PIESLĒDZIES E-KLASEI

Trešdiena, 2024. gada 19. jūnijs

Nils, Viktors

8940.jpeg
Foto: EU2015.lv Attēlā: Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.
Ja uz jauno mācību gadu raugās no jaunā pedagogu darba samaksas modeļa perspektīvas, šogad sliktāk nebūs. 

Neskatoties uz to, faktiski šogad tiks turpināts tas, kas nav pareizi, uzskata izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.

Ministre pauda pārliecību, ka, tas, ka šogad pedagogu atalgojums netiek skaitīts atbilstoši jaunajam modelim, faktiski sliktāk neko neizdara un atalgojuma "bedre", visticamāk, paliks tāda, kāda tā ir, taču sagaidāms, ka šī nevienlīdzības "bedre" padziļināsies pedagogu neapmierinātības izteiksmē.

Par pašreizējo kavēšanos pie esošās sistēmas runā arī Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrībā (LIZDA). Tās priekšsēdētājas vietnieks Edgars Grigorjevs norādīja, ka, tā kā Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) vēl aizvien nav ņēmusi vērā LIZDA ieteikumus jaunajam modelim, tas varētu tikt "iepauzēts" uz vēl ilgāku laiku vai netikt pieņemts pavisam, informē ziņu aģentūra LETA.

"Tad jau mēs paliekam pie vecās sistēmas, kura, jā, ir slikta, tomēr jaunā, ja nav izstrādāta pilnībā, arī nebūs labāka," norādīja E. Grigorjevs. Līdz ar to arī šogad pedagogiem Latvijā būs jāsamierinās ar atšķirīgo atalgojumu, kā arī pārstrādāšanos, kas rodas, mācot vairākās izglītības iestādēs, kur nereti jāstāv vien dažu skolēnu priekšā, sacīja arodbiedrībā.

Atminoties valdības šogad jaunajam modelim rezervētos trīs miljonus eiro, LIZDA uzskata, ka, lai nodrošinātu kaut nelielu uzlabojumu pedagogu atalgojumam jau šogad, rezervētā nauda būtu jāiegulda izglītības darbinieku algās, iespējams, ar koeficientu palīdzību naudu mērķējot mazajām skolām. E. Grigorjevs pauž pārliecību, ka tas palīdzētu arī jaunā modeļa ieviešanai. Turklāt papildu līdzekļi palīdzētu mazākām skolām nesajust tik lielu sitienu, kas rodas no sarūkošā izglītojamo skaita.