Lai arī mācību iestādi apmeklē visai neliels skolēnu skaits, ekonomiskais efekts no skolas slēgšanas nebūtu liels, jo ēkas saglabāšanai tajā tāpat ir jānodrošina apkure, kā arī jāsedz citi apsaimniekošanas izdevumi. Papildus neērtības un izdevumus mācību iestādes slēgšana sagādātu arī skolēniem un viņu vecākiem, ziņu aģentūru LETA informēja Dagdas novada domes izpilddirektors Ivars Pauliņš.

Precīzu naudas summu, cik izmaksā Konstantinovas sākumskolas uzturēšana, pašvaldībā neizpauda. Konstantinovas sākumskolas pirmajā klasē mācās trīs skolēni, otrajā - viens, bet piektajā - neviens, tāpēc mācību stundas Konstantinovas sākumskolā vairākām klasēm nereti notiek apvienoti.

Iemesli skolu neslēgšanai ir dažādi, piemēram, ES fondu līdzekļu ieguldījums klašu uzlabošanai, veiktie remontdarbi, gan arī raizes par to, ko darīt ar tukšajām ēkām. Rūpes sagādātu arī jautājums par to, kā līdz citām skolām transportēt slēgto skolu skolēnus.

Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) pašlaik nav iespēju tiešā veidā ietekmēt skolu tīklu, jo tā esot pašvaldību kompetence, norādījusi IZM Izglītības departamenta direktore Evija Papule. IZM sniedz tikai galavārdu tam, ko ierosinājušas skolu dibinātājas - pašvaldības. Vienīgie veidi, kā ministrija varētu "uzspiest" uz pašvaldībām, ir finansējums, kas ik gadu tiek pārskaitīts pašvaldībām, kuras savukārt lemj par līdzekļu sadalījumu skolām.