PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2025. gada 03. maijs

Gints, Uvis

5837.jpeg
Foto: 123RF
Mēs katrs esam individualitāte ar saviem plusiem un mīnusiem, ar savām stiprajām un vājajām pusēm, taču izglītības sistēma veidota, pamatojoties uz statistiski vidējo bērnu.

Lai risinātu problēmas, ar ko saskaras bērni ar citādu pasaules un lietu uztveri, Bauskas 2. vidusskola šajā mācību gadā realizē projektus Iekļaujoša ģimene, bērnudārzs, skola un sabiedrība un SOS izglītības projekts Bauskas 2. vidusskolā, vēsta laikraksts Neatkarīgā Rīta Avīze.

Projektus finansē biedrība Latvijas SOS BCA, piesaistot Latvijas un Šveices sadarbības programmas līdzekļus. Projektu galvenais uzdevums ir radīt iespēju visiem bērniem apgūt zināšanas vispārizglītojošajās skolās kopā ar spējīgākajiem bērniem. Lai sasniegtu šo mērķi, ir izveidota speciālistu komanda, kuras sastāvā ir speciālie pedagogi un pedagogu palīgi. Šie speciālisti strādā ar bērniem individuāli vai nelielās grupās. Struktūrvienības vadītāja Irēna Kalniņa skaidro: "Bērnam daudz var palīdzēt, sniedzot tieši viņam nepieciešamo atbalstu. Arī stundu laikā bērnam līdzās atrodas skolotāja palīgs, kurš palīdz risināt matemātikas uzdevumus, lasīt un rakstīt. Projektā Iekļaujoša ģimene, bērnudārzs, skola un sabiedrība iesaistīti un atbalstu pēc iekļaujošas izglītības principiem saņem 11 pirmo un otro klašu audzēkņi. Taču tas nav vienīgais veids, kā viņiem palīdzēt – strādājam arī ar vecākiem, un reizēm tieši tas ir izšķirošais aspekts, kas vai nu liks bērnam saņemties un mācībās panākt vienaudžus, vai arī viņš paliek tāds, kāds bijis. Dažādi ir ne tikai bērni, bet arī viņu vecāki."