Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Sagatavošanas kursu nodaļas vadītājs un Latvijas Informātikas skolotāju asociācijas (LISA) valdes priekšsēdētājs Oskars Lūsis ir pārliecināts, ka skolēniem ir pa spēkam apgūt programmēšanu vecumam atbilstošā līmenī, bet skolotājiem - to mācīt.

Šobrīd skolēni mācību priekšmetā Informātika galvenokārt apgūst datorlietošanas prasmes - programmu izmantošanu, nevis to radīšanu - programmēšanu. Tas rada maldīgu priekšstatu par informātikas būtību, norādīja O. Lūsis.

Šis LISA priekšlikums tiks izskatīts ceturtdien, 21.augustā, RTU notiekošajā gadskārtējā vispārizglītojošo un profesionālo skolu informātikas pedagogu konferencē Informācijas tehnoloģiju novitātes izglītībā 2014, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Konferencē iecerēts pārrunāt nepieciešamību jau pamatskolā skolēniem mācīt programmēšanu, tā sniedzot viņiem nepieciešamās pamatzināšanas, kas vēlāk palīdzēs arī veiksmīgi studēt augstskolā. Pasākuma beigās iecerēts pieņemt rezolūciju, akcentējot, ka informācijas tehnoloģiju gadsimtā ir nepieciešams skolēniem mācīt ne tikai programmu lietošanu, bet rosināt viņus pašiem radīt jaunas datorprogrammas, tā jau skolas laikā veicinot jauniešu nopietnu pievēršanos programmēšanai, kas vēlāk varētu kļūt par viņu nākotnes karjeras pamatu.