PIESLĒDZIES E-KLASEI

Otrdiena, 2025. gada 13. maijs

Ira, Iraīda, Irēna, Irina

8233.jpeg
Foto: Oskars Ludvigs.
Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) atbalsta priekšlikumu izglītības iestādēs ieviest lielākas autonomijas principu, tomēr kategoriski iebilst pret to, ka tiktu pieļauta iespēja mazināt matemātikas stundu skaitu.

LDDK ir iesniegusi atzinumu Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM), kurā norāda, ka kopumā atbalsta Ministru kabinetam iesniegtajā noteikumu projektā ietverto izglītības iestāžu lielākas autonomijas principu, vēsta ziņu aģentūra LETA.

"Tas, ka skolām turpmāk būtu lielāka patstāvība un iespēja precīzāk fokusēties uz kādu mācību novirzienu, jau laikus veidojot padziļināti izglītotus profesionāļus kādā jomā, ir atzinīgi vērtējams. Tomēr vienlaikus jāsaprot, ka pamatizglītības līmenī jaunieši ļoti bieži vēl neapzinās, kādu ceļu izvēlēsies nākotnē, tādēļ, ierobežojot galveno mācību priekšmetu apguves iespējas, riskējam ar to, ka lēmuma pieņemšanas brīdī par turpmāko profesionālo ceļu jaunieša izvēle būs pārlieku ierobežota sakarā ar viņa trūcīgajām zināšanām konkrētajās jomās," atzina LDDK ģenerāldirektore Līga Meņģelsone.

Viņa norāda, ka jau tagad darba devēji saskaras ar jauno darbinieku nepilnvērtīgām zināšanām jomās, kas ir pastarpināti saistītas ar viņu darbu, tomēr būtiskas tā veikšanai. Tāpat LDDK atgādina Ekonomikas ministrijas izstrādātās darba tirgus prognozes ilgtermiņā, kas liecina, ka dažādu jomu inženieri strauji noveco un vietā būtu jānāk jaunajai paaudzei, tāpat pieaug pieprasījums pēc kvalificētiem dabas zinātņu, matemātikas un informācijas tehnoloģiju, ražošanas un būvniecības, lauksaimniecības, kā arī veselības aprūpes un sociālās labklājības speciālistiem.

Apzinoties darba tirgū pastāvošos riskus, LDDK aicina Izglītības un zinātnes ministriju tā vietā, lai ļautu samazināt matemātikas stundu skaitu pamatizglītībā, gluži pretēji - rast risinājumu matemātikas zināšanu uzlabošanai jauniešu vidū, tādējādi padarot viņus konkurētspējīgākus turpmākajās profesionālajās gaitās.