Lietotājvārds
Parole
Katrā bērnāir zelts, tikai vajag rakt.
Ja mēs vērtēsim zivis pēc tākā tā spēj uzrāpties kokā,tad zivs nekam nav derīga...Ir mācību priekšmeti kuri bērnam padodas un ir kuri nepadodas. Ja bērns kādā priekšmetā ir nesekmīgs tas nenozīmē ka viņš nekam nav derīgs. Ļausim zivīm peldēt ūdenī un putniem lidot...Gatavosim bērnus dzīvei, bet nevis valsts ieskaitēm un eksāmeniem.
>... 06.02.2014. 13:00 07.02.2014. 08:18:32
Par to arī ome rakstīja- cik ilgi vajag, tik ilgi jāmācās!
pilnigi piekrītu
Mācības vienkārši bija jāpasniedz līmeņos, jo ir bērni, kas vienkārši netiek līdzi citiem un sasteigtajai mācību programmai. Daudziem bērniem ir nepieciešams ilgāks kādas vielas apguvei.
Vispār jau doma ir laba - cik kuram laika vajag, lai apgūtu vielu, tik ilgi jāmācās! Loģiski! Un, galvenais, ka skolēnam nāksies saprast, ka neviens neko nedāvinās, pat pāreju uz nākamo klasi. Vienīgi jāsaprot, ka sasniedzot pilngadību, skolā mācības var turpināt tikai par maksu, vai arī neturpināt, un iet strādāt par sētnieku palīgiem.
aizveries ome 03.02.2014. 18:37:44
aizveries ome
Piedodiet man nebij taisnība!
Nu, ko tad darīt? Atstāt uz otru gadu, ja atzīmes nesekmīgas? Cik gadus atstāt?
taisniba man. un tikai man. 03.02.2014. 18:34:34
manuprat nav jegas atstat bernu uz otru gadu. neatstajiet ludzu ludzu pliz pazalusta
Katrs mācās tik ilgi , cik spēj. Manā bērnībā kādam bija 4 klases, citam 6 klases. Tā jau kādus gadus bija - 8 nevērtīgas atzīmes un apliecība par pamatizglītība, vienvārdsakot - atnāk 1. septembrī 7 gadu vecumā un pēc deviņiem gadiem ( pat neejot uz skolu ) saņem apliecību. Tas taču būtu tuvu vājam prātam, kas ko tādu izdomā. Izsniedz neko neizsakošu liecību, ka nosēdējis 9 gadus, lai staigā...Nu , cik var. Jūtu, ka Druviete atgriezusies.
Secinājums. 03.02.2014. 17:51:09
Tad ar šo būtu jāsāk! Kāda nauda? Vai skolēnam, kuram jau līdz vidusskolai ir pilna apliecība ar nesekmīgām atzīmēm, ir jāizdala nauda no valsts budžeta? Labāk to naudu novirzīt citiem mērķiem. Jāizdod likums, ka vidējās mācību iestādēs ar nesekmīgām atzīmēm neuzņem vispār!
Secinājumam 03.02.2014. 17:38:38
Kā nevar iestāties mācību iestādēs, kur iegūst vidējo izglītību? Elementāri iestājas. Atcerieties - nauda seko skolēnam un nauda nesmird.
Secinājums. 03.02.2014. 17:03:16
Kad skolā pavadīti 9 gadi, tad izsniedz apliecību, ka 9 gadus klausījies attiecīgo kursu, un obligāti dokumentā jāatspoguļo visas atzīmes, arī visas nesekmīgās! Tad darba devējs lai lemj, vai ņemt darbā ar 10, 8, vai 6 nesekmīgām atzīmēm. Saprotams, ka citās mācību iestādēs, kur iegūst vidējo izglītību, ar tādu apliecību iestāties nevar.
Skolēns jau nedaudz vairāk iemācās bet ļoti ļoti nedaudz vairāk.Es tomēr atbalstu to kad nav jāatstāj bērni uz otru gadu. NAV NAV NAV!!!!!!
Atstāt vai neatstāt uz 2. g.? Lieta nav viennozīmīga,- vienam tas varbūt arī der, sevišķi 1.kl., bet jāizvērtē, vai viņš nespēj vai negrib mācīties. Ja negrib, tad dāvinātais 4 tikai palīdzēs slinkot un izlaisties. Liela nozīme te ir vecāku attieksmei. Ja vecākiem bērns ir vienaldzīgs, tad arī skola neko lielu viņa liktenī neieliks, lai kādus variantus gudrotu.
Cik cien. Juhņevičas k-dze ir nostrādājusi skol\a? P ar atstāšanu vai neatstāšanu ir jāņem vērā vairāki iemesli.Nevar to vispārināt.
Atstāt vai neatstāt uz 2. g.? Lieta nav viennozīmīga,- vienam tas varbūt arī der, sevišķi 1.kl., bet jāizvērtē, vai viņš nespēj vai negrib mācīties. Ja negrib, tad dāvinātais 4 tikai palīdzēs slinkot un izlaisties. Liela nozīme te ir vecāku attieksmei. Ja vecākiem bērns ir vienaldzīgs, tad arī skola neko lielu viņa liktenī neieliks, lai kādus variantus gudrotu.
Katru gadījumu jāskata atsevišķi!!! Te tik aprobežotas skolotājas gvelz visādas glupibas par bērniem ar kuriem negrib strādāt jo redz nav gatavs atvests! Lieki jātērē tādām laiks un jāmāca!ak nabadzites!!! Pretigi paliek tos komentārus lasot ka bērniem smadzenes traumētas un vecāki vainīgi,pašas tik čīkst ka redz naudas pa maz bet mācīt grutgalvjus liela noņemšanas!pašam bērnu nav lai saprastu ka tas ir!
Varu spriest tikai par diviem sev zināmiem bērniem (esmu tikai radinieks), meitenēm, kuru neatstāšana uz otru gadu un minimālo atzīmju ielikšana gada vērtējumā neatkarīgi no padarītā (jau no mazām klasēm), viņās radīja neizdzēšamu iespaidu un bīstamu pašpārliecinātību, ka tikpat viegli kā pamatskolu, pabeigs arī vidusskolu vai tehnikumu. Klases audzinātāja telefoniski man pati atzina, ka savos priekšmetos ieliks gadā un eksāmenā 4, ka matemātikas eksāmenā ļaus špikot, īsāk sakot, skolu meitenes pabeigs (jebšu skola tiks vaļā no problēmas). Līdz ar to jebkādi mani argumenti vairs neatstāja ne mazāko iespaidu uz meitenēm, jo kālab gan censties kaut ko darīt, ja viss taču ir vislabākajā kārtībā. Tiklīdz viņas "pabeidza" pamatskolu (ar minimālām atzīmēm apliecībā, bet knapi ar 6 klases līmeni pēc spējām), es varēju tikai bezpalīdzīgi noskatīties, kā viņas pilnīgi likumsakarīgi tiek izmestas no tehnikuma, neizbēgami sapinas ar tāda paša līmeņa puišiem ar visām no tā izrietošajām sekām. Viņu turpmākais dzīves gājums faktiski vairs nav maināms. Iespējams rezultāts būtu tāds pats arī tad, ja viņas būtu kaut reizi atstātas uz otru gadu, taču šajā konkrētajā gadījumā, izstumšana no komforta zonas, problēmas parādīšanās diezgan droši būtu devis kaut nelielu iespēju ko mainīt, kaut vai citā skolā.
Piekrītu zuzei. Labi - neatstāsim uz otru gadu, pārcelsim uz nākamo klasi ar 5, 6 ... 10 nesekmīgām atzīmēm liecībā. Lasīt neprot, boksterē. Saskaitīt un atņemt neprot, par reizrēķinu nerunājot... Un tālāk??? Naivi cerēsim, ka skolēns spēs sekot līdzi stundas darbam un vienā jaukā brīdī būs sekmīgs? Pēc deviņu gadu "atsēdēšanas" skolas solā izsniegsim apliecību par pamatizglītību? Ir jānošķir jēdzieni "nespēj" un "negrib"
Nu protams neatstāsim uz otro gadu, un rezultāti ir redzami. Atnāk uz tehnikumu un tad jau arī ir redzams, ka neko neprot paiet pāris gadu un arī no tehnikuma ir jāatvadās. Tā tik turpināt, tad būsim "pirmrindnieki "
taisniba! ta nav laba metode
Nu, labi! Neatstāsim! Un ko tālāk? 4. klasē sēž jaunkundze, kas vairs neprot saskaitīt 8 un 6! Angļu valoda viņai vispār ir zils brīnums! Nu, latviešu valodā kaut ko skrecelē nesalasāmā rokrakstā! Komisijai neder - pārāk gudra esot! Kā tad, ka gudra! No konsultācijām, logopēdiem u.c. atbalsta pasākumiem prot aizlaisties tik rafinēti, ka nožēlojamie skolotāji, kuri vēlas palīdzēt, tikai rokas plāta! Kur liksim šos brīnumbērnus? Gaidīsim, kad tie saražos jaunus brīnumus?
deģenerātu paradīze 02.02.2014. 19:17:25
Mūsu vidusskolā ir tieši tāda pati situācija. Deģenerātu vairākums, sarunātāju bērni - nekaunīgi un nepieklājīgi. Galvenais, ka viņiem ir pilnīgs skolas administrācijas atbalsts. Ja kādreiz lepojos, ka esmu skolotāja, tad tagad cenšos to slēpt....
skolotāja ar pieredzi 02.02.2014. 17:18:43
Es esmu kategoriski PRET iekļaujošo izglītību bērniem ar uzvedības un attīstības traucējumiem! Līdzetekus NAUDA SEKO SKOLĒNAM - tā ir vēl viena smilšu sauja uz Latvijas izglītības sistēmas kapa!
Un tagad 11.klasē sēž indivīdi, kas lāgā nemāk lasīt, par lasītā saprašanu pat necerot, bet bez kompleksiem un ar dižiem nākotnes plāniem. Ko nu? Tādi ambiciozi un bezkom[pleksu radījumi būs labi priekšnieki un pa prātam tagad valdošām partijām - savā varas apziņā gatavi darīt jebko un paši bez savām domām. Arī kaut minimālas sirdsapziņas driskas viņus netraucēs (viņi jau ir iemācījušies manipulēt un skolas solā sapratuši, ka ne jau darbs Latvijā kaut ko nozīmē, bet prasme pielīst vajadzīgiem cilvēkiem un prasme "noēst" darbu darītājus, kas bieži ir netīkami slinkajiem priekšniekiem. Diemžēl - pedagogi un esošā skolu vadība ir izaudzinājuši jaunu paaudzi, kuru drīz sastapsim birojos, politikā, lielos priekšnieku krēslos (praktisku darbu jau viņi vairumā gadījumu neprot un nu jau 11.klasē vairs arī nedarīs...). tas ir Latvijas oligarhijas "sausais atlikums". šādi cilvēki neko jaunu neradīs un neražos (varbūt tikai daži iz'bnēmumi, kas tikai apstiprinās šo likumsakarību!) - bet praktiskie skolotāji no skolām masveidā tiek vardarbīgi padzīti. Skola atražo sev līdzīgus - patvaļīgus, visatļautības apziņas pārņemtus radījumus. Vēl nav pilnīgi zaudēts, bet ir daudz kas nokavēts. Vai jaunā - pieredzējusī ministre ko mainīs????
Neatstāja ne uz otro, ne trešo gadu, bet "vilka", jo mēnesi pēc mācību beigām var vēl kaut ko sagrābstīt, un "nauda seko skolēnam", un nevajag radīt mazvērtības sajūtu utt.! Un tagad 11.klasē sēž indivīdi, kas lāgā nemāk lasīt, par lasītā saprašanu pat necerot, bet bez kompleksiem un ar dižiem nākotnes plāniem. Ko nu?
musu klase 100% paliks uz otru gadu 3 cilveki jo vini nemacas un nedoma ko dara
piekrītu - Vajag speciālas skolas tiem, kas vispārizglītojošās skolas līmeni nevar "pavilkt" (tas attiecas gan uz sekmēm, gan uz uzvedību). Tādās skolās būtu attiecīgs daudzums speciālo pedagogu, un kārtība, kā rīkoties dažādās situācijās. Vispārizglītojošā skolā strādātu skolotāji, kas visu uzmanību veltītu mācību darbam stundās, nevis uzvedības problēmām. Bet šīm skolām jābūt savādākām kā bija iepriekš - tām jābūt atvērtām (nevis slēgt\ās skolas, kā vēlas spec.-skolu vadība!!!). Skolās jauniešiem jābūt iespējai apgūt profesiju un nevis piespiedu teorijas "zubrīšanai", bet - mācies darot principam!!!
lai paliek jo 90% gadijumos uz 2 gadu paiek tie berni kas nemacas un nevelas to darit un trauce citiem!
cits viedoklis 02.02.2014. 12:27:29
Es domāju, ka nav jēgas vienā vispārizglītojošā skolā algot nezin cik speciālos pedagogus (jo viens vai 2 tāpat netiks galā ar to daudzumu nesekmīgo skolēnu), kā arī vēl papildus psihologus tiem, kas vienkārši traucē stundas citiem. Piekrītu komentāram par Vāciju (annai). Vajag speciālas skolas tiem, kas vispārizglītojošās skolas līmeni nevar "pavilkt" (tas attiecas gan uz sekmēm, gan uz uzvedību). Tādās skolās būtu attiecīgs daudzums speciālo pedagogu, un kārtība, kā rīkoties dažādās situācijās. Vispārizglītojošā skolā strādātu skolotāji, kas visu uzmanību veltītu mācību darbam stundās, nevis uzvedības problēmām.
Rakstā teiktais, manuprāt, ir pilnīga patiesība. ir vajadzīgas tikai divas lietas: 1) skolotāju un ģimenes attieksme, vēlme palīdzēt; 2) lūdzu, lūdzu rast iespēju skolā (arī 7.-12.klasē) algot speciālo pedagogu, logopēdu, skolotāja palīgu/-us, jo vienam pašam mācību priekšmeta skolotājam fiziski nav laika un spēka stundas laikā darboties ar dažāda līmeņa bērniem (ar olimpiešiem ir prakse darboties pēc obligātajām stundām, un tas ir normāli).
no prakses un pieredzes varu apliecināt - atstāšana uz 2.gadu var darboties tikai tad, ja jaunietis šai otrā gadā nonāk savādākā un jaunietim labvēlīgā vidē (kaut vai pie cita audzinātāja, vai citiem priekšmetu skolotājiem). Pašlaik svarīgi ir nevis jauniešiem "dzīt galvā teorijas", bet mācīties darot un paplašinot profesionālās pamatizglītītības iespējas vai vismaz papaildus praktisko apmācību t.i. īstu, darbmācību, ne teorētiskos kontroldarbus (būtiski - lai māca kvalificēti un zinoši pedagogi), iekļaujot programmā satrppriekšmetu saikni un fiziku, ķīmiju apmācot caur praksi. Dažreiz nākas sastapties ar atstāšanu "nauda seko skolēnam" ačgārnās sistēmas dēļ. Ir jāveido jauna pieeja profesionālai apmācībai speciālās skolās - jauniešiem dod iespēju profesionālās kvalifikācijas apguvei 2 gados, bet vēl 3.gadu viņiem jāpaliek skolas kontrolē/redzes lokā ar iespēju konsultēties pie skolotājiem.
Lab, pagarināsim tam bērnam to gadu par mēnesi. Vai tiešām jūs domājat, ka pa mēnesi viņš iemācīsies to, ko nav spējis vai gribējis pa visu gadu? Citās valstīs (Vācijā ) bērni jau laikus tiek sadalīti pēc spējām un interesēm, un kāpēc mācīties nevarošu (vai negribošu) bērnu nez cik ilgi turēt skolā? Varbūt labāk viņam jo agrāk iedot specialitāti, apmācīt arodā, ja vēlāk jutīs, ka vajag mācīties, tad arī mācīsies. Un tur neviens nebrēc par bērnu diskrimināciju, ja bērns nespēj vilkt līdz līmenim, kāds vajadzīgs attiecīgajai skolai vai klasei.
Godīgi, nereti vien tā ir skolēna vaina, ka viņam it sliktas atzīmes, jo viņš nemācās. Man pašai ir nācies redzēt, kā mani klasesbiedri vienkārši ignorē mācības un pie tā visa vaino skolotāju. Ja bērnam ir kādi smadzeņu bojājumi vai traumas, tad bērnu vajadzētu vest pie speciāliem ārstiem un skolotājiem, nevis speciāli likt skolās, kuras paredzētas bērniem bez traucējumiem. Tā nav skolotāju vaina, bet, es uzskatu, ka tā ir vecāku vienaldzības un bērna visatļautības vaina. Domājiet loģiski.
Man šīs visas runas un komentāri par šo tēmu ir jau pieriebušies...........Padomju laikos par to ilgi nerunāja,bet rīkojās......un vai mēs sliktām izaugām un sliktāk iemācījāmies lasīt,rakstīt un tttttt Man patika viens ieteikums,lai tie gudrie padomdevēji nāk un pastrādā kaut vai vienu nedēļu ,,,,,tad redzēs,kā tad runās un mācīs...................
Var lemt gan tā, gan tā, bet vajadzētu objektīvu atzīmju likšanu. Ja tas bērns zin uz 2 vai 3, tad tik arī vajag likt, nevis "izvilkt" kaut kādu mistisku 4. Vajag likt visas atzīmes objektīvi, un pēc tam arī lemt, vai drīkst būt visas nesekmīgas, lai pārceltu uz nākamo klasi, vai tomēr kādai jābūt sekmīgai. Varbūt īpaša uzmanība jāpievērš tiem mācību priekšmetiem, kuros būs eksāmens. Varbūt vispār nevajag problēmas - liekam objektīvu vērtējumu un viss! Tad tālāk varēs analizēt. Neko jau nevar izlemt, ja liecībās tiek likti neobjektīvi (augstāki) vērtējumi.
Manuprāt augstākie IZM ierēdņi negrib iedziļināties problēmā par otrgadniecības cēloņiem. Otrs mācību gads nav viena skolotāja lēmums, tas ir ped. sēdes lēmums. Otrgadniecības cēloņu izpēte nav notikusi, bet skolotāju mediju telpā "sit", jo lūk, Jūs ne tā strādājat. Šobrīd rinda Rīgā uz med./ ped. ir aprīlis. Tas nozīmē, ka bērniņš ar nākamo mācību gadu varēs mācīties citā skolā programmu, kas atbilst viņa garīgajām spējām. Ir gadījumi, kad bērns nav sociāli gatavs skolai, un otrajā gadā bērns ir atķēries, strādā un ar grūtībām vairs savā skolēna dzīvē viņam/ ģimenei nav jāuztraucas, bet med./ped. komisija nemaz nav vajadzīga. Bez skolotāja- palīga NAV IEsPĒJAMA integrācija vispārizglītojošajā skolā. Šādas iespējas izveidošana, finansējuma paredzēšana NAV TIKAI IZGLĪTĪBAS IESTĀDES JAUTĀJUMS, CIENĪJAMĀ JUHŅĒVIČAS KUNDZE. Ar to, kas pašlaik tiek darīts, ir 1000kārt par maz. Mediķi sen saka, ka normālas dzemdības nu jau vairs tikai 10-15% . Kur tad mums būs ko mācīt bērnu ar normālu intelektu, ja traumas un visādas novirzes....Sociālais aspekts. Nu jau stabili skolā ienāk to vecāku bērni, kas 90. tajos beidza skolu ar 6-8 nesekmīgām atzīmēm. Esmu savā darbā sastapusi māmiņas analfabētes( lasīt lasa, bet rakstīt ne).Nepateikšu tik, kura ministra ideja tā bija ( Piebalgs varētu būt, vai nākošais aiz viņa), ka skolēns pats izvēlas. Skaidrs, tādu nav daudz, bet ja nu vecāks nespēj sekot savam mazajam, nejēdz un nesaprot, ko komisija saka( reāli ). Tāpēc, ja nav radīta jauna sistēma un tai atbilstoša bāze otrgadnieku problēmai, ļaujiet skolotājam un skolai izlemt, ko darīt ar mazo bērnu.
Turklāt, lai šie spriedelētāji paintegrē bērnus ar īpašām un speciālām vajadzībām, neaizmirstot attīstīt talantīgos! :))

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5+7=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.