PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2024. gada 20. aprīlis

Mirta, Ziedīte

10642.jpeg
Foto: oksun70 / 123RF
Neviens pedagogs nedrīkst tikt atlaists patvaļīgi un bez konkrēta iemesla, sacīja Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) pārstāvis Ivans Jānis Mihailovs.

I.J.Mihailovs komentēja vakar valdībā akceptētos grozījumus Izglītības likumā, informē aģentūra LETA.

Viņš norādīja, ka nav iespējams paredzēt vērtēšanas kritērijus katrai situācijai, līdz ar to katra gadījuma, kas saistīts ar pedagoga darbu, vērtēšanai tiek piesaistīti eksperti. Tāpat I.J.Mihailovs uzsvēra, ka arī tā dēvētajās audzināšanas vadlīnijās un izglītības standartos minēti kritēriji, kas saistīti, piemēram, ar lojalitāti.

"Jautājums par lojalitāti, kā arī par darba kvalitāti prasa ekspertīzi - speciālisti hospitē mācību stundas, iztaujā pedagogu, skata, kā pedagogs strādā atbilstoši pedagoģijas principiem," skaidroja I.J.Mihailovs.

Viņš atzina, ka pieņemtie grozījumi Izglītības likumā atvieglos situāciju izvērtēšanu, kā arī aizsargās bērnus, kad pedagoga darbība nav atbilstoša normatīvos vai standartos paredzētajam.

"Jāsaprot, ka, dzīvojot tiesiskā valstī, arī atbrīvošana no darba ir jāpamato. Minētie grozījumi noteikti neparedz to, ka pedagogus var atlaist patvaļīgi vai bez iemesla," pauda I.J.Mihailovs.

Viņš vairākkārt uzsvēra, ka gada laikā ir ļoti niecīgs fiksēto gadījumu skaits, kad nepieciešams izvērtēt pedagoga atbilstību. Līdz ar to I.J.Mihailovs, atsaucoties uz izglītības un zinātnes ministru Kārli Šadurski, sacīja, ka grozījumu mērķis "ir nevis sākt pedagogu atbrīvošanas kampaņu, bet gan pasargāt bērnus no atsevišķiem gadījumiem", kad pedagogs nepilda savus pienākumus.

E-klase jau informēja, ka valdība akceptēja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) izstrādātos grozījumus Izglītības likumā, kas paredz iespēju darba devējam nekavējoties izbeigt darba tiesiskās attiecības ar izglītības iestādes vadītāju vai pedagogu, ja tiek konstatēts, ka persona nav lojāla Latvijai un tās Satversmei vai arī izglītojamam netiek veidota atbilstoša attieksme pret sevi, citiem, darbu, dabu, kultūru, sabiedrību un valsti.