"Mani kā augstskolas profesoru interesē nevis, vai students fizikā zina konkrēto formulu, vai literatūrā ir lasījis Homēra Illiādu, bet tas, vai viņam ir motivācija iegūt zināšanas un māka strādāt," uzsvēra M. Auziņš un norādīja, ka zināšanas, pateicoties mācībspēkam, jaunietim tiks sniegtas un svarīgākais ir tieši viņa motivācija, vēsta ziņu portāls TVNET.

Raksturojot jaunos studentus, M. Auziņš norādīja - tie ir dažādi, turklāt, augstskolās patlaban iestājas aptuveni 70% vidusskolu beidzēju, tāpēc nevar gaidīt, ka katrs no tiem kļūs par labāko un izcilāko savā jomā.

"Laikā, kad es mācījos augstskolā, tajās iestājās tikai aptuveni 30% vidusskolas beidzēju. Šobrīd situācija ir mainījusies. Šobrīd lielākoties no mācīšanās augstskolā tiek sagaidīta normālas profesijas iegūšana, un tas ir pareizi," esošo situāciju raksturoja M. Auziņš.

Rektors arī uzskata, ka nepieciešams mainīt arī mācību metodes un jauniešiem jāmāca ne tikai konkrētas lietas, bet arī tas, kā caur šiem lietām iegūt citas mākas un prasmes, kas nākotnē būs noderīgas.