PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2024. gada 25. maijs

Anšlavs, Junora

7956.jpeg
Foto: No personīgā arhīva. Attēlā: Edgars Grigorjevs
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības valde (LIZDA) līdz 24.martam vēlas saņemt atbildes uz vairākiem jautājumiem.

LIZDA vēršas pie Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM), lūdzot skaidrojumu par jaunā pedagogu darba samaksas modeļa ieviešanu, konkrētu amata vienību skaitu, amata algām un citiem konceptuāliem jautājumiem, jo patlaban bez skaidrības par pārmaiņu ieguvumiem no pedagogiem jūtama loģiska pretestība.

Lielā steiga, neskaidrība un IZM nespēja atbildēt uz pedagogu un skolu direktoru jautājumiem ir iemesls, kāpēc izglītības darbinieku vidū nav pārliecības par veiksmīgu notikumu attīstību. Steiga nedrīkst ietekmēt jaunā modeļa kvalitāti, uzsver arodbiedrība, ziņu aģentūrai LETA skaidro LIZDA pārstāvis Edgars Grigorjevs.

Tāpat LIZDA nav skaidrs, kāpēc netiek noteikts maksimālais kontaktstundu skaits nedēļā, kā arī kāda ir paredzēta minimālā samaksa par vienu stundu. LIZDA atgādina, ka vēl aizvien nav skaidrības par darba samaksas paaugstināšanas grafiku.

Arodbiedrība norāda, ka IZM oficiālā vēstulē 2012.gada aprīlī atzina, ka ieviešama 40 stundu darba nedēļa, tomēr patlaban ir runa par 36 stundu darba nedēļu. Kā juridiski tiks definēts pedagogu darba laiks?

LIZDA satrauc arī tas, vai tiks noteikts maksimālais izglītojamo skaits vienā klasē. Neskaidrības vieš arī klases audzināšanai paredzēto stundu samazinājums. Patlaban tam paredzētas sešas stundas, tomēr jaunajā modelī to skaitu paredzēts samazināt līdz četrām.

E. Grigorjevs uzsvēra, ka patlaban pastāvot iespēja, ka, ieviešot jauno modeli, būs tādas izglītības iestādes, kurās izveidosies skolotāju vakances. Tāpat vienlaicīgi būs arī skolas, kurās radīsies skolotāju pārpalikums. Tādēļ IZM būtu jāskaidro, kādi būs sociālie atbalsta mehānismi skolotāju pārgrupēšanai. Turklāt LIZDA lūdz skaidrot, vai jaunajā modelī skolotāji ar nepilnu noslodzi varēs strādāt vairākās izglītības iestādēs.

Joprojām ir neskaidrs arī pirmsskolas, speciālās, profesionālās, interešu un profesionālās ievirzes izglītības pedagogu darba samaksas modelis, kā arī veidi tā finansēšanai.