PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2024. gada 20. aprīlis

Mirta, Ziedīte

'Delfi' pagarina pieteikšanos bezmaksas žurnālistikas skolai tiešsaistē
'Delfi' pagarina pieteikšanos bezmaksas žurnālistikas skolai tiešsaistē
Foto: Delfi
Saistībā ar straujo epidemioloģiskās situācijas attīstību portāls 'Delfi' pagarina pieteikšanos bezmaksas žurnālistikas skolai #Storygram, kuru šogad sāksies 12. februārī.

"Delfi" turpina īstenot savu vīziju par ieinteresētu sabiedrību un jau trešo gadu pēc kārtas ar Baltijas Mediju izcilības centra un organizācijas "Internews" atbalstu organizē #Storygram – bezmaksas žurnālistikas skolu vidusskolēniem.

Lai pieteiktos #Storygram skolai, līdz 7. februārim skolēnam uz adresi [email protected] jānosūta motivācijas vēstule, kurā jāatbild uz diviem jautājumiem:

  1. Kāpēc es vēlētos strādāt žurnālistikā?
  2. Kā pandēmijas laikā strādā mediji Latvijā?

"Delfi" izvēlēsies 18 vislabāk motivētos jauniešus, kurus uzņems #Storygram skolā. Nodarbības četras sestdienas februārī un martā notiks tiešsaistē saskaņā ar valstī noteiktajiem ierobežojumiem.

#Storygram skolas plāns un saturs:

12. februārī - Ievads. Sargsuņi – kāda ir mediju loma sabiedrībā?

  • Kā mediji tiek finansēti, un kāpēc atklātība ir svarīga?
  • Kā ir organizēta valsts pārvalde?
  • Kā tiek sagatavoti un pieņemti likumdošanas akti, kuras iestādes ir par tiem atbildīgas, kādās stadijās likumdošanas aktus var mainīt, kā žurnālistam pamanīt grupas un personas, kas vēlas iespaidot likumdošanas grozījumus?

19. februārī

  • Kā uzrakstīt labu aprakstu?
  • Kā sabalansēt korektumu un aizraujošu stāstījumu?
  • Ilustrācijas. Kā izvēlēties attēlus, ar kādiem attēliem ilustrēt tekstu? Tiesiskie un autortiesību jautājumi, izmēri.
  • Kā identificēt viltotus un manipulatīvus attēlus?

 

3. martā -  Multimedialitāte 2021. Vizuālā stāstniecība – kā radīt skaistus un aizraujošus stāstus? Ko nozīmē – labs dizains? Kā veidot labu izskatu vietnei, kanālam, speciālā dizaina projektiem?

  • Kā izvēlēties vispiemērotākos medija formātus (tekstu, attēlus, video, audio)? Kā tos kombinēt? Kādus tehniskos risinājumus izmantot?
  • Kā strādāt ar dažādām sociālo mediju platformām? Kādi formāti ir vislabāk piemēroti sekotāju uzrunāšanai un piesaistei?
  • Kā žurnālisti var izmantot sociālos medijus savā darbā?

 

19. martā - Ētikas dilemmas žurnālistikā.

  • Interešu konflikti. Privātums pret sabiedrības tiesībām zināt, anonīmi avoti, "off-the-record" intervijas.
  • Pētnieciskā žurnālistika.
  • Darbs ar avotiem (kā uzrunāt avotu, kā saņemt informāciju, kuru vēlies, kā intervēt, kā strādāt ar dokumentiem un datubāzēm).

Ja epidemioloģiskā situācija nepieļaus klātienes lekcijas, tās notiks attālināti "Zoom" platformā, iepriekš dalībniekiem laikus izziņojot nodarbību grafiku.

Darba tirgū pēc profesionāliem žurnālistiem ir augsts pieprasījums, bet mazajā Latvijā tie no zila gaisa tāpat vien nerodas. Tāpēc arī pašiem medijiem ir svarīgi atbalstīt jaunās žurnālistu paaudzes izglītošanos un interesi par arodu. Ja "Delfi" jau skolas vecuma jauniešiem var parādīt, cik spēcinošs un noderīgs ir šis darbs, tad tas ir brīnišķīgi, un esmu lepns būt daļa no tā. Jauno žurnālistu skolas laikā būšu kopā ar jauniešiem praktisko darbu izstrādē, tad nu ar nepacietību gaidu, kad varēšu dzirdēt topošo žurnālistu un redaktoru idejas. Filips Lastovskis, “Delfi Plus” vecākais redaktors

Pirmā #Storygram skola tika aizvadīta 2020. gadā, un tajā piedalījās 12 skolēni no dažādām Latvijas skolām, kuri "Delfi" profesionāļu vadībā apguva žurnālistikas iemaņas un kursa noslēgumā kopīgi radīja projektu "Jaunā klimata balss". Savukārt otrajā sezonā 12 citi skolēni pēc iemaņu apgūšanas radīja šo rakstu sēriju.

#Storygram jauno žurnālistu skola: 'TikTok' un dezinformācija. Kam jāpievērš uzmanība?

#Storygram jauno žurnālistu skola: padomi, kas palīdz atpazīt dezinformāciju 'TikTok'

#Storygram jauno žurnālistu skola: skolēni eksāmenu laikā bažīgi

“Mana pieredze #Storygram skolā bija lieliska, sākot ar iedvesmojošiem jomas profesionāļiem, kuri deva ieskatu žurnālistikas pasaulē, un beidzot ar iespēju sadarboties ar saviem domubiedriem, lai kopīgi veidotu rakstu, kas vēlāk tika publicēts portālā "Delfi". Uzskatu, ka ikvienam, kurš interesējas par žurnālistiku, būtu jāizmēģina savi spēki arī #Storygram skolā, jo šeit gūtās iemaņas, piemēram, patiesu un viltus ziņu atpazīšana, intervēšana, vizuālā stāstniecība u. c., ir pielietojamas pēc skolas pabeigšanas un noteikti noderēs arī ikdienas dzīvē, saskaroties ar plašsaziņas līdzekļiem. Liels paldies atsaucīgajai "Delfi" komandai, kas bija līdzās, lai atbalstītu un iedrošinātu visas šīs aizraujošās pieredzes laikā!” par skolu izsakās Ketija Jurčenko

“Pieteikšanās jaunajai žurnālistu skolai #Storygram izrādījās viens no maniem labākajiem lēmumiem dzīvē. Šī skola ir patiesi interesanta. Lai gan sākumā varbūt var šķist, ka lekcijām tiek atvēlēts pārāk daudz laika, tas paiet nemanot, iepazīstot žurnālistiku pavisam no cita skatu punkta - realitātes un aizkulisēm, par ko parasti tiek noklusēts. Tieši šī pieredze mani pamudināja studēt žurnālistiku “Rīgas Stradiņa universitātē”. Mediji no “Delfi” mani iedrošināja un pārliecināja to darīt. Es varu apgalvot, ka ne mirkli to nenožēloju un man ne reizi vien ir noderējusi iegūtā pieredze un iepazītie cilvēki, ar kuriem vēl ik pa laikam sazinos,” pēc skolas absolvēšanas atzīst Emīlija Aspoka

Mariss Priekulis, kurš #Storygram skolā piedalījās 2020. gadā, pēc mācībām atzina: “#Storygram skola ir lieliska platforma, kur jēgpilnā un radošā vidē var satikt savus domubiedrus un veidot saturīgu stāstu, vienlaikus mācoties un papildinot savas zināšanas žurnālistikas un mediju jomā kopumā. Vēlos pateikties visiem “Delfi” pārstāvjiem, kuri šos mēnešus bija kopā ar mums un neatlaidīgi strādāja kopīga mērķa vārdā!”