PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 19. aprīlis

Fanija, Vēsma

9688.jpeg
Foto: lightpoet / 123RF
Idejai par mācību gada pagarināšanu nebūtu jābūt Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) prioritātei.

Tā uzskata Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga.

Sarunā viņa norādīja, ka IZM jau ilgstoši nav atrisinājusi daudzas gadiem sasāpējušas nozares problēmas, kuras ir jārisina prioritārā kārtībā. I.Vanaga uzsvēra, ka patlaban izglītības sektorā ir nevienlīdzības, kas ministrijai būtu jāmazina, tostarp beidzot jāpabeidz pedagogu atalgojuma reforma.

"Prioritārā lieta būtu izdarīt kaut ko sen solītu. Jaunas idejas jāvirza rāmāk un pakāpeniski, lai netracinātu sektoru," sacīja I.Vanaga.

I.Vanaga skaidroja, ka LIZDA ir gatava dialogam ar IZM par mācību gada pagarināšanu, uzklausot šādas idejas ieviešanas rīcības plānu un sekas, jo tas radīs arī fiskālo ietekmi, informē aģentūra LETA.

"Ideja kā tāda ir apspriežama, un mēs esam gatavi par to runāt. Tomēr IZM ir jāskaidro konkrētie soļi mācību gada pagarināšanai," pauda arodbiedrības vadītāja.

E-klase jau informēja, ka izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis solījis virzīt ideju par mācību gada pagarināšanu par divām nedēļām.