PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 19. aprīlis

Fanija, Vēsma

8866.jpeg
Foto: dimaberkut / 123RF
Šā gada 1.septembrī pedagogiem nekādu izmaiņu atalgojumā nebūs, šorīt intervijā Latvijas Radio apliecināja LIZDA vadītāja.

Lielajās un vidējās skolās pedagogiem šoruden nekādām nopietnām problēmām nevajadzētu būt, taču esot bažas par mazāko skolu mācībspēkiem. "Arodbiedrībai visvairāk sāp sirds par mazajām skoliņām, īpaši tām, kas atrodas lauku teritorijās, reģionos. Tur joprojām, ja ir bērnu skaits mazs, tad arī tā naudiņa, protams, ir mazāka," norādīja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Inga Vanaga.

Viņa solīja, ka šodien Ministru kabineta sēdē centīsies valdību vēlreiz pārliecināt jaunajam pedagogu atalgojuma modelim iepriekš paredzētos trīs miljonus eiro novirzīt atalgojuma paaugstināšanai mazo skolu pedagogiem, augstākajai izglītībai, kur arī vairāku gadu garumā netiekot piešķirts finansējums normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā, kā arī 683 pedagogiem, kuri ieguvuši papildu kvalifikācijas pakāpes, lai izglītotu papildu 2300 piecgadīgos, sešgadīgos bērnus, informē ziņu aģentūra Leta. .

Kā ziņots, neskatoties uz Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) plāniem jauno pedagogu darba samaksas modeli apstiprināt līdz vasaras vidum, attiecīgu noteikumu projektu virzot steidzamības kārtā, tā skatīšana ir vairākkārt atlikta.

Iepriekš izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile pauda, ka, neskatoties uz to, ka modelis varētu netikt ieviests jau ar 1.septembri, līdz mācību gada beigām vai, kas esot reālāk, vasaras vidum, vajadzētu pieņemt Ministru kabineta noteikumus. IZM rosina jauno pedagogu darba samaksas modeli ieviest tikai nākamajā mācību gadā. Pedagogu atalgojuma jaunā modeļa ieviešanai valsts budžetā gadā papildus ir nepieciešami 31,43 miljoni eiro, 2016.gada četriem mēnešiem - 10,48 miljoni eiro, lai novērstu pašreizējo pedagogu atalgojuma nevienlīdzību un palielinātu nepieciešamo atbalstu skolēniem.

Kā ziņots, gan LIZDA, gan Latvijas Izglītības vadītāju asociācija, gan arī citi sadarbības partneri, norādot uz izstrādātā modeļa nepilnībām, iestājās par to, ka modeli ieviest šogad nedrīkst, piedāvājot tā ieviešanu pārcelt uz nākamo gadu. LIZDA vadītāja neizslēdz protesta akciju iespējamību gadījumā, ja neizdosies valdību pārliecināt ņemt vērā LIZDA paustos iebildumus saistībā ar pedagogu atalgojuma modeli.