PIESLĒDZIES E-KLASEI

Svētdiena, 2024. gada 21. aprīlis

Anastasija, Marģers

9605.jpeg
Foto: racorn / 123RF
Šodien Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) informēs Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deputātus. 

Kā pastāstīja LIZDA priekšsēdētāja Inga Vanaga, apskatāmo tēmu lokā būs jautājums par pirmsskolas izglītības pedagogu vienlīdzības veicināšanu, problēmjautājumi, ar ko saskaras zinātņu institūti, integrējoties augstākās izglītības iestādēs, finansējums augstākajai izglītībai un zinātnei, augstskolu personāla slodžu veidošanās principi, īpaša finansējuma programma zinātnes jomām, kas skar nacionālo identitāti, kā arī pedagogu algu modelis un pedagogu izdienas pensijas.

Kā ziņots, LIZDA kopā ar Latvijas Izglītības vadītāju asociāciju darbojas pie Ikšķiles vidusskolas direktora Česlava Batņas izstrādātā alternatīvā pedagogu algu modeļa, kas paredzētu, ka pedagogam tiktu samaksāts par visiem viņa veiktajiem pienākumiem, tomēr vienlaikus tas būtu atkarīgs no skolēnu skaita. Jautāta par to, vai šāds variants nenozīmē jau esošā modeļa Nauda seko skolēnam palikšanu, LIZDA vadītāja Inga Vanaga atbildēja, ka patlaban pedagogiem netiek samaksāts par visiem darbiem, bet izstrādājamā kārtība to paredzētu, informē ziņu aģentūra LETA.

Lai neviens pedagogs nebūtu zaudētājs, alternatīvais modelis patlaban paredz, ka pedagogiem, kuri strādā klasēs ar 25 līdz 30 bērniem, būtu iespēja saņemt 1200 eiro lielu algu. Mazāko klašu audzinātāji, kuru klasēs ir no pieciem līdz deviņiem bērniem, varētu rēķināties ar 810 eiro lielu algu.

Česlavs Batņa izstrādā alternatīvu jaunajam pedagogu darba samaksas modelim, ko jau kopš 2014.gada veido Izglītības un zinātnes ministrija.