PIESLĒDZIES E-KLASEI

Ceturtdiena, 2024. gada 25. aprīlis

Bārbala, Līksma

12290.jpeg
Lai sekmīgāk īstenotu pārmaiņas izglītībā, nepieciešams sniegt atbalstu skolotājiem, tā konferencē par jaunu vidējās izglītības modeli atzinuši nozares pārstāvji.

Rīgas Klasiskās ģimnāzijas direktors Romans Alijevs konferencē "Jaunais vidējās izglītības modelis - tilts uz mūžizglītību un ilgtspēju?" uzsvēra, ka skolas vide un izglītības procesa organizācijai ir liela nozīme, turklāt procesa pamatā ir nosacījumi, ko veido skolotāji. Viņš skaidroja, ka, neskatoties uz to, ka cilvēki ir dažādi, mācību procesa organizācija vienmēr mudina dalībniekus darīt to, kas ir vajadzīgs un svarīgs.

Direktors pauda, ka viņa skolā, kur ieviests modulārais princips, pārmaiņām bija nepieciešams skaidrojošais darbs gan pedagogiem, gan arī vecākiem, un tāpat bija jāmeklē varianti, kā integrēt un kā veidot priekšmetu sakarus. R.Alijevs atzina, ka ne visi skolotāji uzreiz bija gatavi pārmaiņām, tāpēc svarīgs ir skolotāju sagatavošanas un domāšanas maiņas jautājums.

Vienlaikus viņš gan uzsvēra, ka patlaban trūkstot pētījumu par skolu dažādību Latvijā, jo izglītības iestādes Latvijā ir atšķirīgas un ir ne tikai radošas un labas skolas. Viņaprāt, ir nepieciešams pētīt to, kas bremzē pārmaiņas un nedod iespēju straujāk attīstīties.

Arī Jelgavas mērs Andris Rāviņš, paužot skeptisku skatījumu uz informācijas pieejamību reformu kontekstā, uzsvēra, ka nepieciešams rast instrumentus, ar kuru palīdzību motivēt skolotājus.

A.Rāviņš pauda, ka skolotāji ir satraukti un skolu direktoriem būs milzīga atbildība motivēt skolotājus. Viņš piekodināja, ka bez resursiem pedagogu motivēšanai to būs grūti izdarīt, informē aģentūra LETA.

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis atgādināja, ka skolu direktoriem pedagogu atalgojuma reformas rezultātā ir nodrošināts tā dēvētais direktoru fonds, no kura iespējams maksāt piemaksas tiem pedagogiem, kas kvalitatīvi veic savu darbu.

Tāpat ministrs uzsvēra, ka arī pilnveidotā pedagogu kvalitātes pakāpju sistēma ļaus labāk novērtēt pedagogus, tādējādi piešķirot piemaksas par kvalitatīvi paveiktu darbu.