Lietotājvārds
Parole
Arī man nācies strādāt vispārizglītojošā skolā ar bērniem, kuriem ir " īpašas vajadzības". Skolotāja palīgs , protams, nav! Piedevām - tā ir apvienota klase! Arī klasēs ir bērni ar dažādu attīstības līmeni, pieredzi ,.. un šis "īpašis " bērns zin, ka viņš ir "īpašs" un tā arī pasaka: " Man ir vajadzīga īpaša uzmanība!" Tikko atiet no viņa, ceļ traci (gāžot galdus, plēšot visu nost no sienas, pat līmi smērējot matos). Smagi! Pārējie bērni tiek apdalīti! Šādos gadījumos noteikti ir nepieciešams skolotāja palīgs! Uz papīra jau tas ir paredzēts!
....reāliste! 20.11.2013. 20:50:11
Pilnīgi piekr'tu! Arī savā dzīvē dažs labs speciālās skolas absolvents tiek augstāk!!!
nav labi, bet tā ir 20.11.2013. 12:29:39
"Ērtie un pareizie" (tas nozīmē - bērni, kuriem nav kādu īpašu vajadzību un kuru audzināšanai vecāki veltījuši pietiekami daudz laika un pūļu) bieži vien tiek diskriminēti situācijā, kad klasē no 15 skolēniem 5 ir "īpašie", bet vēl 5 no sociāli nelabvēlīgām ģimenēm ar uzvedības traucējumiem. . Skolotājs spiests lauvas tiesu savas uzmanības veltīt tiem, kam viņu palīdzība patiesi nepieciešama, skolotāja asistenta, protams, nav ... tad nu, "ērtie un pareizie", paši tieciet ar visu galā!
tā izskatās 19.11.2013. 23:06:20
Speciālās internātskolas = segregācija 75% gadījumos
Komentāros skaidri redzama sabiedrības attieksme un noliegums pret jebkādu atkāpi no vidējās statistiskās normas. Diemžēl, bērnu, kas atbilst vai ir tuvu šim teorētiskajam "pareizajam" ir maz. Un tas nozīmē, ka lielākajai daļai ir nepieciešama papildus uzmanība, vides un mācību vielas pielāgošana. Ja skola ir iekļaujoša, ar skaidru nostāju un risinājumiem pret vardarbību, ieguvēji ir visi, arī tie ērtie un pareizie.
No personīgās pieredzes uzdrošinos apgalvot, ka jaunieši, kas mācījušies speciālajā internātskolā, ļoti bieži ir gatavi turpināt mācības un apgūt, piemēram, pavāra palīga profesiju kādā no arodskolām, pēc tam praktiski tie paši jaunieši dodas uz citu arodskolu mācīties, piemēram, par veļas mazgātājiem un gludinātājiem; vēl pēc laika - uz citu arodskolu mācīties "da jebko", lai tik visi būtu kopā vienā grupā, paēduši, zem jumta un .... lai nebūtu jāstrādā
Par terminoloģiju 19.11.2013. 10:10:58
"Bērni ar SPECIĀLĀM vajadzībām" un "Bērni ar ĪPAŠĀM vajadzībām". Angļu valodā lieto "handicapped children" vai "children with special needs". Vispārējā izglītība likumā atrunāts : "Speciālās vajadzības - nepieciešamība saņemt atbilstošus atbalsta un rehabilitācijas pasākumus, kas izglītojamiem ar iedzimtiem vai iegūtiem funkcionāliem traucējumiem dod iespēju atbilstoši savam veselības stāvoklim, spējām un attīstības līmenim piedalīties izglītības procesā un apgūt valsts izglītības standartos noteiktās prasības".
No pieredzes. 19.11.2013. 09:54:10
" Īpašās vajadzības" arī ir ļoti dažādas. Ar fiziskām nepilnībām var iemācīt cilvēkbērnu sadzīvot, var iemācīt pārējos tās pieņemt. Sarežģītāki ir gadījumi ar bērniem, kuriem ir kādi nervu darbības traucējumi vai garīgas attīstības problēmas. Dažkārt šie bērni arī ir emocionāli nestabili, mēdz paši izturēties agresīvi. Nu nevar viņiem iemācīt pareizi reaģēt uz klasesbiedru izteiktajām piezīmēm. Nevar arī skolotājs kā aukle visur un vienmēr būt līdzās. Vecākiem jāatzīst skaudrā patiesība un jādomā par speciālo skolu vai mājas apmācību.
vecākiem nevajag paļauties tikai uz skolu un skolotāji un citām valsts institūcijām, bērni ir arī pašiem jāaudzina un jāiemāca aizstāvēties, ja jau skolā viņus apceļ tad jau arī dzīvē viņus apcels
nu nezinu vai bērnus ar īpašām vajadzībām vajadzētu sūtīt parastajās skolas. Tur skolēni cits citu nesaprot un ķīvējas, kā gan jutīsies šāds skolēns???

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5-3=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.