Tā, reaģējot uz iespējamām neprecizitātēm IZM datubāzē, kurā, iespējams, uzskaitīts krietni lielāks pedagogu skaits, nekā tas ir realitātē, norādīja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrībā (LIZDA).

LIZDA uzskata, ka nav objektīvi publiski operēt ar datiem par pedagogu skaitu, ja Valsts izglītības informācijas sistēmā tas nav izkristalizēts pēc personas kodiem, jo "visiem zināms, ka viens skolotājs var un arī strādā vairākās izglītības iestādēs, lai savāktu slodzi un pienācīgi nopelnītu". Tāpat skaidrākam statistikas atspoguļojumam būtu jāizdala izglītības iestāžu administrācija, skolotāji un pārējie pedagogi - skolotāju palīgi, logopēdi, psihologi, metodiķi un citi, pārliecināta LIZDA.

LIZDA atgādina, ka nepieciešamo finansējumu pedagogu darba samaksai pašlaik aprēķina pēc skolēnu skaita, taču pēc arodbiedrības uzstājības vairāku gadu garumā ministrija beidzot sākusi darbu pie jauna atalgojuma modeļa izstrādes. Tāpat pedagogu darba samaksa netiek aprēķināta pēc reālo pedagogu skaita, bet pēc aprēķināto pedagoģisko likmju skaita un vēl vairāk nekā 20 dažādiem koeficientiem, informē ziņu aģentūra LETA.

E-klase jau informēja, ka, lai gan Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) mājaslapā publicētie dati par pedagogu skaitu šajā mācību gadā liecina par pedagogu skaita pieaugumu, nozarē strādājošie norāda, ka IZM dati, iespējams, ir nekorekti. Par iemeslu tam tiek minēta iespēja vienu pedagogu, kuram ir vairākas darba vietas, skaitīt katrā no izglītības iestādēm, kur pedagogs strādā. Tādējādi rodoties iespaids, ka valstī ir vairāk pedagogu, nekā tas ir patiesībā.