PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2025. gada 09. maijs

Einārs, Ervīns, Klāvs

6561.jpeg
Foto: halfpoint / 123RF
Biedrība Latvijas Skolu psihologu asociācija pēc Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pasūtījuma veica pētījumu par korekcijas sistēmas izveidi izglītojamajiem ar agresīvas uzvedības traucējumiem.

Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, biedrība rosina problēmas mazināšanai izveidot dienas centrus, kuros mācītos agresīvie bērni, vēsta ziņu aģentūra LETA.

IZM atklāja, ka pētījumā uzsvērta nepieciešamība popularizēt izglītojamo audzināšanas darba un izglītības iestādes kārtības noteikumu realizēšanas programmas, kas padara efektīvāku profilaksi un mazina agresīvas uzvedības cēloņus skolas vidē, uzlabo bērnu savstarpējās attiecības, kā arī bērnu un pedagogu savstarpējās attiecības.

Lai izglītības iestāde vēl efektīvāk atbalstītu bērnus/jauniešus, kuri atrodas uzvedības riska zonā, skolā, sadarbojoties vecākiem, visiem pedagogiem, atbalsta personāla speciālistiem un skolas tehniskajiem darbiniekiem, ir jāstrādā pēc vienotas sistēmas. Kā viena no iespējām iespējām problēmu mazināšanai tiek minēta dienas centru izveide, kuros agresīvie bērni gan mācās, gan ar viņiem veic korekcijas darbu, secināts pētījumā.

Tāpat tiek uzsvērts, ka nepieciešams arī izstrādāt un ieviest visās skolās preventīvo, sociālo un multifaktorālo atbalsta programmu sociālās atstumtības risku mazināšanai, tai skaitā darbā bērniem ar uzvedības problēmām, kā arī veikt citus pasākumus, kas mazina negatīvo faktoru, tostarp agresīvas uzvedības, ietekmi izglītības ieguves procesā.

Kā viens no pētījuma veicēju ieteikumiem ir atbalsta pasākumu nodrošināšana pedagogiem, piemēram, regulāra antimobinga apmācība pedagogiem un zināšanu atjaunošana, kā arī pieredzes apmaiņa un konkrēto gadījumu analizēšana.