Projekts “No izolācijas uz inovācijām” piedāvā apgūt jaunas prasmes tiešsaistes nodarbībās

Īpaši gaidītas ģimenes ar bērniem. Nav noslēpums, ka skolēniem lielākā daļa ikdienas paiet, sēžot pie datora, gan attālinātajā mācību procesā, gan atpūšoties no mācībām, spēlējot spēles. Arī vecāki ir pārguruši no pandēmijas radītā stresa, tāpēc vairs nespēj izdomāt noderīgas izklaides saviem bērniem. Nodarbībās tiks piedāvāts apgūt jaunas prasmes un iemaņas, kas lieti noderēs, veidojot blogus, gatavojot dāvanas Ziemassvētkiem.
Lai piedalītos nodarbībās, nepieciešams reģistrēties ŠEIT, reģistrētie dalībnieki saņems piekļuves saites savā norādītajā e-pastā. No mājsaimniecības tiks pieņemts viens pieteikums. Pirmā ģimene, kas reģistrēsies (pie nosacījuma, ja piedalīsies nodarbībā), saņems balvu par ātrumu. Kopumā tiks pasniegtas četras balvas. Tāpat tiks pasniegtas balvas nodarbību dalībniekiem, kas izveidos darbus, izmantojot nodarbībās iegūtās zināšanas.
Darba lapa pirmajai nodarbībai ŠEIT.
Projekta “No izolācijas uz inovācijām” galvenā mērķgrupa ir dažādās valodās runājoši Latgales vecāki, kuri Covid 19 pandēmijas dēļ ir spiesti strādāt no mājām un apgūt jaunu - skolotāja lomu - arī interešu izglītībā.
2020. gada sākumā 220 tūkstošos ģimeņu jeb 43,2 % no visām Latvijas ģimenēm auga vismaz viens bērns, kurš nav sasniedzis 18 gadu vecumu. Izplatītākais ģimenes tips bija viens vecāks ar vienu vai vairākiem nepilngadīgiem bērniem (23,6 %), savukārt 16,2 % bija precēti pāri ar nepilngadīgiem bērniem. Latgales reģionā šajā gadā bija 37,7 % ģimeņu ar nepilngadīgiem bērniem. Salīdzinot ar 2011. gadu, būtiski pieaudzis viena vecāka ģimeņu, īpaši vientuļo māšu, īpatsvars. Septiņi no desmit Latvijas novadiem ar augstāko ģimeņu īpatsvaru, kur nepilngadīgi bērni aug kopā tikai ar vienu vecāku, atrodas Latgalē (CSP datubāze).
Pandēmijas laikā darba un mācību lielākā daļa tiek organizēta attālināti, izmantojot digitālās tehnoloģijas. Ir izveidojusies situācija, ka bērnu piekļuve internetam sabiedrībā tiek uztverta kā norma. Tomēr daudzos gadījumos vecāku pašu pieredze un bērnības atmiņas nesniedz paraugus tam, kā izmantot tehnoloģijas kā audzinošus un attīstošus instrumentus. Tā rezultātā tehnoloģijas netiek izmantotas kā iespēja bērnu attīstības veicināšanai, bet gluži otrādi – kļūst par draudu. Daļai vecāku trūkst kompetences, lai tehnoloģiju apguves procesu mērķtiecīgi virzītu uz bērna attīstību laikā, kad interešu izglītības apguves iespējas ir ierobežotas vai neiespējamas.
Biedrības "Viedokļu līderu skola” projektu “No izolācijas uz inovācijām” atbalsta Dienvidlatgales NVO atbalsta centrs un British Council pārstāvniecība Latvijā.