PIESLĒDZIES E-KLASEI

Ceturtdiena, 2024. gada 18. aprīlis

Jadviga, Laura

6305.jpeg
Pieprasot kvalitatīvu augstāko izglītību, neviens tā arī nespēj formulēt, kas ir kvalitatīva izglītība, tādēļ augstskolām ir grūti izstrādāt sistēmas kritērijus, ja nav skaidrs, ko sabiedrība no tām sagaida.

Tā studentu, augstskolu mācībspēku, zinātnieku un uzņēmēju praktiskajā forumā norādīja Latvijas Universitātes (LU) rektors Mārcis Auziņš, vēsta ziņu aģentūra LETA.

M. Auziņš klāstīja, ka pēdējā laikā jēdziens kvalitatīva izglītība tiek lietots bieži, tajā pat laikā neviens nespēj izskaidrot, kāda tā ir. M. Auziņš atklāja, ka sarunājies arī ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS vadītāju Arnis Kaktiņu, kurš atzinis, ka nav neviena pētījuma, kas parādītu, ko īsti sabiedrība uzskata par kvalitatīvu augstāko izglītību.

Arī pašu studentu prasības un dzīves mērķi, atnākot uz augstskolu, ir ļoti atšķirīgi. Ir jārod risinājumu, kura izglītības iestāde kuru no prasībām var īstenot, norāda M. Auziņš.

Viņš uzsver, ka arī lielāks finansējums izglītībai un pētniecībai neko neatrisinās, ja netiks domāts, ko mainīt izglītības kvalitātē.