E-klase 2012 E-klase 2013 E-klase 2014 E-klase 2015 E-klase 2016E-klase 2017
 
 

E-klase 2017

Vērienīgākais pasākums izglītības nozarē tika rīkots jau septīto gadu. Dalība konferencē bija bez maksas, un noslēgumā dalībnieki saņēma sertifikātus par metodisko darbu lekcijās. Konferences laikā notika sešas lekcijas par izglītības jomā aktuāliem jautājumiem. 

Konferences atklāšanā uzstājās Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks, izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis, kā arī E-klases vadītājs Jānis Kaģis.

Konferences laikā notika sešas lekcijas par izglītības jomā aktuāliem jautājumiem, katram dalībniekam bija iespēja apmeklēt divas no tām.


Konferences video ieraksti

Konferences atklāšanaSkatīties
7 lielās izglītības idejas un kompetenču pieeja izglītībā - Rolands OzolsSkatīties 
Darbs un profesija: ko, kā un vai vispār mācīties?  Roberts Ķīlis Skatīties
Aptauja ar E-klases starpniecību: 360 aptauja pašnovērtējuma ziņojumam - Gatis BolinskisSkatīties 
Vai gribam sekot dinozauriem? Pārmaiņu teorija un prakse - Andris StrazdsSkatīties 
Kāda ir skolas vadības loma mācīšanas pieejas pārmaiņu procesā - Ilze Gaile, Rasa DirvēnaSkatīties


Lekciju tēmas:

7 lielās izglītības idejas un kompetenču pieeja izglītībā 

  • Kas ir 7 lielās izglītības idejas? Ko tās devušas un kādas pārmaiņas atnesušas mācīšanas un mācīšanās procesā? Kādu vietu šajā lielo ideju kopumā ieņem kompetenču pieeja izglītībā, kam un kādas tieši pārmaiņas tā varētu atnest tuvākajā laikā un turpmāko 20 gadu periodā? Tie ir daži no jautājumiem, uz kuriem meklēsim atbildes šajā nodarbībā.
  • Lekciju vadīja: Mūžizglītības un kultūras institūta “Vitae" vadītājs Rolands Ozols.

Darbs un profesija: ko, kā un vai vispār mācīties?

  • Tehnoloģijas dažādās jomās attīstās mežonīgā ātrumā. Cilvēki dzīvo un strādā arvien ilgāk, kļūst mobilāki, turklāt lielākās darba vietās nu jau kopā strādā pat trīs paaudzes. Taču paaudžu paradumi nereti netiek līdzi šīm izmaiņām. Tām ir dažādi priekšstati par motivāciju. Mainās arī darba raksturs - 2016. gadā 43% no VISA ASV darba spēka strādāja no mājām, bet vēl pēc 4 gadiem tiek prognozēts, ka nu jau 40% būs profesionāli individuālā darba veicēji. Telepārdošanas darbs jau vairākus gadus ir par 50% produktīvāks nekā pārdošana fiziskā lokācijā. Tā sauktie “zero kontrakti", kas tagad ir tikai nedaudz vairāk par 1% līdz 2020. gadam var pieaugt līdz pat 20%. Darba stāžs intensīvi tehnoloģiskās kompānijās samazinājies vidēji līdz 18-24 mēnešiem. Pat bakalaura studijas vairs nenodrošina uzņēmumu ar “jaunu un zinošu speciālistu", jo daudz kas jau ir mainījies. Ko vēl var darīt, lai “nenokavētu pēdējo vagonu"? Ko šīs pārmaiņas turpmāk nesīs Latvijas izglītības sistēmai?
  • Lekciju vadīja: antropologs Roberts Ķīlis.

Treniņš “Emocionālā intelekta metodes labākai pašsajūtai un klases darbam"

  • Emocionālā intelekta metodes jau labu laiku tiek praktizētas Jēlas, Stenfordas, Bērklijas un citās universitātēs, kā arī Singapūras izglītības sistēmā. To uzdevums ir nodrošināt labāku pašsajūtu un veiksmīgāku intelekta darbību, sniegt mums lielāku dzīvesprieku gan ikdienā, gan arī darbā. Ir dažādi zinātniskie pētījumi, kas uzrāda, ka, izmantojot emocionālā intelekta metodiku, iespējams: uzlabot skolotāju spēju darbā būt efektīviem, labākā pašsajūtā (zinātniskie pētījumi - lekcijā); uzlabot skolēnu spēju mācīties un akadēmiskās sekmes; uzlabot skolēnu emocionālo pašsajūtu, kas ir nozīmīgākais faktors skolēna turpmākajām dzīves sekmēm.
  • Treneris: Augsta Emocionālā Intelekta centra “Cilvēkam" pārstāvis Zuarguss.

Aptaujas ar E-klases starpniecību: 360 aptauja pašnovērtējuma ziņojumam

  • Aizvadītajā gadā tika veikts pilotprojekts “360 aptauja pašnovērtējuma ziņojumam" - kā tas izskatījās skolām, skolotājiem, vecākiem un skolēniem? Kādi ir secinājumi no šī pilotprojekta, ko turpmāk skolas varēs ņemt vērā? Lekcijā tika iztirzātas atziņas no skolām, kuras piedalījās pilotprojektā. Tika apskatīti aptaujas pārskati - kādi tie ir, ko tie sniedz un kā ar tiem strādāt. Nobeigumā tika skaidrots, kā un kad vislabāk veikt 360 aptauju.
  • Lekciju vadīja: Baltijā vadošā neatkarīgā vadības konsultāciju uzņēmuma “Civitta" partneris Gatis Bolinskis.

Vai gribam sekot dinozauriem? Pārmaiņu teorija un prakse

  • Pastāvēs, kas pārmainīsies, - šos Raiņa vārdus bieži citējam, taču vienlaikus mums pārmaiņas nepatīk. Pat tad, ja saprotam, ka kaut ko nevarēsim ilgstoši turpināt, mums ir vēlme pārmaiņas vēl mazliet atlikt... un tad vēl uz brīdi. Nu, un tad vēl līdz nākamajam gadam. Tā tas mēdz notikt līdz brīdim, kad pārmaiņas jau sāk vadīt mūs. Kāpēc bieži nepieciešama dziļa krīze, lai panāktu būtiskas, pozitīvas pārmaiņas? Kāda loma ir nākotnes vīzijai? Vai varbūt tā nemaz nav vajadzīga? Kas ir svarīgākais pārmaiņu procesa sākumā? Kā pārliecināt citus par pārmaiņu nepieciešamību? Kad Rīga būs gatava? Izmantojot atziņas no stratēģijas, pārmaiņu vadības teoriju un piemērus no pasaules prakses, lekcijā mēģināja ieskicēt atbildes uz šiem jautājumiem.
  • Lekciju vadīja: ekonomists Andris Strazds.

Kāda ir skolas vadības loma mācīšanas pieejas pārmaiņu procesā?

  • Kā organizēt mācību darbu? Kā atbalstīt kopīgu mācību darba plānošanu? Kā sekmēt skolotāju sadarbību? Kā veidot skolotāju, vecāku un skolēnu izpratni par izmaiņām mācību procesā, lai rezultātā skolēni spētu pielietot mācību iestādē iegūtās zināšanas un prasmes mainīgās dzīves situācijās? Kā atbalstīt skolotājus ceļā uz pārmaiņām mācību darba plānošanā, īstenošanā un vērtēšanā? Ar ko sākt? Darbnīcā runāja par ietekmīgākajiem rīkiem skolu vadītāju rīcībā ikvienas skolas darbības svarīgākās jomas - mācību darba - uzlabošanā.
  • Darbnīcu vadīja: Valsts izglītības satura centra (VISC) pārstāve un projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā" eksperte Ilze Gaile, kā arī projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā" eksperte Rasa Dirvēna.  

Konferences laikā tika nodrošināta pasākuma video tiešraide, ko varēja vērot E-klases portālā un interneta vietnē LMT Straume.

Arī šogad konferences apmeklētājiem tika sagādāts īpašs noslēgums  - dalībnieki bez maksas varēja baudīt īpaši sagatavotu Liepājas Simfoniskā orķestra stīgu kvinteta koncertu. Koncertā uzstājās pieci simfoniskā orķestra mūziķi: Dzintars Beitāns  - I vijole, Ginta Alžāne - II vijole, Raimonds Golubkovs -  alts, Dina Puķīte -  čells, Guntis Kolerts – kontrabass. 

No rīta un lekciju starplaikos dalībniekiem bija iespēja apskatīt stendus un aprunāties ar pārstāvjiem no uzņēmumiem “Certes”, “Baltijas biroju tehnoloģijas”. “Zvaigzne ABC”, “Lielvārds”, “Skolas drēbes”, “Tilde”, “Avon”, “Jaunatnes organizācija E-twinning”, “Liepājas tūrisma informācijas birojs”, “Swedbank” un “Ilustrētā junioriem”.

Savukārt sestdienas rītā konferences dalībnieki varēja doties nesteidzīgā ekskursijā pa Liepājas pilsētu, iepazīstot populārus apskates un kultūras objektus kā, piemēram, Latvijas mūziķu slavas aleju, Sv.Annas baznīcu, Sv.Trīsvienības katedrāli un Sv.Jāzepa katedrāli. Tāpat bija iespēja apskatīt Rožu laukumu un Pētertirgu, kā arī novērtēt romantiskos Liepājas jūgendstila arhitektūras namus.

Konferences atbalstītāji: “Tallink”, “Rimi”, “Swedbank”, izdevniecība “Dienas žurnāli”, “Latvijas Nacionālā Opera un Balets”, “Semara Hotel”, “Laimas šokolādes muzejs”, “Hanzas maiznieks”, “Ghetto burger”, “Avon”, “Skolas drēbes”, kleitu salons “Dianora”, žurnāls “LETE”, “Tinto”, “Sezona.lv”, “Nacionālais teātris”, “Lielvārds”, “Mossa”, “Gandrs”, “Amserv”, “Stenders”, kā arī “Certes”, kas vienai mācību iestādei dāvinās balss pastiprinošo iekārtu “Certes PentaClass” ar mikrofonu “Runa”, palīdzot kļūt sadzirdētiem. Uzņēmums nodrošinās arī uzstādīšanu un lietotāju apmācību darbam ar iekārtu. 


Twitter sadaļa

@eklase @AgitaMace @BerzinaAiga @mmmaruta Atvainojamies, ja radies iespaids par konkrētiem termiņiem. Iecere ir, bet aktīvs… https://t.co/Izb5Vu7MH8
@eklase @mmmaruta Labdien! E-klases aplikācija šobrīd pieejama tikai vecākiem un skolēniem. Pārliecinieties, ka izmantojiet… https://t.co/JiJRNFNuEQ
@eklase Mazākajā skolā Latvijā šogad mācās astoņi bērni, lielākajā - 1610 https://t.co/0Dc1xnLlU1 via @eklase
@eklase @LaurisMorics Labdien! Ģimenes komplekta lietotājiem sadaļā “Uzstādījumi” -> “Lietotāju dati” ir iespēja atslēgt reklāmu rādīšanu.
@eklase Kāpēc Latvijas izglītības sistēmai jāvirzās uz izcilību? https://t.co/Mi5kPJjAcp via @eklase
@eklase 4/4 vērtēšanas metode – risinājums skolotāja darba apjoma samazināšanai https://t.co/se0PTqS3YB via @eklase
@eklase Somijas izglītība nav brīnums, bet mērķtiecīga un sistemātiska darba rezultāts https://t.co/dDzWUIrN0u via @eklase
@eklase Sveicam Zinību dienā! Vēlam panākumus un enerģiju jaunajā mācību gadā! https://t.co/fM7HNhdmTj
@eklase Prezidents: Šodienas mainīgajā pasaulē skolotājiem ir jāmāk ieinteresēt un aizraut skolēnus https://t.co/Wwv6RpvoeD via @eklase
@eklase Vāc parakstus, lai saglabātu skolas gaitu sākšanu no septiņu gadu vecuma https://t.co/kNt12STpm8 via @eklase
@eklase Septembrī skolas gaitas sāks 18 744 pirmklasnieki https://t.co/1uLXnrlgJN via @eklase
@eklase Latvietim bronzas medaļa Vispasaules informātikas olimpiādē https://t.co/MTsvl8pbtF via @eklase
@eklase Lielo skolu reitinga augšgalā arī šogad valsts ģimnāzijas https://t.co/cyyrd7IGI1 via @eklase
@eklase IZM plāno atteikties no speciālajām un vakarskolām https://t.co/lJ8GLKiKcr via @eklase
@eklase IZM virza priekšlikumu par skolas gaitu sākšanu no sešu gadu vecuma https://t.co/16RhPXkOXr via @eklase