PIESLĒDZIES E-KLASEI

Trešdiena, 2025. gada 14. maijs

Aivita, Elfa, Elvita, Krišjānis

11131.jpeg
Foto: Reinis Inkēns / Saeimas Kanceleja
Vecākiem vai personām, kas realizē aizgādību, jābūt pienākumam savu materiālo iespēju robežās nodrošināt sava bērna izglītošanai nepieciešamos individuālos mācību piederumus.

Šādus Izglītības likuma grozījumus Saeimā iesniedzis izglītības un zinātnes ministrs Vjačeslavs Dombrovskis. Pašlaik grozījumu projekts Saeimā tiek skatīts pirms trešā, galīgā, lasījuma, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Vecākiem arī jābūt saistošiem izglītības iestādes padomes lēmumiem par to, kādus individuālos mācību piederumus viņiem ir jānodrošina, liecina likumdošanas datubāzē publicētā informācija par Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) priekšlikumiem.

IZM rosina likumā noteikt, ka izglītības attīstības pamatnostādnes turpmākajiem septiņiem gadiem apstiprina Ministru kabinets (MK). Pašreizējā likuma redakcija paredz MK pienākumu pamatnostādnes iesniegt apstiprināšanai Saeimā.

V. Dombrovskis tāpat mudina no IZM kompetenču saraksta izslēgt nepieciešamību saskaņot pašvaldību izglītības pārvalžu vadītāju pieņemšanu darbā un atbrīvošanu no darba. Savukārt republikas pilsētas pašvaldībām un novada pašvaldībām vairs nebūs pienākums veikt saskaņojumu ar ministriju, pieņemot darbā un atbrīvojot no darba tās padotībā esošo vispārējās izglītības iestāžu, tostarp internātskolu, speciālo izglītības iestāžu, kā arī interešu izglītības iestāžu, profesionālās ievirzes izglītības iestāžu sportā vadītājus. Un attiecībā uz profesionālās ievirzes izglītības iestāžu mākslā vai kultūrā vadītājiem pašvaldībai nebūs nepieciešams saskaņojums ar attiecīgās nozares ministriju.

Tiesībsargs Juris Jansons aicinājis norādīt, ka individuālie mācību piederumi ir pildspalvas, zīmuļi, dzēšgumijas, skolas somas, mapes, ikdienas un svētku apģērbs un apavi, atsevišķu mācību priekšmetu (sports, mājturība un tehnoloģijas u.c.) obligātā satura apguvei nepieciešamais specifiskais apģērbs, apavi un higiēnas piederumi, materiāli, kurus izmantojot mācību procesā skolēns rada priekšmetu vai produktu savām vajadzībām.