PIESLĒDZIES E-KLASEI

Otrdiena, 2025. gada 06. maijs

Didzis, Gaidis

10189.jpeg
Foto: pressmaster / 123RF
Kad Mariona Bernarda kā skolotāja asistente pirmo reizi Latvijas skolā ieradās pērn 1. septembrī, viņa bija pārsteigta.

"Tur bija visa tā ceremonija ar ziedu pasniegšanu skolotājiem, dziesmām un dzeju. Tas bija ļoti aizkustinoši," atceras francūziete. Francijā nekā tāda nav, un toreiz viņai šķita, ka skola jauniešiem Latvijā ir kas tāds, pret ko viņi izjūt lielu bijību. Taču, kādu laiku pastrādādama Rīgas 13. vidusskolā, viņa savu viedokli nedaudz mainīja un nonāca pie secinājuma, ka stundu laikā nepieciešams ieviest lielāku disciplīnu, vēsta laikraksts Diena.

"Viņi var skaļi sarunāties, spēlēties ar telefoniem, bet nekad neesmu redzējusi, ka kāds no viņiem par to tiktu sodīts vai vienkārši izraidīts no klases. Skolotāji man paskaidroja, ka tādā gadījumā vecāki nāktu uz skolu un sūdzētos, tāpēc pedagogi labāk izvairās no šādām nepatikšanām," stāsta Mariona. Kāda cita lieta, ko jaunajai pedagoģei Latvijā ir grūti saprast, saistās ar mācību saturu – viņai nav skaidrs, kāpēc skolas administrācija bez konsultēšanās ar skolotājiem izlemj, ar kādām grāmatām viņi strādās.

Kādas mācību metodes savā darbā skolotāji šeit izmanto, Marionai uzzināt īpaši nav izdevies, jo, izņemot valodu priekšmetu skolotājus, lielākā daļa Latvijas kolēģu nav bijusi naska uz runāšanu angļu valodā. Komunikācijas trūkstot arī atsevišķu priekšmetu skolotāju starpā. "Manuprāt, tomēr būtu interesanti uzzināt, ko citi dara, jo tādā gadījumā visi skolotāji savu priekšmetu varētu pasniegt caur līdzīgiem tematiem," uzskata Mariona. Taču, neraugoties uz šiem komunikācijas šķēršļiem, viņa novērojusi, ka skolā trūkst jauno tehnoloģiju, ar kuru palīdzību skolēni varētu iegūt praktiskas zināšanas, it sevišķi eksaktajos priekšmetos.

Pusgada laikā viņa tomēr ir pamanījusi arī Latvijas izglītības sistēmas stiprās puses. "Man patika, ka skolēni diezgan ilgu laiku strādā ar vieniem un tiem pašiem priekšmeta skolotājiem. Manuprāt, tādā veidā skolēnu un skolotāju starpā izveidojas labāka saikne. Līdz ar to skolotāji var vairāk sadarboties ar skolēniem. Kad es gāju skolā, manas stundas vairāk atgādināja lekcijas," atceras skolotāja asistente no Francijas.