40% uzskata, ka obligātā fizikas vai ķīmijas eksāmena ieviešana veicinās skolēnu interesi par dabaszinībām, bet 41% ir pretējās domās.

Aptaujātie cilvēki vecumā no 18 līdz 44 gadiem, kā arī tie pētījuma dalībnieki, kuriem ir bērni vecumā līdz 18 gadiem, biežāk nekā caurmērā uzskatīja, ka obligātā fizikas vai ķīmijas eksāmena ieviešana neveicinās skolēnu interesi par dabaszinībām, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Kā rāda jaunākā DNB Latvijas barometra aptauja, vērtējot obligāto eksāmenu lomu izglītības sistēmā, aptaujātie nebija vienisprātis. Vienlīdz bieži aptaujātie atzīmēja gan to, ka ir labāk, ja ir vairāk obligāto eksāmenu, jo tas piespiež jauniešus apgūt vairāk zināšanu (36%), gan to, ka jauniešiem ir jāļauj pašiem izvēlēties, kuros priekšmetos likt eksāmenus - viņi paši labāk zina, kas viņiem nākotnē būs vai nebūs nepieciešams (36%). Tajā pašā laikā 35% aptaujāto uzskata, ka, valstij nosakot, kuros priekšmetos būs obligātie eksāmeni, tas veicina jauniešu zināšanas un sagatavotību noteiktās jomās. Turklāt 33% aptaujāto uzskata, ka bez obligātā eksāmena jauniešu interese par attiecīgo mācību priekšmetu būtu mazāka. Šajā jautājumā izvaicātajiem bija iespējams sniegt vairāk nekā vienu atbildi.

Izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete vērš uzmanību, ka eksāmens skolēnu zināšanas vēl neuzlabos. Daudz vairāk dod prasmīgs skolotājs un labi aprīkots fizikas vai ķīmijas kabinets, jo eksakto zinātņu minimumu arī eksāmenu formā nodrošina no 2008.gada atjaunotais matemātikas eksāmens. Ministre atbalsta mācīšanas pastiprināšanu, mācību līdzekļu pieejamību, skolotāju un sabiedrības izglītošanu, nevis testēšanu.

DNB Latvijas barometrs ir ikmēneša socioloģiskais pētījums, kurā tiek pētītas konkrētā brīža aktuālās norises sabiedrībai nozīmīgās jomās. Vienlaikus iedzīvotājiem ikreiz tiek uzdots pastāvīgo jautājumu kopums, kas mēnesi pa mēnesim atspoguļo sabiedrības vispārējā noskaņojuma izmaiņas.