PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 08. novembris

Agra, Aleksandra

Copyright a href='httpwww.123rf.comprofile_wavebreakmediamicro'wavebreakmediamicro  123RF Stock Photoa (2).jpg
Foto: wavebreakmedia / 123RF Stock Photo
Šodien plkst.11 notiks Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) Padomes sēde, kurā tiks lemts par tālāko rīcību saistībā ar pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafika nepildīšanu.

LIZDA Padome tiksies ar Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pārstāvjiem, lai runātu par aktualitātēm jaunajā mācību gadā, savukārt sēdes slēgtajā daļā tiks lemts par tālāko rīcību saistībā ar pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafika nepildīšanu, informē ziņu aģentūru LETA.

Tāpat ir plānots apskatīt LIZDA rīkoto vēstuļu un parakstu vākšanas kampaņu par pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu darba samaksas pakāpenisku nodrošināšanu no valsts budžeta un "Speciālās izglītības skolotāju, sporta skolotāju un pirmsskolas skolotāju izdienas pensiju likuma" pieņemšanu sasniegtajiem rezultātiem.

LIZDA vadītāja Inga Vanaga aģentūrai LETA iepriekš pauda, ka arodbiedrība apsver iespēju septembrī organizēt piketu. Ja nelīdzēs arī pikets, tad LIZDA sāks "ļoti agresīvu kampaņu", aicinot nebalsot par tiem politiskajiem spēkiem un politiķiem, kas nepilda iepriekš LIZDA dotos solījumus.

Vanaga uzsvēra, ka pedagogi sagaida algu palielināšanas grafiku, bet šīs nedēļas Ministru kabineta lēmums par 1,4 miljonu eiro novirzīšanu piemaksām pedagogiem esot vien "neliela acu aizmālēšana".

Vanaga sacīja, ka pedagogi atzinīgi vērtē jebkuru viņiem papildu izmaksāto summu, tomēr pēdējo piemaksu gadījumā negatīvi esot vērtējams tas, ka tās nesaņems visi pedagogi, turklāt tās pašvaldībām dalīja, vērtējot vidējo skolēnu skaitu klasēs, nevis skolotāja individuālo darba kvalitāti.

Arodbiedrības vadītāja atzīmēja, ka starp pašvaldībām, kas nesaņems līdzekļus skolotāju piemaksām, esot vairākas pierobežas vietvaras, bet nedrīkstot tikt aizmirsta atsevišķu mazo pierobežas skolu loma no nacionālās drošības viedokļa.