PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 26. aprīlis

Alīna, Rūsiņš, Sandris

7260.jpeg
Foto: bialasiewicz / 123RF
Skolās pārāk ātri notiek pāreja uz bilingvālo izglītību, turklāt valodas mācīšanās procesam nevajadzētu negatīvi ietekmēt izglītības kvalitāti.

Tā uzskata biedrības Intellect priekšsēdētājs un mazākumtautību vecāku foruma Vecāki - izglītības pasūtītāji iniciators Konstantīns Čekušins.

Forumā Daudzbalsība, ieklausīšanās un koprade: mazākumtautības Latvijā K. Čekušins izteicies, ka ir nepieciešams darīt visu, lai skolām pašām būtu iespējams izvēlēties mācību metodes, vēsta ziņu aģentūra LETA. "Izglītības un zinātnes ministrija nezina to, kas notiek skolā. To zina skolotāji un arī mēs - vecāki," paskaidroja K. Čekušins.

Lai gan Latvijas Universitātes pētniece Irina Maslo forumā norādīja, ka likumdošanā skolām nav noteikti ierobežojumi mācību metodēs, Rīgas Klasiskās ģimnāzijas direktors Romāns Alijevs atzina, ka atļauties eksperimentēt ir ļoti grūti. "Ar sūdzību iesniegšanu jebkura kļūdainā rīcība šos eksperimentus var ierobežot," teica R. Alijevs. Viņš norādīja, ka izglītības mērķis Latvijā ir nekonkrēts un neskar ne skolēnus, ne skolotājus.

Modernu izglītību nevarot nodrošināt arī tāpēc, ka trūkst jaunās paaudzes skolotāju. "Mums ir vajadzīgi jauni skolotāji, ja gribam attīstīt, piemēram, multilingvālu apmācību," uzsvēra  R. Alijevs, norādot, ka Klasiskajā ģimnāzijā šādu praksi mēģina īstenot.

Latvijas Krievu kultūras biedrības vadītāja un profesionālās vidusskolas Sigma direktore Jeļena Matjakubova forumā norādīja, ka, viņasprāt, mācībām skolās vajadzētu notikt bilingvāli. Pēc J. Matjakubova domām, vecākiem vajadzētu noteikt to, cik ātri bērnam ir iespējams pāriet uz bilingvālo izglītību.