"Mūsu galvenais uzdevums nav pārpildīt skolēnu prātus ar informāciju, bet jāattīsta viņos vēlme mācīties un pilnveidoties visa mūža garumā," konferencē Pārmaiņu laiks - jauni izglītības un zinātnes izaicinājumi sacīja I. Druviete.

Kā aģentūru LETA informēja Izglītības un zinātnes ministrijas preses pārstāve Laura Zaharova, ministre konferencē atzīmēja, ka mācību procesā arvien vairāk notiek koncentrēšanās uz bērnu kā individualitāti, personību un skolēni vairs netiek uztverti kā statiskas vienības darba tirgū. Tāpat daudz tiek domāts par sociālo un emocionālo prasmju attīstīšanu, tādēļ viens no izglītības sistēmas izaicinājumiem ir mainīt sabiedrības domāšanas veidu. I. Druviete uzsvēra, ka svarīgi ir nodrošināt daudzpusīgu personības attīstību.

"Ja mēs neveltīsim pietiekamu uzmanību morālām vērtībām, rezultātā būs tikai konkurence, bet ne sadarbība," sacīja ministre, norādot, ka pastāv dažādas sasniegumu mērīšanas metodes, taču sociālās un emocionālās prasmes nav izmērāmas, bet sajūtamas.

Skolā iegūtās zināšanas ikvienam būs nepieciešamas visai turpmākajai dzīvei, un ir ļoti grūti paredzēt, kuras būs nākotnē pieprasītās profesijas, kuras zināšanas nākamajai paaudzei būs nepieciešamas, tādēļ jāattīsta personības ar daudzveidīgām prasmēm. To var paveikt ne tika formālā izglītība, bet arī neformālajā un interešu izglītībā, norādīja ministre.