Lietotājvārds
Parole
Maru! Paldies! Priecājos par jūsu attieksmi pret valsti, kurā dzīvojat un strādājat!
Jūs ļoti labi pateicāt - dzimtās valodas apguvē. Bet nevienam nav noslēpums, ka mazākumtautību skolēniem latviešu valoda nav dzimtā valoda, tādēļ runāšanas eksāmens tomēr būtu vajadzīgs beidzot 12.klasi. Jā, dzimtajā valodā ( krievu, ukraiņu, poļu) varētu būt arī obligātais eksāmens - domraksts. Bet ne jau valsts valodā. Un ar tām pašām prasībām, kas latviešiem.
Krievu tautības pārstāvji uztraucas par eksāmenu,ko darīt tiem,kas nav krievu tautības,bet ir citu tautību skolēni?Es arī neesmu latviete,bet mācījos latviešu skolā,kurā mācījās ļoti daudz manas tautības skolēnu un nevienam neienāca prātā teikt,ka mums vajag citus kritērijus kā latviešu skolēniem.Ja reiz esmu Latvijā,tad man ir jāmācās latviešu bērnudārzā ,latviešu skolā utt.Rezultātā nebūs atšķirīgas programmas un nebūs tādas problēmas.Ja ir kādi iebildumi,tad krāmē čemodānus un prom uz savu dzimteni un nebūs ne kādas diskriminācijas,jo viss būs dzimtajā valodā.Cieniet valsti,valodu,tardīcijas kurā dzīvojat!
Par to reducēšanu - tas ir žurnālista interpretējumā. Asociācijas vēstulē nekādas reducēšanas idejas pat tuvu nebija. Iespējams, ka bija runas daļa, bet tad eksāmenu padarīja visiem vienotu, beidzot 12. klasi. Arī skolās ar latviešu mācību valodu runāšanas daļa ir, skolēniem beidzot 9. klasi. 12. klasē vairs nav. Ja jau vienots eksāmens, tad vairs nav nevienam runas daļas. Ja mācības notiek tikai latviešu valodā, tad, iespējams, tādas runas daļas arī nav nepieciešamas eksāmenā. To var darīt mācību procesā. Lēkājot pakaļ ārzemēm, esam ielēkājuši svešvalodas apguves metodikā. Dzimtās valodas apguvē jau nu otrās valodas metodiku var arī neizmantot.
Ir gan bijusi runāšanas daļa vēl pirms 5 gadiem visiem skolniekiem, kas beidza krievu skolas 12.klasi. Un tas ir normāli. Un būtu normāli, ja tā runāšanas daļa būtu arī tagad. jo paši bļauj uz visiem stūriem, ka krievi nerunā latviski.
Varbūt reducējiet līdz twītam - īsi, konkrēti, maz jālabo un perfekti varēs noteikt skolnieku zināšanas latviešu valodā!!!
Protams, diskriminācija beigsies, kad visā valstī pāries uz izglītību latviešu valodā. Beidzot 12. klasi, eksāmenā nekad nav bijusi runāšanas daļa. Jāsaka, ka domraksts ir tikai viena no versijām, bet ne gala variants. Masu mediji nedaudz pārcentušies.
Krievu skolu beidzēji jau tā tiek diskriminēti, jo viņiem jāuzraksta tāds pats domraksts kā latviešiem un vērtēšana notiek pēc tiem pašiem kritērijiem, lai gan līdz 9.klasei viņi mācās pēc citas programmas, kurā daļu apskatīto jautājumu nemaz neietver ne valodā, ne literatūrā + viņiem skolā ir cita vide. Pēkšņi 10.klasē viņiem ir jāmācās pāc latviešu skolu programmas un jāuzraksta līdzvērtīgs domraksts. To izdarīt nav reāli, jo stils, kļūdas, vārdu izvēle ir ļoti grūt uzdevums pat latviešu skolniekam, bet tagad krievi pat nevarēs pirmajās daļās dabūt tos punktus. Var izlasīt daudz grāmatu, būt ļoti gudram, bet domrakstu uzrakstīt ne dzimtajā valodā - tas nav reāli un par to ir jārunā, jo skolēni vaino latviešu valodas skolotājus, kas pēc būtības ir ķīlnieki šajā situācijā. Nedrīkst būt līdzvērtīgs eksāmens. Tas nav taisnīgi. Mutvārdu daļa, kas ir nepieciešama ir noņemta. Kāpēc noņemta? Vai tad latviski vairs jārunā nav?
Nav svarīgi kas 15.09.2014. 17:01:07
Es priecātos par domrakstiem.,ja tos ieviestu.Beidzot nopietnas prasības.Ko skolēni dara literatūras stundās,ja nevajag lasīt daiļliteratūru?
Nav jau tā, ka neuzticamies, bet tomēr, vērtējot domrakstu, zināms procents subjektivitātes būs tik un tā, jo vienam skolēna izteiktā doma šķitīs interesanta, bet citam vērtētājam tā var arī nepatikt tādu vai citu iemeslu dēļ. Arī dzīvē, protams, diktātu rakstīt jau nevajadzēs, bet aizpildīt dažāda veida anketas vajadzēs gan, tur nav būtisks radošums, bet teorētiskas zināšanas. Un nemaz jau gramatiku eksāmenā nešpiko, tāpēc nesaprotu, kā var krasi atšķirties gramatikas un domraksta daļas vērtējums, atliek tikai domāt, ka domraksta vērtējumā izpaužas vērtētāja subjektīvā attieksme.
latviešu valodas skolotāja 15.09.2014. 13:32:05
Kā vienmēr - putas pa virsu un līst pāri malām! Kas glāzē un cik daudz - to vēl šobrīd neviens neredz.. Lai skolēns uzrakstītu LABU domrakstu, ir nopietni jāmācās valoda un arī šis tas jāpalasa. Domrakstā vērtē ne tikai ortogrāfiju (vārdu pareizrakstību) un interpunkciju (pieturzīmju lietojumu). Vērtē arī SATURU - cik plašas ir skolēna zināšanas par tēmu, kā viņš prot formulēt savu viedokli, pamatot to ar faktiem, izdarīt secinājumus. Vērtē KOMPOZĪCIJU - skaidru domas virzību, teksta loģisku dalījumu rindkopās. Vērtē STILU un VĀRDU KRĀJUMU. Līdz ar to domraksts patiesi atklāj cilvēka valodas prasmes ļoti plašā spektrā. Un kas tur slikts, ja cilvēks savā valodā apzināti izvairās no ļoti sarežģītām teikumu konstrukcijām (es te nedomāju primitīvu un nabadzīgu valodu)? Dzīvē taču diktāts jāraksta nebūs. Par subjektivitāti - hmm - vai tiešām tik maz uzticamies skolotājiem (visi muļķi vai uzpirkti blēži)? Vai mutiskie eksāmeni ar biļešu jautājumiem sniedz objektīvu priekšstatu par zināšanām?
Un protams nacionalpartrioti aizmirsushi, ka mazakumtautibu skolas lidz 9 klasei macas peec vienaaam prasiibam un vidusskolaa peec citam. Grozies ka gribi sievasmat -rit beeres..nevienu neinterse berns , galvenais ,lai partaisits latvietis, un gala beigas pieradijumi VSIC majas lapa , kur latvieshu valoda ir zemaka limeni neka anglju franchu vai krievu valodas. Vai jums, cienijamie , rakstitaji neliekas, ka eksamesn latvieshu valoda ir uztaists tads, ka pat latvietis nespej to nokartot, ja nu vienigi perfekti runajoshaa profesore Druviete.
1. cik objektīvs vai subjektīvs ir vērtējums? uzskatu, ka tomēr - domraksta vērtējums ir subjektīvs! 2. ja jaunieši nelasa? kāds domraksts? un vispār, kaut arī esmu skolotāja (un man patīk savs darbs!) , atceroties savus skolas gadus, ne vienmēr domraksts gāja "kā pa sviestu", dažreiz tās bija tīrās mokas.... esmu pret šo redukciju! (galvenais, lai laicīgi būtu skaidra eksāmena struktūra)
Reducējiet līdz tvītam twitte un būs ok - citas prasmes jau vispār nav vajadzīgas...
Muļķība jau bija dzimtās valodas eksāmenu pielīdzināt svešvalodu eksāmena metodikai vsk un psk.
Nu ja, tieši tas arī parādītu viņa zināšanas - ja izvēlas lietot tikai vienkāršus teikumus un vārdus, tas arī tiktu novērtēts....
Tā tiešām ir, ka pirmo daļu var daudz vieglāk nošpikot. Trešā daļa nevarētu tomēr būt vienīgais vērtēšanas kritērijs, jo skolēns var apzināt izvairīties no teikuma konstrukcijām, ko neprot pārvaldīt, kā arī lietot vienkāršus vārdus, par kuru pareizrakstību ir pārliecināts.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
1-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.