Kā aģentūru LETA informēja Latvijas Universitātes (LU) Preses centrā, rezultāti parāda, ka Latvijas skolotāji ir augsti izglītoti, viņiem ir plašas iespējas piedalīties profesionālajā pilnveidē, kuras tiek adekvāti izmantotas. Latvijas skolotāji salīdzinājumā ar citu valstu kolēģiem redz mazāk šķēršļu, kas var traucēt profesionālo pilnveidi.

Tāpat pētījumā noskaidrots, ka vidēji Latvijas skolotāji strādā tikpat daudz kā kaimiņvalstīs, tomēr darba stundu skaits nedēļā ir ļoti atšķirīgs - no dažām stundām līdz pat vairāk nekā 60 stundām. Latvijā vairāk strādā Rīgas un lielāko pilsētu skolotāji, mazāk - lauku un mazāko pilsētu skolotāji. Atšķirības ir arī dažādu tipu skolās - Latvijā ģimnāziju skolotāji strādā pat par 30% vairāk nekā pamatskolu skolotāji.

OECD TALIS ir iegūti starptautiski salīdzināmi dati par mācību vidi un skolotāju darba apstākļiem skolās visā pasaulē. Pētījums noritēja kopš 2011.gada sākuma. Latvijā pētījumā piedalījās 116 skolas, aptaujāti 110 skolu direktori un 2291 skolotājs. Šis ir starptautisks un nozīmīgs pētījums, kurā piedalās 30 valstis un kopā aptaujāti 106 000 skolotāju, kuri pārstāv četrus miljonus skolotāju, uzsver pētnieki.