkam nav talanta iedziļināties bērnos, tad ar augstāko izg;ītību tas netiks iegūts. Arī es apmācu gan pieaugušos gan bērnus nu jau 3 gadus bez augstskolas izglītības. Bērniem patīk trennēties un ari pieaugušie labprāt nāk uz maniem pulciņiem. Mums vajag vairāk profesionālu cilvēku, kas motivē bērnus iegūt labu izglītību, nevis skolotājus, kas pabeiguši augstskolu, bet nekad nav praktiski savu priekšmet apguvuši. Ja mūzikas skolotāja nemāk skanīgi dziedāt, sporta skolotājs nemāk kūleni apmest, ķīmijas un fizikas skolotāji nemāk parādīt, kā attiecīgās zināšanas noderēs dzīvē, tad kāda jēga no tādiem skolotājiem?
Speciāla atbilde "vēl atvaļinājums" rakstītājai Visumā var piekrist Jūsu sacītajam, taču nesaprotu, kāpēc jāsāk jaukt klāt priekšvēlēšanu kampaņu. Tas Jūsu Priekulis jau Daugavu raka un gatavs izrakņāt arī izglītību, galvenais- tikt drošā maizē valdībā. Par Sudrabu vispār sevi cienošs un domājošs pedagogs nerakstītu. Izbaudiet vēl atlikušo atvaļinājumu!
Jo tālāk , jo trakāk! Domāju,ka šis lēmums pazemo ļoti daudzus skolotājus, kuri ir ieguvuši attiecīgu izglītību. Nevar pielīdzināt zināšanas un prasmes augstskolu izglītībai ar kaut kādiem zemās kvalitātes kursiņiem. Nevienam nav noslēpums ka visi tie kursiņi ir lieka laika atsēdēšana un kārtējā ķeksīša iegūšana. Un vēl kas - kā tad ar samaksu?Šie kursisti saņems tādu pašu algu kā tie, kuri ir ieguvuši augstāko izglītību. Iz dzīves ir bijis gadījums,ka sieviete, kurai pašai ir gandrīz atņemti bērni par amorālu dzīvesveidu un dzeršanu, visu mūžu viņa ir pelnījusi iztiku strādājot gateros, pēkšņi izdomāja,ka var būt skolotājs. Viņa pastrādāja arī, it kā mācījās augstskolā (tiesa gan izziņas līmenī). Nenoturējās un turpināja savu iepriekšējo dzīvesveidu. Bet visu laiku (3 gadus) viņa saņēma algu tieši tādu pašu, kādu saņēma skolotāji ar vairākām augstākām izglītībām un maģistra grādiem. Kur te taisnība...?
vēl atvaļinājums 07.08.2014. 08:18:06
Neloģisms sākās, kad Universitāte sāka piedāvāt 72 stundu tālākizglītības kursus SPECIĀLAJĀ PEDAGOĢIJĀ. Ar bērni ar smagām redzes problēmām jāstrādā tiflopedagogiem, ar bērniem ar smagām dzirdes problēmām jāstŗadā surdopedagogiem u.tml. Absurdākā situācija ir tad, kad skolas administrācija pēc 72 stundu kursiem un iegūtajām tiesībām strādāt speciālajās, jūtas kā eksperti konkrētajā jomā. Skumji... P.S. Kad dibināja Sudrabas partiju, interviju Latvijas TV sniedza Rīgas 3.ģimnāzijas direktors Andris Priekulis. Arī viņam bija kategorisks viedoklis - nedrīkst pieļaut, ka 72 stundu kursi tiek pielīdināti augstākajai pedagoģiskajai izglītībai konkrētajā jomā.
Nu viss, sākas.....nav kam straadaat skolaas, par taadu algu neviens negrib taa mociities - jauni cilveeki vispaar ir zelta veerti,,,,
Palasot komentārus šajā portālā, gan rodas iespaids, ka skolā var strādāt "dajebkurš". kas pats kādu laiciņu skolas solā pasēdējis un zina, kāda skola no iekšpuses izskatās - visi gudri, visi zinoši,visi mūsdienīgi ... Bēda tāda, ka izglītības sistēmas kļūmes un aplamības kā īlens no maisa izlien tikai pēc gadiem. Jā, man arī personīgi nācies saskarties ar kolēģiem, kas atzinušies - šito mācību vielu es pats lāgā nesaprotu, tāpēc lieku skolēniem pašiem grāmatā izlasīt.
To Matemātikā 06.08.2014. 13:15:39
tāpēc ka Neiespējamā misijā ir vispirms pamatīgs konkurss, lai tur varētu apmācīties un strādāt, nedomāju, ka uz B kursiem kāds organizēs kaut kādu priekšatlasi.
Ak tad beidzot piedāvās tos kursus. Līdz šim tikai prasīja, lai tie būtu izieti.
Matemātikā 06.08.2014. 12:36:51
Daži Iespējamās misijas skolotāji ir izcili. :) Nezinu, varbūt tomēr nav nemaz tik slikta ideja?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
7+2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.