Ministre norāda, ka jau pirms pieciem gadiem sākās profesionālās izglītības augšupeja, veidojot kompetences centrus, kas jau saņēmuši pietiekami nozīmīgu finansējumu, ļoti daudz domā par materiālās bāzes un izglītības uzlabošanu, vēsta ziņu aģentūra LETA.

I. Druviete akcentē, ka darba vidē bāzētā profesionālā izglītība arī ļoti strauji ienāk mūsu ikdienā. "Mums ir daudz labu piemēru, ka darba devēji nevis sūdzas par to, ka izglītības sistēma nenodrošina viņu potenciālo darbinieku zināšanas, bet paši aktīvi piedalās to veidošanā. Tas ir pareizi, jo ikvienā specialitātē ir noteikts teorētisko zināšanu kopums, kas jāzina visiem, un specifiskās zināšanas, kuras apgūst konkrētās darbavietās. Nekad skolās uz vietas nebūs visas jaunākās tehnoloģijas, uzņēmējiem jāpalīdz skolām," uzskata ministre.

Kā ziņots, lai tuvinātu profesionālo izglītību darba tirgus vajadzībām, sākot ar šo mācību gadu, vairākas profesionālās izglītības iestādes sāka duālās sistēmas elementu ieviešanu, kas paredz ciešu teorētisko mācību un reālās darba vides sasaisti.

Pilotprojektā par darba vidē balstītu izglītību iesaistīto audzēkņu skaits pieaudzis līdz 140, norāda Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM). No septembra darba vidē balstīta izglītība tiek īstenota sešās profesionālās izglītības iestādēs un pilotprojektā piedalās 29 darba devēji - uzņēmumi -, tādējādi apmācība piedāvāta 17 dažādās profesijās.