PIESLĒDZIES E-KLASEI

Ceturtdiena, 2024. gada 25. aprīlis

Bārbala, Līksma

8819.jpeg
Foto: uatp2 / 123RF
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) neatbalsta Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) veiktos aprēķinus. 

Iebildumi pausti pret IZM veiktajiem mērķdotāciju finansējuma aprēķiniem un sadalījumu pašvaldībām laika posmam no septembra līdz decembrim, jo "tajā skaidri redzami budžeta robi".

LIZDA, veicot mērķdotāciju aprēķina un sadalījuma analīzi, konstatēja, ka pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un sešgadīgo bērnu skaits uz 2015.gada 1.septembri strauji pieaug. IZM mērķdotāciju četriem mēnešiem aprēķina un sadala uz 27.maijā VISS datubāzē ievadīto un pašvaldības apstiprināto izglītojamo skaitu, informē ziņu aģentūra LETA.

LIZDA norādīja, ka pēc IZM prognozes un LIZDA aprēķiniem piecgadīgo un sešgadīgo bērnu skaits uz 2015.gada 1.septembri palielināsies aptuveni par 2300 izglītojamajiem. Tas nozīmē, ka četrus mēnešus pašvaldības nesaņems finansējumu tādā apjomā, kāds tas pienāktos attiecībā pret izglītojamo skaitu. Cietīs pedagogu darba alga, uzskata arodbiedrībā.

Tāpat LIZDA saskatīja, ka pastāv finansējuma trūkums pedagogu piemaksām par iegūtajām kvalitātes pakāpēm. Pašvaldības līdz 2015.gada 10.jūnijam iesniedza informāciju par pedagogu likmju skaitu uz 27.maiju, kuri ieguvuši 3., 4. un 5.kvalitātes pakāpi. IZM piemaksas par iegūtajām kvalitātes pakāpēm tika aprēķinātas, neņemot vērā to, ka papildu kvalitātes pakāpes no 1.septembra ir jāsāk maksāt 653 pedagogiem, kuri ieguvuši trešo pakāpi, 26 pedagogiem, kuri ieguvuši ceturto pakāpi, un četriem pedagogiem ar iegūtu piekto kvalitātes pakāpi, norādīja arodbiedrībā.

LIZDA uzsvēra, ka, ja tā apstiprinātu pašreizējo mērķdotāciju sadali, tad pašvaldības četrus mēnešus nesaņemtu finansējumu par aptuveni 2300 izglītojamajiem piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācībai nodarbināto pedagogu darba samaksai, kā arī nesaņemtu papildu finansējumu, lai apmaksātu piemaksas 683 pedagogiem par iegūtajām kvalitātes pakāpēm.

LIZDA lūdz IZM rast risinājumu, lai pedagogiem četrus mēnešus tiktu nodrošināts tāds atalgojums, kāds pienākas.