Lietotājvārds
Parole
es laikam izdomāju > es domāju 14.04.2014. 00:31:02
Piedāvājumi valsts ierēdņiem un atbildīgām amatpersonām ēnot skolotājus izskan laiku pa laikam. Diemžēl NEVIENS no tiem nav atradis dzirdīgas ausis. Un tā nu es domāju un izdomāju, ka tik lieli muļķi šie neviens nav, lai nesaprastu, kādi būs ēnošanā iegūtie fakti - proti - atklāsies, ka pat viskūtrākie skolotāji savu valsts apmaksāto darba laiku pārstrādā vismaz par 10-15 stundām nedēļā. Nu, pamēģiniet sagatavoties mācību stundai 6 minūtēs! Pat nokāpt stāvu zemāk līdz bibliotēkai un paņemt vajadzīgo grāmatu pa šīm minūtēm nav iespējams, kur nu vēl pareizi "saštepselēt" vadus pirms stundas kādam projektoram un nolaist logiem žalūzijas! =)
Uz zemes nav taisnības! Nebūs, un navajag arī (A.Vējāns)
Es domāju, ka, ja visi skolotāji solidāri darbam veltītu tik, cik iznes apmaksātais laiks (man- uz vienu kontaktstundu 8 minūtes, kādam varbūt 20), modelis ātri vien tiktu izstrādāts! Esmu ar mieru, ka mani kāds "ēno" un uzskaita virsstundas!
Kārtējais ..... 11.04.2014. 18:27:42
Straujuma gatavojas pildīt ES prasības paaugstināt AUGSTAS klases ierēdņiem algas PIENĀCĪGĀ līmenī. Vai ES ir informācija par mūsu profesijas novērtējumu Latvijā? Skolotājiem gatavot šos ierēdņus gan ir ļauts, kaut gan darbs esot 'ļoooti zemā līmenī!
atkal no nulles 11.04.2014. 08:37:28
Neticu nekam un nevienam. Kamēr Bašķere bija LIZDĀ runāja vienu, tagad IZM pauž ministrijas viedokli- mūsu lielākā nelaime ir pērkami ierēdņi.
un k'āpēc jānāk vakaros uz kaut kādām vecāku dienām?
un kaapeec man starpbriizos par velti jaadezuuree skolas gaitenii?
vēl viena nodzītā 10.04.2014. 23:54:20
Nu re - pulkstenis jau tuvojas pusnakts stundai, sēžu pie 9.klases domrakstu kaudzes (līdz rītdienai jāizlabo), kafijas krūze blakus, jo acis krīt ciet - šorīt cēlos 6.00, skolā novadīju 8 stundas, pēc tam vēl bija "lielā izskaidrošanās" ar pāris delveriem un viņu vecākiem, tad ar kolēģīti izplānojām valodu nedēļas pasākumus, mājās atgriezos pēc sešiem vakarā... Nupat iemetu acis e-klases jaunumos. Un sapratu, ka modelis 21/40 taču reāli dzīvē nestrādās! Ja katru dienu apzinīgi strādāšu paredzētās 8 stundas, liela darba daļa (piemēram, šie paši domraksti) paliks nelaboti nedēļām ilgi. Ja darīšu visu tā, kā liek godaprāts - būšu muļķe un strādāšu garas stundas bez atlīdzības.
arī klases audzinātāja 10.04.2014. 21:44:56
Klases audzināšana - 3 st. nedēļā ! Ha- Hā! Viens ekskursijas brauciens= 15-16 stundas (bez sagatavošanas), klases vakars, pārgājiens... ! Kad reiz sapratīs, ka klases audzināšana ir slodzes vērta! Par audzināšanu no rītiem, starpbrīžos, pēc stundām jau nemaz neiet runa, vai ne? Un ja vēl kāda 1/3 daļa klases ir ar mācību un uzvedības problēm... . Man kontroldarba sagatavošana paņem 1-2 stundas, labošana- 2-3 stundas! Kā var izvērtēt patērēto laiku, ja pats ro nav darījis!!!
>>Pedagogs ar 10 gadu stāžu 10.04.2014. 20:26:38
Mans stāžs ir 19 gadi. Bet tāda sajūta, ka savu darba nedēļu no manis norakstījāt. Vien man nekad nav 4 stundas. 6 - tas ir minimums. Secinājums - Jums pēc 9 gadiem nekas labāks nespīd! :) Piedodiet par sarkasmu!
Pedagogs ar desmit gadu stāžu! 10.04.2014. 19:14:18
Mana darba nedēļa!! Skrējiens kā vāverei bez apstājas. Svētdienas vakars jau satraukums, ka kaut kas nav izdarīts, izlabots vai sagatavots stundām. Pirmdienas rīts klāt sākās mans skrējiens cauri nedēļai. Skolotāju sanākšana, kur vadība kārtējo reizi atkal informē par atskaitēm, analīzēm, dinamikas kartēm un visādiem birokrātiskiem darbiem ,kam nedēļas jau aizpildītājā plānā jāatrod vieta. Cenšos kaut kur ierakstīt tos darbus. Pēc šādām informācijas kaudzes dodos uz audzināšanas stundu. Jāpaspēj skolēniem jaunāko informāciju nodot, noskaidrot, ka mājās gājis brīvdienās, par sekmēm izdiskutēt, kavējumiem un, protams, vēl audzinošais darbs. Kaut kur pazuda vienkārši cilvēciska attieksme un kontakta ar skolēniem, jo viss pusstundā, tak jāizdara. Vēl jāpieturas striktajiem stundu plānām un reglamentam. Viss varu sākt savu darba nedēļu, jo mīļie audzināmie ievadīti jaunajā nedēļā. Par laiki, ka divas mācību stundas ir brīvās, kurās savādu visu e-klasē, visus parādniekus izrakstu, sakopēju, salieku visu nepieciešamo dienai. Tad sešas stundas nonstopā bez starpbrīžiem, jo pusdienlaikā jārisina audzināmās klases skolēna problēmas ar kolēģiem. Pusčetros stundas galā var sākt nokrāmēt visu nevajadzīgo un salikt otrdienai, jo otrdien un trešdien astoņas stundas. Nebūs laika organizatoriskiem darbiem. protams, lai to izdarītu mazajā klasēs telpā jākļūst virtuozam, jo nav jau to plauktu vai skapju, jo viss atvēlēts soliem, kur skolēniem sēdēt. Otrdiena un trešdiena paiet nonstopā pat nemanot, ka ceturtdiena. Tikai ceturdienas rītā saproti, ka bez dopinga jau netiksi līdz skolai jo esi jau izpumpējusies. Mierina doma, ka tikai četras stundas. Bet, kas to deva trīs stundas jau paiet konsultācijas, jo kārtējo nedēļu skolēni attapušies, ka kaut kas jāuzraksta, jāizlabo ... Piektdiena atkal paiet , ka vavārei riteni. AK, ja šodien jau mājās tikai astoņos, jo klasei - klases vakars. Stundu gatavošanās un labošana mājās, kad vajadzētu vēl laika savai ģimenei atrast, ja nav saprotošs vīrietis blakus, tad vīrs jau no šādas vāveres aizbēdzis; no deviņiem vakara līdz vieniem naktī dažreiz ievelkas. Miega bads un dažreiz nav pat elementāra laika sevis mīlēšanai... Matiem, dakteriem .... Vai šāds mans darbs ir vispār novērtējams?!??????? Kur vēl kursi, semināri, tālākizglītošana, jaunākās tehnoloģis, kur to visu lai savā plānā ieliek. Kam vēl ir tāds darbs. Kā to novērtēt....... Gudri vīri jau nezina, bet kurš maksās par manām 70 stundām nedēļā. Vīra kungs reiz saskaitīja vienu nedēļu. Tā pat nebija noslogotā. Mīļie samaksās plānotāji kabinetos, nedomāju, ka tas ir samaksājams man ............................ P.S. Piemirsu, ka nodrošinājuma jau arī šād un tād pietrūkst, tad vēl tērējam grūti nopelnīto naudu skolai.... P.S.S. Savs bērns ir otrā plānā.... Tas ir pats skumjākais...
Laboju divu domu sajukumu savā komentā. Mazslodzinieku atlaišana saistāma ar slodžu izlīdzināšanu ne naudas taupīšanu. Ja nu, gadījumā plānots, ka maz un lielslodzēm ir 40 stundu darba nedēļa.
Godīgi sakot - nespēju iedomāties, kā panākt, lai kaza dzīva un vilks paēdis... Ja slodzē vienādi iekļaus kontaktstundas, tad būs problēmas, jo, piemēram, skolotājs, kas māca matemātiku vai latviešu valodu, nebūs mierā ar to, ka saņem tikpat par kontaktstundu + labošanu, kā, piemēram, mūzikas vai sporta skolotājs. Tas pats attiecībā uz klases lielumu - kurš ņems skolā lielās klases, ja samaksa par darbu klasē, kur ir 20 skolēns, būs tikpat liela, kā samaksa par darbu klasē ar 30 skolēniem? Lai arī minimāli, tas tagad tiek diferencēts ar samaksu par gatavošanos, labošanu (nu vismaz skolā, kur strādāju es). izeja būtu vērt nevis divas lielas, bet 3 mazas klases, bet atkal - kā nauda nonāks līdz skolai? Pēc klašu komplektu skaita vai pēc skolēnu skaita? Ja pēc pēdējā, tad tie paši vēži, tikai citā kulītē. Ja pēc pirmā, tad kurš noteiks, cik klases atvērt, ja ir 61skolēns - divas vai trīs?
Ja alga būtu vienādi izlīdzināta visā valstī, būtu taisnīgāk. Ja darbus ietvertu 40 darba stundās, tad vismaz skolotājus nodarbinātu saskaņā ar likumu, nevis kā tagad, kad par virsstundām vai pat nakts stundām nemkasā neko, nemaz nerunājot par dubultmaksu. Taču, ko darīt ar 40 stundās neiespēto? Varianti - nedarīt vai pieprasīt par to maksu, kuras valstij, protams, nav. Tātad nedarīt. Vai mūsu apzinīgās učenes to spēs? Un ko par neizlabotajiem darbiem teiks vecāki un skolēni? Ar tagad iedalīto laiku nepietiek pat ceturtajai daļai labojamo darbu. Kad gatavosim olimpiādēm? Kad brauksim uz sacensībām un kultūras pasākumiem? Vai tiešām lēmēji domā, ka 40 stundas, tas nu gan ir ar atliektiem galiem. Muļķības. Meklējiet naudu virsstundām. Prātā nāk viens tēvs, kurš vienas stundas novadīšanai bērna klasē bija 3 dienas gatavojies. Un salīdziniet ar skolotājam iedalīto laiku. Labi. Ir vēl variants naudas ietaupīšanai atlaist mazslodziniekus, bet mums tak negatavo kā citur Eiropā kombinētos 2-3 priekšmetu skolotājus. Katram šaura specialitāte. Izeja- skriet pa 3 skolām. Katrā būs jāsēž 40 stundas? Vai par šo visu vispār kāds domā. Sajūta, ka Rīgas kabinetiem nav izpratnes par reālos stundās gājēju ikdienu. Bet pakāpju aplicējiem atgādinu, ka nejaukos komentāros ieguldīto laiku visu pavasri varēja ziedot pakāpes iegūšanai. Lai veicas turpmāk sakārtot prioritātes pareizā secībā!
Nu kā tu nesaproti, ja IZM atteiksies no pakāpēm atzīstot ka tās objektīvi neatspoguļo esošo situāciju , tad Eiropas Savienības atbildīgās personas sapratīs, ka ES struktūrfondi, kas iztērēti pakāpju projektam ir " izsviesti kaķim zem astes" un pieprasīs notrallinātos līdzekļus atmaksāt. A kas maksās? skolotāji, kas štancēja mapes un saņēma stipendijas, vai Papule, kas koordinēja šito pasākumu? Tas ka pasākums ir izgāzies ir daudziem skaidrs, bet Eiropa to nedrīkst uzzināt.
Ar tām kvalitātēm jau arī ir joki ,jo vai ir dota iespēja visiem skolotājiem iegūt šo kvalitāti, taču ,ka nē ,kā tad kaut ko tādu var ņemt vērā.
manuprāt,40 stundu darba nedēļa nozīmē,ka darbiniekam tiek apmaksāta pilna darba diena,bet tas nenozīmē atsēdēšanu noteiktā vietā,jo ir arī darbs mājās un attālinātās darba vietas uttt. Es taču drīkstu gatavoties stundām vai labot darbus kaut vai naktī,ja piemeklē iedvesma vai bezmiegs.Svarīgi,lai viss ir padarīts savlaicīgi,iekļaujoties normālajā darba laikā. Vai tad nē?
dzirdēju tālakizgl. kursos 10.04.2014. 13:21:05
Nesen tālakizglītības kursos lektore stāstīja, ka šoziem vienā Latgales skolā skolotājas vienprātīgi atteikušās no iespējas nopelnīt 30% par slimojošo skolotāju aizvietošanu , atļaujot šo "prieku" skolas "ģenerālienei" ar vietniecēm. Pēc nepilna mēneša direktore pat esot sākusi sveicināties!
Bet cik jauki būs, ka katram skolotājam būs SAVA ergonomiski pareizi iekārtota darba vieta!
Kopš kura laika aprīlī ir 31 diena ????
Nevajag taisīt liekas problēmas - pielīdziniet skolotājus ierēdņiem ar noteiktu darba laiku un ierēdņā algu. Atkritīs garā lemšana, strīdi, svārstīšanās un citāda laika tērēšana. Tas būs tikai viens spalvas vilciens uz papīra, un lieta darīta. Nekādas tarifikācijas un pārtarifikācijas, nekāda "brīvprātīgo" darba, precīzi pārskatāma ierašanās un aiziešana no darba, nekādas pēcdarba laika aktivitātes (klases vakari, vecāku sapulces, koncerti, ekskursijas - tikai darba laikā). Vecākiem nebūs iespējams apmeklēt? Nu un - pasts un sociālie un citas iestādes taču arī nestrādā cauru diennakti, ja vajadzēs - atradīs iespēju.
ARODBIEDRĪBA JAU VĒSTURISKI IR SAČAKARĒJUSI SKOLOTĀJU ALGAS JAU 2 REIZES.. ŠĪ BŪS TREŠĀ REIZE. ŅEMSIM PARAUGU NO IGAUŅIEM, REZULTĀTĀ IGAUNIJA IR VISSTRAUJĀK UZLABOJUSI ARĪ SKOLĒNU STARPTAUTISKOS( PISA) TESTA RĀDĪTĀJUS ..... NETAISĀM KLAUNĀDI ! ARODBIEDRĪBA NEGRIB ATBALSTĪT SKOLAS UN PIEDĀVĀ NAUDU SŪTĪT TIKAI UZ PAŠVALDĪBĀM..... TAD VISS BŪS KĀ TAGAD PRETĪGĀKAIS, KA NAV SKOLAI STIMULI VAIRĀK PIESAISTĪT SKOLĒNUS, SASNIEGT LABĀKU GALA REZULTĀTU...
Interesanti, ko tad Gudrā papule lems??????
1/2 "brīvprātīgā" un 1/2 skolotāja 10.04.2014. 11:20:40
Ja arodbiedrība un ministrija var tik vienaldzīgi runāt ,ka tiek maksāts tikai par pusi no ieguldītā darba (pedagogi saņēmuši apmaksu par kontaktstundām, kas bija 24,5 stundas nedēļā 48,44 reāli nostrādāto stundu vietā), tad jāpras kā Domburam: "Kas notiek Latvijā?" Lietuvieši ar "spaisu" tika galā pirms 5 gadiem , igauņi skolotājiem maksā 800 EUR par likmi (35 stundas/18-24 kontaktstundas), bet mēs tikai turpinām gvelzt un gatavoties kārtējām vēlēšanām. Nu nepatika mūsu varenajiem Rob.Ķīlis , kurš uzdrošinājās pateikt ,ka esam stagnācijas avangardā. Pametām viņu zem riteņiem. Vai nākamā būs Cēsu jaunā sākumskola , kur vecāki uzdrīkstējās pateikt, ka skolai jāmainās ne tikai uz papīra. bet arī dzīvē
Galvenais pakāpes nepiemirst:))
līdz šim skolotāji ir bijuši un vēl aizvien ir vieni no sociāli visneaizsargātākajiem valsts iestāžu darbiniekiem,jo divas reizes gadā notiek pārtarifikācija,līdz ar to divus mēnešus gadā skolotājs streso par to,kāda tad būs alga, Arī tāds jēdziens kā virsstundas un dīkstāves pedagoģiskajā leksikā vispār nepastāv. Līdz ar to skolotāja alga ir atkarīga tikai un vienīgi no tās svētās govs,ko sauc par tarifikāciju,kuru,savukārt,administrācija un nu jau arī pašvaldības klerki var mainīt diezgan būtiski atkarībā no savas patikšanas un gribēšanas.
Modelis 21/40 (21 kontaktstunda, apmaksāta 40 stundu darba nedēļa) ļaus skolotājiem saņemt samaksu par šobrīd skolas populāro "brīvprātīgo" darbu - nejēdzīgu anketu un atskaišu aizpildīšanu, mācību materiālu gatavošanu u.c. darbiem. Pievinojos "NO SKOLAS 09:33" viedoklim - skolās ir par daudz priekšnieku. Tāpēc arī nejēdzīga papīra birokrātija. Vai slavenās skolotāju portfolio mapes kādreiz kāds atvērs? Pa taisno uz Līgatnes papīrfabriku!
Mums "draud" ne tikai jauns darba samaksas modelis, bet arī jauns kalendārs, kurā aprīlī ir 31 diena. Un kā var saprast, tad 31. aprīlis jau ir pagājis!
Kad pirmajā starpbrīdī izlasījām "... , ka esošā tarifikācijas sistēma ir novecojusi, tāpēc būtu jāievieš definēts darba laiks 40 stundu apjomā", sapratām - skolai steidzam jāceļ piebūve ar labiekārtotām darba vietām skolotājiem! Patreizējais telpu plānojums un tehniskais aprīkojums neļaus skolotājiem skolā kvalitatīvi gatavoties mācību stundām un veikt citus mācību procesa norisei nepieciešamos darbus. Kāda no kolēģēm ironizēja, ka tiks palielināts aizpildāmās obligātās skolas dokumentācijas apjoms, tiks ieviesta kārtējā vietnieka štata vieta (varbūt pat divas), kurš pārraudzīs, vai visi skolotāji ir skolā.
kā ierasts 10.04.2014. 09:28:47
ministrija, protams, ir noteikusi tādus termiņus, ka visi priekšlikumi būs nepabeigti...tad teiks, ka neko labāku par eošo modeli neviens nepiedāvāja un ballīte būs cauri...vismaz naudiņa par komisijām ienāks...

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
2+5=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.