"Kā bijusī skolotāja un skolas direktore varu teikt, ka bērnu motivēšana ir lielā mērā atkarīga no paša skolotāja, viņa personības un tā, kā viņš organizē un vada mācību procesu. Protams, bērnam būs interesantāk, un motivācija paaugstināsies, ja skolotājs piedāvās interesantu informāciju, izmantos jaunās informācijas tehnoloģijas, dažādas mācību metodes," norāda IKVD vadītāja.

Viņa skaidroja, ka, piemēram, skolu akreditācijas procesā, ir redzēts, ka vienīgais darba materiāls stundā ir mācību grāmata. "Attiecīgi nez vai bērni būs motivēti, ja dienu no dienas, stundu no stundas, viņi strādā ar vienu mācību grāmatu. Tādā veidā nez vai motivācija un zināšanas paaugstināsies, tāpēc mans ieteikums būtu dažādot mācību procesu," viņa teica.

Tāpat ļoti svarīga ir darba individualizācija un diferenciācija, jo bērni ir ļoti dažādi, piemēram, viens informāciju uztvert vizuāli, tad otram to vajag dzirdēt, bet trešajam – izlasīt. Vienlaikus I. Juhņēviča atzina, ka individuālo pieeju nodrošināt nav viegli 30 bērnu klasē, taču ir jāņem vērā katra bērna vajadzības, vēsta ziņu portāls TVNET.

"Mana pieredze rāda, ka bērnus motivē interesants mācību process, ko var radīt ļoti dažādi – gan ar jaunajām tehnoloģijām, gan stāstot tēmai atbilstošu stāstus no dzīves, rādot praktiskus piemērus, veicot dažādus projektu darbus, strādājot grupās un tā tālāk. Vienlaikus gribētu uzsvērt, ka motivācija nav atkarīga tikai no skolas un skolotāja, ļoti daudz kas atkarīgs ir no ģimenes," norādīja I. Juhņēviča.