Kā ziņots, šogad vissliktākie vidējie sasniegumi centralizētajos eksāmenos vidusskolēniem bijuši vēsturē un matemātikā. Latvijas un pasaules vēstures eksāmenā skolēnu vidējie sasniegumi bija 37,16%, bet obligātajā centralizētajā eksāmenā matemātikā - 37,26%, savukārt pērn vidējie vērtējumi attiecīgi bija 39,41% un 42,9%. Matemātikas eksāmenu šogad nav nokārtojuši 132 skolēni, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Tādēļ G. Vasiļevskis komisijas Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē skaidroja iemeslus šādai situācija. Viņš iezīmēja, ka vēstures eksāmenu kārto liels skaits profesionālo izglītības iestāžu audzēkņu, jo viņiem šis eksāmens ir obligāts, turklāt šo audzēkņu rezultāti esot strauji kritušies. Vienlaikus viņš gan norādīja, - tas, ka vidējie rādītāji arodizglītībā ir zemi, nenozīmē, ka tā ir slikta.

G. Vasiļevskis arī vērsa uzmanību uz to, ka vēstures eksāmenu profesionālās izglītības iestādēs kārto pirmajā kursā, kad audzēkņi ir vien 16 gadus veci, bet vispārējā izglītībā jauniešiem ir 19 gadi, un tie varētu būt nobriedušāki savā domāšanā.

Savukārt saistībā ar matemātikas rezultātiem viņš ieminējas par to, ka būtu jādomā par divu līmeņu pārbaudījumiem. Matemātikā sliktāku vidējo sniegumu uzrādījušas profesionālās skolas, vakarskolas un speciālās skolas, savukārt ģimnāzijās rādītāji ir virs vidējā snieguma.

G. Vasiļevskis arī runāja par eksāmenu 5% robežu, kas ir jāpārvar, kārtojot eksāmenu, lai saņemtu sertifikātu. VISC vēlas šo robežu pakāpeniski pacelt līdz 20%, taču pagaidām tas neesot iespējams, jo būtu ļoti daudz eksāmenu nenokārtojušo skolēnu. Viņš minēja, ka pērn nenokārtoja 131 skolēns, bet šogad 199, bet, ja robeža būtu 10%, šādu skolēnu būtu 1229, ja 15% - šis skaits sasniegtu jau 2910.

Komisijas sēdē deputāti arī interesējās par to, vai eksāmeni rezultāti ir analizēti atkarībā no skolas lieluma, proti, skolēnu skaita tajā. VISC vadītājs atklāja, ka mazajās skolās vidējie rādītāji vismaz matemātikas eksāmenā nav bijuši labāki. "Vidējais rezultāts matemātikā ir stipri zem vidējā," sacīja G. Vasiļevskis, noraidot pieņēmumu, ka mazākā klasē ir iespējams labāk iemācīt.