PIESLĒDZIES E-KLASEI

Otrdiena, 2024. gada 05. marts

Aurora, Austra

38053476902_58c802e71c_o.jpg
Foto: Reinis Inkēns, Saeimas Administrācija
Visas Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) virzītās reformas balstīts starptautiskajos pētījumos un pasaules pieredzē, preses konferencē par jaunāko Starptautiskās ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) ziņojumu par izglītību sacīja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

Ministrs uzsvēra, ka, izstrādājot reformas, IZM raugās uz pasaules attīstīto valstu pieredzi, reformu plānu tāpat balstot salīdzināmos datos.

"Visas mūsu virzītās pārmaiņas balstītas starptautiskajos pētījumos un pasaules pieredzē. Neviena valsts nav unikāla, un ar līdzīgām problēmām saskaras virkne valstu. Mācību saturs, skolas vide, pedagogu atalgojums - tas viss tiek balstīts datos un attīstīto valstu pieredzē," teica politiķis.

Viņš atzina, ka visi izglītības jomas izaicinājumi ir savstarpēji saistīti, tāpēc to risināšanai nepieciešama kompleksa pieeja. "Nav iespējams risināt vienu parametru, citus ignorējot, jo viss ir savstarpēji saistīts," teica ministrs, piebilstot, ka vēlme pēc pārmaiņām vienmēr būs straujāka nekā iespēja to realizēt.

Vispārējās izglītības iestāžu uzlabošanā ir svarīga sadarbība ar pašvaldībām. Liela daļa pašvaldību ir ieguldījusi darbu skolu vides uzlabošanā, ieguldot lielus līdzekļus no IZM piesaistītajiem Eiropas Struktūrfondu līdzekļiem, pastāstīja K.Šadurskis.

Kā norāda OECD, "Education at a Glance: OECD indicators" ir pasaulē nozīmīgākais ziņojums par izglītības procesu kvalitāti OECD dalībvalstīs un partnervalstīs. Ziņojuma informācija ir būtiska nacionālās izglītības sistēmas uzlabošanas darbā, pētniecībā, kā arī izglītības praktiķu darbā, informē aģentūra LETA. Ziņojums ļauj OECD dalībvalstīm un partnervalstīm savstarpēji salīdzināt savas izglītības sistēmas, kā arī izmantot ziņojuma datus efektīvas un sociāli taisnīgas izglītības politikas veidošanai. OECD pārskatu par izglītību publisko reizi gadā un vienlaicīgi visās organizācijas dalībvalstīs un partnervalstīs. 2018.gada ziņojums piedāvā jaunu skatījumu uz vienlīdzīgām iespējām izglītībā.