PIESLĒDZIES E-KLASEI

Pirmdiena, 2024. gada 11. novembris

Nellija, Ojārs, Rainers

10505.jpeg
Foto: dolgachov / 123RF
Pagājušajā mācību gadā Rīgā vairāk nekā puse vidusskolēnu mācījās skolās ar vairāk nekā 800 izglītojamiem.

Tā liecina dati Rīgas domes Izglītības, jaunatnes un sporta departamenta mājaslapā.

Rīgā vidusskolās dienas programmās kopumā mācījās aptuveni 52 050 skolēni. Skolās, kurās bija vairāk nekā 1000 skolēnu, mācījās aptuveni 30% skolēnu, turklāt lielākajā skolā pērn mācījās gandrīz 1500 skolēnu.

55% skolēnu apmeklēja vidusskolu, kurā skolēnu skaits bija virs 800 izglītojamiem.

Vidusskolās no 500 līdz 800 skolēniem mācījās aptuveni trešdaļa Rīgas vidusskolēnu, savukārt aptuveni 9% izglītojamo mācījās skolās, kurās izglītojamo skaits bija mazāks par 500.

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā pastāstīja, ka Rīgā optimālajam skolēnu skaitam vidusskolā jābūt ap 800 skolēniem. Tas nozīmē, ka vidusskolas pamatskolas posmā katrā klasē būtu trīs paralēlklases, bet 10.-12.klasē - divas paralēlklases, informē aģentūra LETA.

Pamatskolā Rīgā būtu jābūt ap 575 skolēniem - tādējādi izglītības iestādē pedagogs varētu nopelnīt 800 eiro par likmi, skaidroja ministrs. Šādā skolā 1.-5.klasē būtu jābūt trim paralēlklasēm, bet 6.-9.klasē - divām paralēlklasēm.

Rīgas mērs Nils Ušakovs savukārt, reaģējot uz ministra aicinājumu, biedēja ar to, ka ministrs aicinot slēgt 48 Rīgas vidusskolas, kurās mācās mazāk nekā 800 skolēni.

K.Šadurskis aģentūrai LETA skaidroja, ka skolu tīkla sakārtošana pašvaldībā paredz vairākas iespējas - ne tikai skolu slēgšanu, bet arī to reorganizāciju, piemēram, apvienojot vai mainot izglītības pakāpi. Lēmumu par skolas slēgšanu vai reorganizāciju pieņem pašvaldība, atgādināja ministrs. K.Šadurska ieskatā pašvaldībām ir nepieciešams izvērtēt savu skolu tīklu, balstoties uz reālo situāciju un nākotnes prognozēm, sekojoši pieņemot attiecīgu lēmumu par izglītības iestādi.

Ministrs norādīja, ka Rīgā ir tādas skolas, kas atrodas ļoti tuvu viena otrai, bet kādā no tām ir mazs skolēnu skaits, lai gan skolas telpu kapacitāte domāta krietni lielākam izglītojamo skaitam. K.Šadurska ieskatā Rīgas skolu tīkla sakārtošana atsevišķos gadījumos ļautu risināt arī galvaspilsētas bērnudārzu rindu problemātiku, jo atbrīvotās skolu telpas varētu pielāgot pirmsskolas izglītības iestāžu vajadzībām un darbībai.

Šī gada aktuālie dati par skolēnu skaitu izglītības iestādēs Valsts izglītības informācijas sistēmā tika ievadīti līdz 5.septembrim.