PIESLĒDZIES E-KLASEI

Otrdiena, 2024. gada 05. marts

Aurora, Austra

9251.jpeg
Foto: Ieva Januma
Plānots, ka mācības 1.klasē tiks piedāvātas no sešu gadu vecuma, šodien, 19.novembrī, seminārā sacīja Izglītības departamenta direktore Evija Papule.

"Par to ir diskutēts divu gadu garumā. Saprotams, jauniešu domāšana mainās un nākotnē jauniešu vēlme beigt vidusskolu agrākā vecumā būs arvien lielāka. Tālab daudzas valstis plāno izmaiņas izglītības sistēmā, un arī Latvija vēlas doties šajā virzienā," sacīja Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra vietniece E.Papule, runājot par aktualitātēm vispārējās izglītības saturā un virzīšanos uz kompetenču pieejā balstītu izglītību, republikas pilsētu un novadu izglītības pārvalžu vadītāju un izglītības speciālistu seminārā.

Mācības tiktu sāktas ātrāk, taču tās norisinātos citādā formā, norādīja E. Papule. Šādas izmaiņas saderētu ar kompetenču pieejā balstītu izglītību, kuras mācību satura izstrāde plānota nākamajā mācību gadā. Sākot ar 2017./2018.mācību gadu, kompetenču pieejā balstītu izglītību varētu piedāvāt piecgadniekiem, bet 1.klasē un 4.klasē projekts sāktos 2018./2019.gadā, informē ziņu aģentūra LETA.

Kā norādīja Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītājs Guntars Catlaks, projekta aprobācijā tiktu iesaistītas apmēram 80 mācību iestādes un plānots, ka projekts pilnībā tiks ieviests līdz 2023.gada 31.decembrim.

G.Catlaks sacīja, ka Latvija uz kompetencēs balstītu izglītību tiecas kopš 90.gadu sākuma.

"Bērni, kuri tikai tagad sāks mācības, nodzīvos līdz šī gadsimta beigām. Ir skaidrs, ka skolā nav iespējams iemācīt cilvēkam visas zināšanas, kas dzīves garumā noderēs, taču ar kompetenču pieejā balstītu izglītību mēs varam cilvēkos radīt vēlmi pastāvīgi izglītoties mūža garumā," sacīja G.Catlaks.

"Mūsu prioritāte šim un nākamajiem gadiem būs kompetenču pieejas attīstīšana, kas ļauj skolēniem darboties gan personisko, gan sabiedrības interešu sasniegšanā," sacīja VISC vadītājs. Viņš arī norādīja, ka šī pieeja nevar tikt īstenota bez skolotāju sadarbības. "Ja skolotāji paliks kā individuāli karotāji katrs savā klasē, katrs ar savu priekšmetu, nekur tālu netiksim," uzsvēra G.Catlaks.

Viņš norādīja, ka ar kompetenču pieejā balstītu izglītību saskan arī šajā mācību gadā vairāk nekā 150 skolās sāktais datorikas apguves programmas pilotprojekts, kura rezultātus gan, pēc G.Catlaka vārdiem, patlaban būtu pāragri izvērtēt, kā arī sporta un veselības jomas izglītības satura pilnveidošana.