PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2025. gada 03. maijs

Gints, Uvis

8187.jpeg
Foto: Indulis Pelnēns/ Publicitātes foto.
Šodien Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā SIA Pētergailis valdes priekšsēdētāja Inguna Cepīte akcentēja, ka patlaban ir novērojams kvalificētu mācību izdevumu autoru deficīts.

I. Cepīte deputātiem skaidroja, ka trūkst pedagoģisku un akadēmiski izglītotu autoru, tādēļ arī pašas izdevniecības iesaistās un cenšas piedalīties mācību grāmatu autora izglītošanā, vēsta ziņu aģentūra LETA. Tomēr lielākā neskaidrība izdevniecību pārstāvjiem bija par to, kas tradicionālos mācību līdzekļus sagaida pēc tam, kad notiks pāriešana uz digitālajiem mācību materiāliem.

Valsts izglītības satura centra vadītājs Guntis Vasiļevskis skaidroja, ka mācību grāmata kā tāda tik un tā paliks, jo ir bērni, kuri, piemēram, mācību vielu nevar apgūt no digitālajiem materiāliem. Viņš minēja, ka jau bijusi sadarbība ar skolotājiem un tagad arī uzrunāta ģeogrāfu skolotāju asociācija, lai izvēlētos un radītu labāko digitālo formātu papildus jau esošajiem mācību materiāliem.

Savukārt Latvijas Izglītības apgādu asociācijas pārstāve un SIA Zvaigzne ABC valdes priekšsēdētāja Vija Kilbloka minēja, ka patlaban notiek būtiskas pārmaiņas gan mācību līdzekļu izdošanā, gan to formātā. "Izglītības apgādi jau tagad aktīvi iekļaujas visos digitalizācijas procesos, bet, tuvojoties 2014.gadam, kad digitalizācijai tiks atvēlēti lieli līdzekļi, izglītības apgādi grib saprast īstenošanas stratēģiju," skaidroja Kilbloka.

Izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis vēstīja, ka digitālie mācību līdzekļi nav PDF fails no grāmatas. Mācību grāmatas ir tikai viens no mācību procesa elementiem, savukārt digitālais mācību process nozīmē dažādas un plašas nepieciešamās mācību vielas apgūšanas iespējas.