Latvija izglītības nozarei no iekšzemes kopprodukta atvēl lielāku īpatsvaru nekā citas Eiropas valstis, piemēram, Somija vai Vācija, taču pedagogu algas šeit ir zemākas nekā citās valstīs. "Jautājums ir, kas notiek sistēmā," šodien medijiem sacīja premjerministre.

Viņasprāt, ir jāsakārto izglītības sistēma, un šajā ziņā ir daudz darba. Pedagogiem ir jāzina, kas viņus sagaida perspektīvā - ir jābūt skaidram modelim, kā maksās algu par darbu un kādas ir sociālās garantijas, kad būs pienācis laiks doties pensijā, vēsta ziņu aģentūra LETA.

L. Straujuma gan atturējās minēt konkrētas lietas, kas viņai ir zināmas par situāciju izglītības sistēmā, tomēr norādīja, ka aktuāls jautājums ir arī par skolēnu skaitu klasēs. "Ir lauku vidusskolās mazās klases, kur 9.-10.klase mācās kopā. Un ir jautājums - vai tas perspektīvā ir atbalstāms," pauda L. Straujuma. Tāpat viņa minēja, ka no lauku skolām pienākot sūdzības, ka tādos priekšmetos kā fizikā, ķīmijā vai matemātikā gribētos labākas zināšanas. Vienlaikus ir arī daudzi izcili skolēni, kurus skolas ir sagatavojušas mācību olimpiādēm.

"Ir nepieciešams sakārtot sistēmu, lai atrastu finansējumu pedagogu algu palielināšanai," pauda valdības vadītāja.

Izglītības un zinātnes ministrijai līdz šā gada 31.maijam ir jāsagatavo risinājumu varianti, un Straujuma izteica cerību, ka ministrija ar šo uzdevumu tiks galā. Lai atrastu risinājumus, ministrijai ir cieši jāsadarbojas ar nozares organizācijām. Un šajā gadījumā ir pozitīvi, ka pati Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība ir atzinusi, ka ir jāsakārto izglītības sistēma.