Lietotājvārds
Parole
Izskatās, ka atkal jauc kvalitāti ar kvantitāti. Vajadzīgas kvalitatīvas stundas, mācību līdzekļi un skolotāji, nevis padziļinātas zināšanas. Ar kvalitatīviem materiāliem zināšanas padziļināsies pašas no sevis, jo bērnam būs interesanti mācīties un izzināt eksaktos priekšmetus.
tantīte -> ?? 04.08.2016. 12:42:40
kurā brīdi tad vidusskolā nemāca fiziku, matemātiku un ķīmiju. Matemātika ir 5 stundas nedēļā pilnīgi visās izglītības programmās. tie kas mācās vispārējās vidējās izglītības programmā, katru nedēļu mācās 2 stundas fiziku, 2 ķīmiju un 2 - bioloģiju, apmēram 70 stundas gadā un 210 stundas katrā eksaktajā priekšmeta visu trīs gadu garumā. savukārt tie, kuriem ir sociālā vai humanitāra programma mācās dabaszinības kurās visu trīs gadu laikā skolēni apgūst 70 stundas fiziku, 70 stundas ķīmiju un 70 stundas bioloģiju. nav nevienas vidusskolas programmas, kurās nemācītu eksaktos priekšmetus.
Vai bez elementārām zināšanām matemātikā, fizikā, ķīmijā var saukt par vispārējo vidējo?
Vai bez zināšanām mūzikā, mākslās izglītību var saukt par vispārējo vidējo?
ķīmijas skolotāja 01.08.2016. 18:59:58
...kāpēc tagad jārunā par padziļinātu mācīšanu? Tas dzm projekts nav slikts, tikai kādēļ 12.klasē noņēma stundas gan fizikā, gan ķīmijā? Neko jau saturiski nesamazina-tad nu labāk vai sliktāk cenšamies lekt galopā , vai tad laiks padomāt, iedziļināties.
tantīte -> ... 01.08.2016. 14:22:04
kāpēc Jūs domājat, ka tikai eksakto zinību saturs ir vajadzīgs? mēs katrs ātri pārskaitot galvā savus skolasbiedrus varam secināt, ka ir vesels pulciņš tagad veiksmīgu profesionāļu vai arī vienkārši ar dzīvi apmierinātu cilvēku, kuriem eksaktās zinības nepatika, nevaicās un eksāmenus tajos viņi nolika ar dievu uz pusēm. protams, ka tādi paši cilvēki atradīsies arī starp sporta aktivitāšu cienītājiem, aktīviem muzicētājiem, aizrautīgiem dejotājiem vai mākslas mīļotājiem. bet tai pat laikā arī starp alkoholiķiem, narkomāniem un vienkārši lūzeriem, kas ar visu dzīvē ir neapmierināti ir sastopami pietiekami daudzi tādi, kas skolas laikā bija izcili eksaktajos priekšmetos. tas vai cilvēkam izveidojas interesanta dzīve, veiksmīga karjera un labas attiecības ar tuvākajiem nu nekādi nav atkarīgs no eksaktajos priekšmetos pavadītā stundu skaita un pat ne no vērtējumiem tajos.
Kamēr sākumskolā neliks mācīties dzejoļus no galvas un nemācīs pārstāstīt tuvu tekstam, uz rezultātiem eksaktajos mācību priekšmetos neceriet! Ja sākumskolā cilvēkam neliek nodarbināt mehānisko atmiņu, nekāda attīstība nav iespējama, jo smadzenes netiek nodarbinātas.
Man liekas, ka skola ir tā vieta, kur jāmācās normāli priekšmeti - valodas, eksaktie priekšmeti un jāatsakās vai jāsamazina mūzikas, vizuālās mākslas, sporti, mājturības utt. un ar atzīmi nebūtu vispār vērtējami. Ja kādam vecākam liekas, ka viņa bērns ir māksliniecisks, muzikāls, sportiski, tad lai sūta mūzikas, mākslas un sporta skolās. Tur to visu varēs apgūt un nebūs jāmācās sliktie eksaktie priekšmeti. Kontaktējoties ar vecākiem parastās skolās un vecākiem, kuru bērni ir iestājušies ģimnāzijās ir pilnīgi skaidrs, kāpēc parastās skolās bērniem ir problēmas. Vecāki vienkārši paši ļoti daudz ko nesaprot un līdz ar to, ja skolotājs ir gadījies nekompetents, nevar palīdzēt bērnam un runa ir jau par sākumskolu, nevis tālāk. Sava bērna klasē no klases vecākiem esmu dzirdējusi tādus brīnumus, ka reizēm vispār ir jautājums, vai viņi skolā gājuši....
Protams, ka atbalsta! To, ko aitu baram vairākas reizes ar gudru ģīmi atkārtosi, to arī šis blēs. Mums jau nav domājošas sabiedrības! Mums ir cilvēku pūlis, kurš ir pārāk slinks, lai pats domātu. Tādam jebko iestāstīsi...
Kur būs kvalitāte, ja 10.klasei skolēnus direktors ar tīkliem ķer! Tā nav domāšana par skolēnu, viņa dzīves kvalitāti. Tās ir rūpes par administrācijas un skolotāju likmju skaitu un algu. Vājš vidusskolēns nebūs students RTU, nebūs inženieris, viņš būs bezdarbnieks jau no 19 gadu vecuma! Vidusskolai jāsagatavo studijām augstskolā. Jāļauj skolēniem tehnikumos un arodskolās apgūt profesiju. Runas par redzesloku un inteliģenci, ko dod vidusskola, ir aizbildināšanās. To tādā pašā līmenī, ja audzēknis spējīgs sadzirdēt, saredzēt, dod gan tehnikums, gan arodskola. Runājam daudz par izglītības programmu saturu, bet brienam dziļāk mežā. Pārdomas raisa TV raidījums VIP loža, kurā jauni un gudri cilvēki atklāj vidizglītības nepilnības, nespēdami atbildēt uz klasiskiem "inteliģences un redzesloka" jautājumiem, piemēram, nezina latviešu literatūras klasiku, Latvijas ģeogrāfiju, vēsturi, mākslu, mūziku.
Dzīsim iekšā bērnos vēl lielāku riebumu un noliksim malā to, kas katram padodas vislabāk! Mūziķi un citi varēs tupēt un mocīties. Un neviens nesaprot, ka no tā kvalitāte neuzlabosies, riebums gan pieaugs! Uz priekšu !
iedzīvotājs 01.08.2016. 09:21:32
Beidziet melot. Neesmu piedalījusies nevienā aptaujā un visi mani n-tie radinieki tāpat!
Varbūt tomēr vajadzētu sākt ar pamatiem. Ko varēs iemācīt fizikas skolotājs, matemātikas skolotājs, ķīmijas skolotājs, ja skolēns piekto klasi beidzot : pazīst burtus, tomēr lasa boksterējot un "izlasīto"nesaprot, pazīsts ciparus, tomēr matemātiskas darbības ar skaitļiem robežās līdz 10 bez mobilā palīga pareizi veikt nevar, atšķir latviešu valodu no angļu valodas un krievu valodas, tomēr teikumus, kas garāki par 3 vārdiem nevienā valodā pateikt nevar, atpazīst basketbola un volejbola spēles, tomēr basketbola bumbu maksimāli var aizmest divu metru tālumā, atpazīst krāsas, tomēr vienīgā mākslinieciskā izpausme uz ko spējīgs - veidošana - izveidot nelielu uzkalniņu no izkošļātas košļājamās gumijas un to mākslinieciski pielīmēt zem sola un ir klausījies mūzikālus darbus, bet pašam nepatīk ne dziedāt ne dejot.
Jums pilnīga taisnība - nevienu sliņķi ( talantīgo vai netalantīgo) neviens nepiespiedīs veikt iemācīšanās procesu! Tas ir smags darbs. Eksaktos gudriniekus varam gaidīt tikai no skolām ar iestājeksāmeniem. Lai tas V.Kascejevs vienā mikrorajona skolā pastrādā un "ceļ līmeni"!
Dianosticējošā testā fizikā man bija 70%, bet ķīmijā 85%. Katram ir savi talanti. Tomēr es uzskatu, ka bez sporta, dziedāšanas, mākslas ir jābūt bišķu eksaktajiem talantiem, jo, godīgi sakot, cilvēkam jābūt daudzpusīgam un dzīvē jāmak adaptēties un labi pelnīt. Jābūt kā nezālei, precīzāk, pozitīvai nezālei, kura citiem dzīvi īpaši nečakarē...
stoljko nenavisti??? slabenkih nado zhaljet, ilji sochustvovatj. a ne ugrozhatj! :) kak vi zhivete s etoi nenavistju?
Mani nekas vairs nesatrauc. Zinot, cik maz skolās ir fiziķi un ķīmiķi, kas spēj aizraujoši mācīt, kam ir laiks sagatavot interesantas stundas, notiekošais ir pilnīgi likumsakarigs. Catlaks var fantazēt. bet pēc kārtējās skolotāju algu reformas vēl mazāk skolās būs labu fiziķu. Turpināsies process: skolnieks izliekas, ka mācās, skolotājs izliekas, ka māca. Neieguldot līdzekļus nevar cerēt uz kvalitātes paaugstināšanos. Un tas joks ar dabaszinātņu kabinetu uzlabošanu jau nesa peļņu konkrētiem uzņēmējiem, kas pa neadekvātām cenām "piegāza" skolas ar nekam nevajadzīgām lietām. Kā salīdzinājumu varu minēt virtuvi, kur varam salikt dažādus produktus, bet, ja nebūs prasmīgs pavārs, nekas neiznāks. Šajā gadījumā arī produkti nebija labi un pavārs nederīgs. Turpinās process; kam nauda, tam izglītība, bet pārējiem procesa imitācija. Pierīgas starptautiskajā privātskolā, kur gada maksa ir kosmiska, jau tagad pieteikušies pāri 300 skolnieku. Lūk tie iemācīsies fiziku, ķīmiju un arī filozofiju.
tantīte -> žurka 29.07.2016. 21:27:31
mani gan daudz vairāk satrauc tas, cik daudzi jaunie cilvēki ir nepatstāvīgi, bezatbildīgi un nevarīgi. un skola te nu galīgi nav pie vainas. un interesējas tikai un vienīgi par savām izklaidēm un izpriecām.
zurka -> tantīte 29.07.2016. 17:45:23
Protams, jums ir taisnība. Ne jau tas mani satrauc. Satrauc tas, ka liela daļa jauno (un ne tik jauno) cilvēku vienkārši negrib zināt vairāk.
tantīte -> žurka 29.07.2016. 16:18:38
redziet, cilvēka zināšanas (vai nezināšana) ir atkarīga tikai no viņa paša. stundu skaits, mācību līdzekļu un palīglīdzekļu, par ESF naudu modernizēti un aprīkoti kabineti - eksaktajos mācību priekšmetos kā reiz jau ir pietiekamā daudzumā. un, ja jūs paskatītos skolotāju atskaites un diagnosticējošo darbu rezultātos, tad pamanītu, ka katrā klasē ir tādi, kas eksaktos priekšmetus apgūst kā spēlējoties, un tādi, kuriem ar eksaktajiem īsti neveicas, pat tad, kad viņi cenšas. un, protams, arī konstants sliņķu un haļavščiku daudzums. un tā tas ir bijis vienmēr!!!! un tas ir normāli.
Padziļināti jau visiem nevajag, bet pamatus gan vajag pamatīgi iemācīt/iemācīties. Lai tak kaut cik ļautiņiem attīstītos loģiskā domāšana un būtu lielāka saprašana par pasauli. Nezināšana var izrādīties diezgan bīstama mūsdienās.
tantīte -> Artūrs 29.07.2016. 12:55:12
vispirms , aptaujātie nemaz nezina pašreizējo situāciju skolā. jo, ja paskatās kopējos stundu daudzumu skolēniem vienā nedēļā, tad lielāko daļu veido tieši eksaktās zinātnes - matemātika ir priekšmets, kuram tāpat jau ir VISVAIRĀK stundu. otrkārt, kāda jēga pilnīgi visiem palielināt eksakto zinību stundu skaitu, varbūt tomēr rast iespēju dalīt intereses. starp citu, lai gūtu nopietnus panākumus humanitārajās un sociālajās disciplīnās vajag vēl vairāk laika, jo šajās zinātnēs nepietiek tikai ar izpratni un spēju patstāvīgi ģenerēt idejas - ir ļoti, ļoti daudz jaizlasa un ļoti daudz jāiemācās, pirms var sākt kaut cik orientēties un sākt domāt par savu pienesumu zinātnei. un, spriežot pēc vēstures eksāmena rezultātiem, kā arī pēc pēdējo vēlēšanu rezultātiem, kā reiz ar sociālajām zinātnēm mums te viss ir pilnīgā trubā.
Artūrs @līga 29.07.2016. 09:48:21
Bet... Tāda jau arī ir Catlaka doma un aptaujā paustais... Ka vajadzētu VISIEM mācīt padziļināti - vairāk mācību stundu utt. Citādāk jau rezultāta nebūs. Tie, kuri jau apzinās savu talantu un patiku pret eksaktajiem priekšmetiem, tāpat tos mācīsies padzi'ļināti un būt motivēti... Tur jau zūd jēga jūsu teiktajam ar mērķi.
Noteikti atbalstu! Bet tomēr tai vajadzētu būt skolēnu/vecāku izvēlei. Šaubos, vai kreatīviem, radošiem bērniem, kuri varbūt uzaugtu par ģeniāliem māksliniekiem, vajadzētu uzspiest Padziļināti mācīties priekšmetus, kuri viņiem nepadodas, varbūt pat morāli nospiež.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.