E-KLASE 2019

Konferences programma
Laiks: 2019.gada 26.aprīlī (piektdiena) no plkst. 09.00 līdz plkst. 17.30
Vieta: VEF Kultūras pils, Ropažu iela 2, Rīga
09.00-11.00 Reģistrācija, stendu apmeklējumi
11.00-11.45 Konferences atklāšana.
12.00-13.00 Rīta lekcija
13.00-14.00 Pusdienu pauze
14.00-15.00 Dienas lekcija
15.15-16.15 Konferences noslēgums
16.30 Koncerts konferences dalībniekiem
Konferences atklāšana
Lekciju tēmasIespējas un plāni kvalitatīvai E-klases attīstībaiE-klase ikdienā saskaras ar plašu izglītības procesa norišu spektru. Tas ļauj fiksēt gan ikdienas mazās rutīnas detaļas, gan arī vērot tendences ilgākos laika posmos, iespējams, pat prognozēt dažādus procesus. Piedāvāju ieskatu E-klases attīstībā trīs nozīmīgu tēmu kontekstā.
Sociāli emocionālā mācīšanās un tās nozīme skolāJaunajā izglītības saturā tiek paredzēta vieta arī apzinātai skolēnu sociālo un emocionālo prasmju attīstīšanai. Gan akadēmiskā, gan sociāli emocionālā mācīšanās skolā ir vienlīdz nozīmīgas, tādēļ šīs prasmes ir konsekventi jāmāca un jāattīsta. Pārrunājot praktiskus piemērus, klausītāji iepazinās ar sociāli emocionālās mācīšanās jēdzienu, pieejām un konkrētiem paņēmieniem tās īstenošanai dažādās vecuma grupās.
Veiksmīga pārmaiņu komunikācijaViena no svarīgākajām pedagoga un izglītības iestādes vadītāja kompetencēm ir komunikatīvā lietpratība - sarunāties, saprasties un sadarboties ar skolēniem, kolēģiem, vecākiem, vadību un sadarbības partneriem. Īpašu nozīmi šī kompetence iegūst pārmaiņu laikā, jo katru pārmaiņu neveiksmes galvenokārt ir komunikatīvas, bet to veiksmīgums ir atkarīgs no pārmaiņu virzītāju prasmes mērķtiecīgi komunicēt ar visām iesaistītajām grupām.
Kā Latvijā izprot izglītības kvalitāti?“Civitta Latvija” eksperts Gatis Bolinskis pastāstīja par to, kā skolotāji, skolēni, vecāki, kompetenču izglītības izstrādātāji saprot izglītības kvalitāti. Kas ir kopējais visiem skatījumiem un, kā tiek plānots ieviest izglītības kvalitātes mērījumus.
Degt par savu profesiju, bet nesadegtIzdegšana var skart jebkuru cilvēku, neatkarīgi no vecuma, dzimuma, pieredzes vai ieņemamā amata, jo tās rašanos ietekmē ļoti dažādi ikdienas dzīves faktori. Skolotāju darbs ir ļoti atbildīgs, intensīvs, ar lielu darba slodzi. Uzkrātais stress darbā negatīvi ietekmē mūsu emocionālo stāvokli mājās un, ja mājās dažādas problēmas, tas atspoguļojas darbā. Sanāk apburtais loks. Kā pamanīt ilgstoša stresa pazīmes, lai neiestātos izdegšana – par to uzzināsiet seminārā.
Diskusija par E-klases lietošanu pirmskolas izglītības iestādēsAtvērta diskusija par E-klases lietošanas ikdienu un kompetenču izglītības ienākšanu pirmskolās. Kā arī E-klases pārstāvju ieteikumi un pieredze ikdienas darbā ar E-klasi.
Kā dzīvot ar patiesu prieku?Parasti mēs nemākam apzināti ietekmēt savas emocijas un izjūtas – tās vienkārši uzpeld no psihes dzīlēm un mums nākas ar tām kaut kā sadzīvot. Kāpēc šis cilvēks manī rada sliktas sajūtas? Kāpēc es šodien jūtos labāk, nekā vakar? Vai manām dusmām bija īsts pamats? Kāpēc es nedzirdēju to, ko cilvēks man saka? Bieži vien apziņas līmenī cilvēks nespēj precīzi atbildēt – vien konstatēt.
Mācību darba plānošana skolāPar kādiem jautājumiem saistībā ar mācību darbu svarīgi vienoties un kopīgi plānot visiem skolotājiem? Kā vislabāk organizēt un atbalstīt skolotāju sadarbību? Kā skolā uzsākt, īstenot un pārraudzīt pārmaiņu iniciatīvas mācību darba pilnveidei? Kā veidot mācīšanās kultūru skolā? Par šiem jautājumiem darbnīcu vadītāji sarunājās ar izglītības iestāžu vadītājiem.
Konferences noslēgumsNoslēguma uzruna un izloze konferences dalībniekiem. KoncertsLNSO Kamermūzika. Tango IIŠīs tangomūzikas programmas idejas autors un iniciators ir Raimonds Melderis, un klasisks kamermūzikas ansamblis (stīgu kvartets un bass) satiekas ar akordeonu un ģitāru neakadēmiskā programmā ar smalku un vitālu saturu. Konferences laikā notiks filmēšana un fotogrāfēšana, materiāli tiks publicēti portālā E-klase. |