PIESLĒDZIES E-KLASEI

Svētdiena, 2024. gada 08. decembris

Gunārs, Gunis, Vladimirs

10083.jpeg
Foto: Reinis Inkēns / Saeimas Kanceleja
Darbs pie pedagogu atalgojuma modeļa izstrādes, kura apstiprināšana no šā gada 1.septembra pedagogiem dos iespēju saņemt atalgojuma pieaugumu, ir pabeigts.

Tā uzsvēris izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis, informē ziņu aģentūra LETA.

Šodien, 25.aprīlī, plkst.13.30 ar sagatavoto pedagogu atalgojuma modeli tiks iepazīstināti sociālie un dialoga partneri. Lai plašāk iepazītos ar sagatavotā pedagogu atalgojuma modeļa priekšlikumu, uz sanāksmi ar sociālajiem un dialoga partneriem aicināti arī plašsaziņas līdzekļu pārstāvji.

K.Šadurskis uzsvēra, ka jaunais pedagogu atalgojuma modelis nav vienreizējs algas pielikums, bet ilgtermiņa risinājums.

"Šis ir pirmais solis, lai pedagoga profesija kļūtu pievilcīga arī finansiālā ziņā, tas ir solis, lai pedagoģijai piesaistītu arvien jaunus un talantīgus skolotājus, jo mūsu virsmērķis ir nodrošināt kvalitatīvas izglītības iespējas ikvienam skolēnam," uzskata K.Šadurskis.

Šogad, no 1.septembra līdz gada beigām, papildus pašreizējai pedagogu atalgojuma valsts mērķdotācijai 304 miljonu apmērā būs pieejami vēl deviņi miljoni eiro, kas pilnam gadam veido papildu 27 miljonus eiro.

Pašlaik pedagogu atalgojumu regulējošie noteikumi nosaka, ka zemākais iespējamais atalgojums vispārizglītojošo skolu pedagogiem ir 420 eiro par likmi. Sagatavotais atalgojuma modelis paredzot ievērojamu pieaugumu minimālajam pedagogu atalgojumam.

Ministrs, ieskicējot būtiskākās pārmaiņas, uzsver, ka atalgojuma modelis ir izstrādāts, lai radītu atalgojuma izaugsmes perspektīvu pedagoga profesijas prestiža celšanai un motivējošu sistēmu pašvaldībām efektīvai skolu tīkla attīstībai. Jaunais modelis tostarp paredzēs plašākas skolu direktoru iespējas pedagogu atalgojuma noteikšanai, nekā tas bijis līdz šim. Savukārt pašvaldības vairs nevarēs veikt valsts mērķdotācijas pārdali starp skolām.

Pedagogu atalgojuma modeļa sagatavošanā ir iestrādāti arī priekšlikumi, kuri izteikti sarunās ar sociālajiem un dialoga partneriem.