Lietotājvārds
Parole
JŪS DOMĀJAT KA PĒC VASARAS ATNĀKOT UZ SKOLU KAUT KO VAR ATCERĒTIES JA? PAMĒĢINIET PAŠI IZPILDĪT 40 MINŪTĒS ŠO MURGOJUMU!!!
oma, kas strādājusi sākumskolā 07.12.2015. 21:46:30
Lasītprasme brauc uz leju katastrofāli. Nevienam nav noslēpums, ka bērni jau no pirmskolas vecuma ļoti labi apgūst jaunās tehnoloģijas. Mazie ir gatavi visu dienu sakņupuši tupēt pie datora, spēlēt spēlītes. Liela daļa vecāku apmierināti- bērns neklaiņo, ir mājās, mājās arī nevienu netraucē. Vai šiem bērniņiem agrā vecumā ir lasītas pasaciņas? Cik viņiem grāmatiņu? Vai tās vispār ir? Planšeti gan ir! Ja bērna nelasa, viņam arī nekad nebūs tā labā lasītprasme. Es jau tai stundā lasu, bet tas ir viens stāstiņš uz visiem. Katram nemaz nevaru paspēt likt izlasīt to vienu teikumiņu, jo stundā ir arī jāveic gramatiski uzdevumi. Saviem bērniem kā obligātu prasu izlasīt mēnesī vismaz vienu grāmatiņu un mēneša beigās tā jāparāda, jāpastāsta. Ziniet, liela daļa palasa tikai pēdējā dienā, lai varētu atbildēt. Nereti māmiņa iepriekšējā vakarā to grāmatiņu izlasa priekšā. Nē, arī tas nav slikti, taču bērna lasītprasme ar to labāka nekļūs.Lai lasītu, ir jālasa! Jālasa regulāri. Stundā vien to izdarīt nevar. Jālasa arī mājās. Ļoti daudzkas atkarīgs no vecāku nostājas. Bērns atļaujas to, ko viņam atļauj un darīs to, kas viņam patīk. Ja tik viņam ļauj. Manuprāt daudzkas salaists grīstē. Sākumskolā tiešām bērniem jāiemācās lasīt, rakstīt rēķināt, darboties, sadarboties, bet sākumskolā viela pieblīvēta ar tik daudz sarežģītām lietām, ka mati ceļas stāvus!. Sākumskolā būtu jāattīsta pamatprasmes un tās gudrās un sarežģītās lietas lai apgūst vidusposmā.
Vēl interesanti par disleksiju 07.12.2015. 13:06:56
Starptautiskie pētījumi un prakse liecina, ka ļoti daudziem cilvēkiem ar disleksiju ir ļoti attīstīta telpiskā un vizuālā uztvere, daudzi cilvēki ar disleksiju ir dizaineri, arhitekti, vai astrofiziķi, kas spēj saskatīt vizuālas sakarības tur, kur tās nesaskata citi. Gandrīz pusei NASA darbinieku ir disleksija. Toties Latvijā: Atpalicība skolēnu ar disleksiju izglītība ir gan sistēmiski uzspiesta, gan pašu skolu un skolotāju plaši akceptēta. (Avots: Eva Birzniece, Dr. philol.)
Ieguglēju disleksiju 07.12.2015. 12:45:07
Pēc 2006.g. OECD lasītprasmes pētījuma datiem 21% Latvijas 15 gadīgu skolu audzēkņu paliek vai nu zem jebkura lasītprasmes kompetences līmeņa no 5, vai ir 1.kompetneces līmenī. Tiek uzskatīts, ka šajos līmeņos cilvēkam nav funkcionālas lasītprasmes (ja arī viņš tekstu spēj izlasīt, viņš nesaprot, ko tas nozīmē.). Tā kā nav nekāda pamata uzskatīt, ka Latvijā nav cilvēku ar nopietniem lasīšanas traucējumiem. Latvijas specifika ir tā, ka šie cilvēki nesaņem praktiski nekādu atbalstu izglītībā (izlīdzinoši, intensīvi lasītapmācības kursi, atbalsta pasākumi un adaptīvās tehnoloģijas – speciāli teksta redaktori, audio grāmatas, balss sintezatori).
SK -> Vienos vārtos 07.12.2015. 12:31:04
Mazo lauku skolu problēma - labākie skolēni devušies pilsētas un prestižās skolas iekarot. Tāpēc strādājam ar tiem atpalikušajiem, tiem kam grūtības ar lasīšanu, rakstīšanu un matemātiku un priecājamies par katru pozitīvo rezultātu. Un vēl pieņemam privātstundās skolēnus no lielajiem kombinātiem, kam grūtības sagādā skolotāja nevērība un izdodas arī lielo skolu skolēnus padarīt sekmīgus, neklātienē.
Varbūt vecāki vairāk ieklausīsies par lasītprasmes nozīmi, citādi jaunajiem vecākiem daļai šķiet, ka tā nav nepieciešama attīstīt, laikus arī jāfiksē un daudz pūļu jāpieliek pie disleksijas problēmām, jo tās kļūst par iemeslu vājam izglītības līmenim.
Tas, ka jūsu skola ir kāda atšķirība (lai arī par to mēs nevaram būt pārliecināti, vai ne?) tas nekādā veidā nenorāda, ka dati nav pareizi.
vai EKSAKTAJIEM. 07.12.2015. 11:00:59
drīzāk jau šo ziņu jālasa priekšā sākumskolas skolotājiem. Lasīt jāiemācās sākumsskolā.
--- >Vienos vārtos 07.12.2015. 10:38:59
Kad Rīgā sēdēs 35 - 40 skolēni klasē, tad arī visas privātskolotāju armijas vairs neglābs. Provinces rezultāti ir patiesi, Rīgas - par 75% uztjūnēti.
EKSAKTAJIEM. 07.12.2015. 10:38:08
Pedaogi, lūdzu, nolasiet šo ziņu priekšā matemātikas, fizikas, ķīmijas skolotājiem. Māca tikai savus skaitļus un formulas, nesaprotot, cik liela nozīme ir lasītprasmei! Redz, kā tas beigu beigās ietekmē arī viņu priekšmetu rezultātus! Varbūt beidzot sāks novērtēt humanitāro priekšmetu nozīmi??
Gan ķīmijas gan fizikas darbos ir vieni un tie paši secinājumi - zema lasītprasme un skolēniem ir problēmas ar aprēķina uzdevumiem. Varbūt atteiksimies pilnībā no mājas darbiem, tad varēs formulēt vēl vienkāršāk - nemāk lasīt, nemāk rēķināt.
Bet tiem vājajiem "lielpilsētas kombinātā" būs vēl vājāki rezultāti.
Vienos vārtos 07.12.2015. 09:24:54
Kā jau vienmēr - Rīgā rezultāti labāki, lauku skolās - vāji. Ko tagad teiksiet skolu optimizācijas pretinieki?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
9+7=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.